تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : ۴۰۶۲۱۳
علت انفجار لوله‌های گاز گچساران مشخص شد

آتش بی‌تدبیری پای لوله‌های گاز گچساران

۰
آتش بی‌تدبیری پای لوله‌های گاز گچساران
کبنا ؛شهرستان گچساران یکی از شهرستان‌های نفت‌خیز کشور می‌باشد که سالانه بیش از 25 درصد نفت و گاز کشور را تأمین می‌کند و متأسفانه به دلیل عدم هماهنگی‌ها و گاهی سهل‌انگاری مسئولین شاهد انفجار لوله‌های نفت و گاز در این منطقه هستیم که گاهی مواقع با مرگ جوانان و مردان این دیار همراه می‌شود بدون شک هماهنگی و انسجام مدیران در توسعه زیرساخت‌ها و آبادانی شهر می‌تواند از این اتفاقات ناگوار جلوگیری کند.
به گزارش کبنا، سال 95 خط لوله گاز در غرب تهران منفجر شد که پنج باب ساختمان در این انفجار دچار خسارت جدی شد، والی الله فرخی مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز ظهر امروز در نشست رفع معارضات تأسیسات که در فرمانداری گچساران برگزار شد، بابیان اینکه برخی از تأسیسات ایمنی انتقال گاز فارس در حوزه گچساران واقع‌شده است، افزود: در حوزه گچساران خط لوله 16 اینچ مصون به بید بلند پتروشیمی شیراز لحاظ شده است.
وی بابیان اینکه از کیلومتر 86 الی کیلومتر 100 خط انتقال گاز در حوزه گچساران واقع‌شده است، گفت: منطقه یک انتقال گاز از گچساران به خوزستان در منطقه لیشتر قرارگرفته که نیاز به تدابیر لازم در جهت تأمین اعتبار و ایمن‌سازی دارد.
 مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز بابیان اینکه خط لوله 16 اینچ بید بلند از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: این خط دارای حریم اختصاصی و ایمنی دارد.
فرخی با اشاره به اینکه خط حریم ایمنی محدوده گچساران 15 متر است، ابراز کرد: با توجه به استعلام از مراکز انتقال گاز به‌خصوص در حوزه حفاری، تعریض خیابان‌ها مکاتبات و گشت‌های مستمر و مداوم و همچنین دادن اخطاریه‌های لازم از سوی مراکز انتقال گاز به دستگاه‌های خدمات‌رسانی علی‌رغم این‌همه نگرانی متأسفانه شاهد بی‌توجهی مسئولان در اجرای عملیات حفاری هستیم.
این مسئول عنوان کرد: انفجار خطوط انتقال گاز کمتر از انرژی هسته‌ای نیست و در این زمینه دستگاه‌های خدمات‌رسانی استعلام‌های لازم را در جهت حفاری‌ها را از مراکز انتقال گاز دریافت کنند.
وی گفت: بیشترین مشکل در شهرستان گچساران از سوی شهرداری دوگنبدان به خطوط انتقال گاز به وجود می‌آید، که در 10 سال اخیر به لوله‌های گاز آسیب‌رسیده که منجر به تعمیر و ترکیدگی لوله است.
فرخی بابیان اینکه تعمیرات خطوط لوله گاز منجر به قطعی گاز و نارضایتی شهروندان را به دنبال دارد، گفت: در محدوده رادک بیش از 20 متر خط لوله براثر اجرای حفاری به ترانشه لوله گاز آسیب واردشده است.
 مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز خاطرنشان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسانی شهرستان گچساران برای انجام هرگونه حفاری در مسیر خطوط لوله 16 اینچ بیدبلند به شیراز از منطقه پنج شرکت انتقال گاز مجوز لازم را دریافت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1