کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

لزوم تفکیک واحدهای خدماتی «سره» از «ناسره» در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

18 دی 1397 ساعت 12:29

چراغ‌زاده به مشکل و کمبود دیگری هم اشاره کرد که به هیچ وجه زیبنده نیست گفت: که در محور یاسوج به اقلید هیچ مکانی برای به جای آوردن فریضه نماز نیست در حالی که در سال‌های اخیر حجم زیادی از تردد در این محور وجود دارد و باید مسوولان فکری به حال این مشکلات کنند.


عدم ساماندهی واحدهای خدماتی بین راهی یکی از موضوعات همیشگی مورد بحث است که گاهی برخی از این واحدهای خدماتی بین رفاهی، خدمات بی‌کیفیتی ارائه می‌دهند. و از کالاها و موادهای غذایی مانده و گاهاً تاریخ گذشته به خورد مردم می‌دهند که ساماندهی و نظارت بر این واحدها ضرورت دارد. عدم نظارت بر این واحدهای خدماتی و رفاهی اعتماد عمومی مردم را نیز دچار خدشه می‌کنند که باید سره از ناسره مشخص گردد.
ساماندهی و شناسنامه دار شدن واحدهای خدماتی
نشست کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران برگزار شد که
عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ساماندهی واحدهای خدماتی بین راهی استان از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.
فیلی در این نشست با اشاره به نبود بازارچه صنایع دستی در استان، اظهار داشت:  ایجاد بازارچه صنایع دستی در شهرستان بویراحمد و سایر شهرستان های استان  برای توانمندسازی بانوان و ایجاد اشتغال ضروری است.
معاون عمرانی استاندار با اشاره به نارضایتی فعالان صنایع دستی از نبود بازار برای عرضه تولیدات خود در استان، عنوان کرد: حمایت از صنایع دستی و مشاغل خانگی موجب رونق اقتصادی و جذب گردشگر به استان می شود.
وی تاکید کرد: اداره کل راهداری نسبت به شناسایی واحدهای خدماتی فاقد مجوز در محورهای مواصلاتی استان اقدام کرده و مستندات خود در این راستا را به این کارگروه تقدیم کند.
فیلی تصریح کرد: باتوجه به اینکه افراد زیادی از این طریق درآمدزایی می کنند قلع و قمع آخرین راهکار است و هدف اصلی ساماندهی این واحدها است.
وی بیان کرد: هرگونه فعالیت از سوی این واحدها باید براساس قانون باشد و تنها واحدهای شناسنامه دار مجاز به فعالیت هستند.
فیلی افزود: صاحبان این واحدهای خدماتی باید حریم جاده را نیز رعایت کنند و اداره کل راهداری متولی ساماندهی این واحدها است و میراث فرهنگی به عنوان دبیر خانه کارگروه باید به صورت مستمر این موضوع را پیگیری کند.
وی اظهار داشت: انتظار می رود مسئولان دستگاه های اجرایی از هم اکنون تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی را بیاندیشند.
معاون عمرانی استاندار بیان کرد: باتوجه به بارش های اخیر پیش بینی می شود تعداد مسافرانی که در ایام نوروز سال ۹۸ وارد استان می شوند ۱.۵  برابر مدت مشابه سال گذشته باشد.
نمازخانه‌های بدون آب در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد/هیچ مکانی برای نماز خواندن در محور یاسوج- اقلید نیست
در  این نشست وقتی نوبت به رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد رسید سید الیاس چراغ‌زاده به وضعیت نمازخانه‌های بین راهی استان اشاره کرد و برخی نواقص و کمبودها را برشمرد.
چراغ‌زاده از وضعیت بد آب در مساجد و نمازخانه‌های بین راهی گفت: که مهم‌ترین نیاز یک نمازخانه و مسجد به شمار می‌رود هم برای طهارت و هم برای وضو گرفتن که در اصلی‌ترین جاده‌های استان این کمبود وجود دارد و همین موجب می‌شود که عملا مسافر و گردشگر از نمازخانه و مسجد بین راهی برای به جای آوردن این فریضه استفاده نکنند.
از جمله این مشکل که چراغ‌زاده به ان اشاره کرد در محور یاسوج به اصفهان و شلال‌دان در محور باشت به گچساران بود که مسوولان باید فکری به حال این وضعیت کنند.
اما چراغ‌زاده به مشکل و کمبود دیگری هم اشاره کرد که به هیچ وجه زیبنده نیست گفت: که در محور یاسوج به اقلید هیچ مکانی برای به جای آوردن فریضه نماز نیست در حالی که در سال‌های اخیر حجم زیادی از تردد در این محور وجود دارد و باید مسوولان فکری به حال این مشکلات کنند.


کد مطلب: 406237

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/406237/لزوم-تفکیک-واحدهای-خدماتی-سره-ناسره-جاده-های-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1