کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور هنرمندان «دیروز، امروز و فردا»:

دولت‌آبادی: نشست «انقلاب اسلامی به روایت هنر» در گچساران برگزار می‌شود

18 دی 1397 ساعت 13:06

رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: نشست «انقلاب اسلامی به روایت هنر» پنج شنبه، ۲۰ دی ماه جاری در مسجد شهیدان شهرستان گچساران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.


علیرضا دولت آبادی، رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد امروز سه شنبه ( 18 دی ماه 97) در جمع خبرنگاران، گفت: به منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشست «انقلاب اسلامی به روایت هنر» با حضور هنرمندان متعهد و انقلابی «دیروز، امروز و فردا» در شهرستان گچساران برگزار می شود.
 وی با اشاره به اینکه جلسه برنامه ریزی برای برگزاری این نشست برگزار شده، اظهار داشت: قرار است در این نشست از سه هنرمند متعهد و انقلابی استان و پنج نفر از هنرمندان عضو کانون‌ هایی که دارای مقام کشوری و استانی هستند، تجلیل شود.
 دولت آبادی با اشاره به اینکه شعرخوانی، خاطره گویی هنرمندان انقلابی، پخش نماهنگ، کلیپ و سخنرانی از دیگر برنامه های این نشست است، گفت: همچنین پرسش و پاسخ جوانان کانونی از هنرمندان پیشکسوت انقلابی در این آئین انجام خواهد شد.
 رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: نشست «انقلاب اسلامی به روایت هنر» پنج شنبه، ۲۰ دی ماه جاری در مسجد شهیدان شهرستان گچساران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می شود
ثبت نام ۴۰۵ کهگیلویه و بویراحمدی در سیزدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان»
رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: از ابتدای آغاز ثبت نام در جشنواره قرآنی «مدهامتان» اعضای کانون های فرهنگی مساجد این استان تاکنون، ۴۰۵ نفر ثبت نام کرده اند.
لیرضا دولت آبادی گفت: ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت های قرآنی مساجد، سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با نام «مدهامتان» را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون های فرهنگی مساجد استان خراسان رضوی برگزار می کند.
وی اظهار داشت: این جشنواره در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.
دولت آبادی کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم و شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه مند به فعالیت های قرآنی را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000406/nf00406238-1.jpg
این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال قرآنی و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه و سایر مسابقات ملی و بین المللی قرآن کریم را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.
وی استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی مساجد کشور و همچنین آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت های قرآنی موجود در کانون های فرهنگی مساجد را از دیگر اهداف این جشنواره بزرگ برشمرد.
دولت آبادی با بیان اینکه ثبت نام در این جشنواره تا پایان دی ماه جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مرحله استانی جشنواره مدهامتان نیمه دوم بهمن ماه امسال با حضور منتخبین کانون های فرهنگی و هنری شهرستان ها در رشته های مختلف برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به ویژگی های این جشنواره نسبت به سنوات قبل اشاره و یادآور شد: برگزاری مرحله شهرستانی جشنواره و اضافه شدن رشته های نقاشی قرآن و قرائت نماز از جمله این ویژگی هاست.
وی اضافه کرد: مرحله شهرستانی این جشنواره قرآنی بعد از پایان مهلت ثبت نام در شهرستان های استان به صورت همزمان برگزار خواهد شد.
دولت آبادی از برگزاری رشته قرائت تقلیدی ویژه کودکان و نوجوانان هفت الی 16 سال به عنوان دیگر ویژگی این جشنواره یاد کرد و گفت: قرائت تقلیدی ویژه سه استاد (استاد مصطفی اسماعیل، استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد و عبدالصدیق منشاوی) بوده و از هر استاد سه اثر در رشته تقلید به جشنواره کشوری اعزام می شوند.


کد مطلب: 406238

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/406238/دولت-آبادی-نشست-انقلاب-اسلامی-روایت-هنر-گچساران-برگزار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1