کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گرانفروشی در بازار کهگیلویه و بویراحمد بررسی می‌شود

قیمت «ماهی» در یاسوج لیز خورد

15 دی 1397 ساعت 20:07

بازارچه ماهی یاسوج با هدف بررسی و بهینه‌سازی موضوع توزیع ماهی و استفاده مناسب از کاربری این بازارچه تعطیل شد و همین بهانه‌ای شده که برخی از غرفه‌داران فروش ماهی در جلوی این بازارچه بساط پهن کنند و ماهی را به هر قیمتی دوست دارند به فروش برسانند و بازرسان صنعت، معدن و تجارت همچنان به خواب زمستانی خود ادامه دهند.


بازار استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت مناسبی ندارد، گرانفروشی در این بازار مرزهای انصاف را دریده و متأسفانه نظارت هم کافی نیست. بازار گوشت قرمز تعریفی ندارد از آن طرف میوه‌ها هم کیلویی افزایش قیمت پیدا می‌کنند.
فارس در این باره نوشت: از مشکلات ارزی و بازار سکه و طلا و اتفاقات بدی که برای اقتصاد کشور پیش آمد که بگذریم به افسار گسیختگی بازار می‌رسیم که این یکی نه به دلیل تحریم‌ها بلکه به واسطه بی‌مسؤولیتی مسؤولان انجام می‌گیرد.
نمونه‌ای از این بازار افسار گسیخته را می‌توان در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج مشاهده کرد و نمونه آخر آن قحطی گوشت در بازار شهر یاسوج است.
مسؤولانی که نتوانستند قیمت‌های مصوب شده در ستاد تنظیم بازار را حتی برای دو روز ثابت نگه دارند و دیدیم که بازاریان وقعی به مصوبات ستاد تنظیم در استان نگذاشتند.
اما حرف امروز ما اجحافی است که در نان به مردم می‌شود مردمی که قوت لایموتشان نان است و انتظار دارند لااقل نان سالم و تازه در سفره‌های خود ببییند.
محض اطلاع بازرسان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد نانی که به نام سنگ و بربری به دست مردم شهر یاسوج در برخی نانوایی‌ها می‌رسد، نان شب مانده‌ای است که صبح روز بعد، پس از گرم کردن دوباره نان به دست مردم می‌دهند نانی بی‌کیفیت و بیات که معلوم نیست از نظر بهداشتی سالم است یا نه؟.
با گفت‌وگویی که با مردم در صف نانوایی‌ها داشتیم از این اقدام نانوایی‌ها گلایه‌مند بودند و بیشترین انتقاد آن‌ها به مسؤولانی بود که هیچ توجهی به مشکلات مردم ندارند.
یکی از مشتریان نانوایی گفت: صبح زود است و ناظران صنعت و معدن و تجارت در خواب شیرین تشریف دارند و نمی‌بینند که نان شب مانده را به قیمت نان داغ تنور به دست مردم می‌دهند.
تسنیم بازار ماهی فروشان را مورد بررسی قرار داد و می‌نویسد:بازار کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج حال و روز خوشی ندارد به گونه‌ای که قیمت ماهی در یاسوج افزایش زیادی داشته است.

در ماه‌های اخیر افزایش قیمت‌ها در بازار کهگیلویه و بویراحمد به یک معضل تبدیل شده است، طوری که احساس می‌شود اراده‌ای برای برگشت آرامش به بازار وجود ندارد.
گوشت قرمز از 44 هزار تومان به 65 هزار تومان، مرغ از 8 هزار تومان به 14 هزار تومان، ماهی قزل‌آلا از 11 هزار تومان به 30 هزار تومان رسیده تا سفره مردم روز به روز کوچکتر شود و مصرف برخی میوه‌ها، پروتئین و غیره به آرزوی دست نیافتی در این شرایط تبدیل شود.
بازار در این استان حال و روز خوشی ندارد، فروشنده خود قیمت‌ تعیین می‌کند و خبری از نظارت نیست زیرا در غیر این صورت نباید بازار تا این اندازه بی‌حساب و کتاب باشد.
بازارچه ماهی یاسوج  با هدف بررسی و بهینه‌سازی موضوع توزیع ماهی و استفاده مناسب از کاربری این بازارچه تعطیل شد و همین بهانه‌ای شده که برخی از غرفه‌داران فروش ماهی در جلوی این بازارچه بساط پهن کنند و ماهی را به هر قیمتی دوست دارند به فروش برسانند و بازرسان صنعت، معدن و تجارت همچنان به خواب زمستانی خود ادامه دهند.
 
ردیف نوع ماهی(کیلوگرم) قیمت
1 قزل آلا 30 هزار تومان
2 زمین کن 28 هزار تومان
3 شیر 60 هزار تومان
4 سرخو کوچک و بزرگ 35 و 50 هزار تومان
5 شوریده 68 هزار تومان
6 حلوا 48 هزار تومان


کد مطلب: 406110

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/406110/قیمت-ماهی-یاسوج-لیز-خورد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1