کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست مدیرکل امور اقتصادی با صنف مشاورین املاک مطرح شد

چرا خودروی صفر کیلومتر به بازار کهگیلویه و بویراحمد نمی‌آید

15 دی 1397 ساعت 11:12

رئیس صنف مشاورین املاک خودرو با بیان اینکه در چند ماه اخیر هیچ گونه خودروی صفر کیلومتر وارد بازار نشده است خواستار برخورد جدی با سوء استفاده کنندگان و دلالان سودجو در بازار خودرو شد.


نشست تعاملی شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان با صنف مشاورین املاک خودرو شهر یاسوج به منظور بحث و بررسی و تبادل نظر پیرامون مشکلات پیش روی این صنف در محل سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار گردید.
نماینده‌ی وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: نشست با اصناف و بازاریان از اهداف، برنامه‌ها و سیاستهای وزارت امور اقتصادی و دارایی ودستگاههای تابعه و حل مشکلات آنها جزء اولویتهای کاری این وزارتخانه است.
وی بیان داشت: باتوجه به اینکه حوزه فعالیت صنف مشاورین املاک خودرو یک کار تخصصی می‌باشد لذا باید بنگاه داران تسلط کافی در بستن قراردادها و نحوه‌ی معاملعه خودرو را د اشته باشند.
وی اظهار داشت: با توجه به گرانی و قیمت بالای خودرو و نوسانات ارزی در مدت اخیر, جلوگیری از احتکار خودروهمچنین تلاش برای تعادل و ثبات قیمتها در بازار خودرو از جمله انتظاراتی است که ازصنف مشاورین املاک خودرو می‌رود.
آرام افزود: گرچه مشکلات مربوط به نوسانات قیمت در بازار خودرو یک بحث کلی است و می‌طلبد تا تصمیمات مهم و تاثیرگذار و تعیین کننده در این حوزه در سطح عالی اجرایی و ابلاغ گردد اما حل مشکلات اقتصادی نیازمند عزم همگانی است و با درایت و تدبیر از این مشکلات عبور خواهیم کرد و ضروریست تا دستگاههای متولی در استان در راستای ایجاد آرامش و ثبات در قیمتها نهایت تلاش خود را بکار ببندند.
آرام در این نشست از همکاری و تعامل دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان با اصناف و بازاریان به‌ویژه در بحث مالیات و امور بانکی خبر داد و بیان داشت: تمام تلاش ما بر حل مشکلات اقتصادی و کاهش قیمتها و ایجاد ثبات هست و در یکسال گذشته نشستهای بسیار خوبی با اصناف و بازاریان برگزار شده و قطعاً در درازمدت شاهد تاثیرات بسیار خوب این نشستها و تصمیمات بر بازار خواهیم بود.
آرام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر بر لزوم آمادگی و هماهنگی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان در راستای انتشار و انعکاس مطلوب و اثربخش فعالیتها و اقدامات صورت گرفته این دستگاهها در چهل ساله استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
شاهرخ ذوالقدر معاون اداره کل امور مالیاتی استان نیز دراین نشست گفت: بنگاه‌های اقتصادی مکلف به ارائه اظهار نامه می‌باشند و باتوجه به اینکه مالیات آنها سالیانه محاسبه و ابلاغ می‌گردد بنابراین بنگاههای اقتصادی باید دفاتر و مدارک مثبته‌ی خود را در زمان مناسب به این اداره کل جهت تشخیص درست مالیات ارائه نمایند.
وی افزود: با جامع شدن برنامه‌های سازمان امور مالیاتی کشور به تدریج بحث مالیاتهای علی الراس به تدریج کمرنگ و سیستم بر اساس اطلاعات موجود, به صورت خودکار اظهارنامه را تولید و ارائه خواهد کرد لذا افرادی که بدون پروانه مشغول به کار هستند باید در اسرع وقت شناسایی و اخذ پروانه نمایند.
رئیس صنف مشاورین املاک خودرو نیز در این نشست گفت: در چند ماه گذشته با توجه به نوسانات ارزی، خودرو با افزایش بی رویه  قیمت مواجه بوده است که هیچ تعادل و ثباتی در قیمتها نداشته‌ایم.
عنایت الله رضایی افزود: افزایش خودرو و نبود تعادل قیمت در بازارخودرو موجب شده است که نمایشگاهها و املاک خودرو با رکود خرید و فروش مواجه شوند.
وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر هیچ گونه خودروی صفر کیلومتر وارد بازار نشده است  خواستار برخورد جدی با سوء استفاده کنندگان و دلالان سودجو در بازار خودرو شد.
رضایی در پایان یکی از مشکلات عمده و مهم این صنف را نبود مکان مناسب برای مشاورین املاک خودرو بیان کرد و خواستار توجه بیشتر دستگاه‌های متولی به حل مشکلات اصناف و بازاریان در استان شد.


کد مطلب: 406097

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/406097/چرا-خودروی-صفر-کیلومتر-بازار-کهگیلویه-بویراحمد-نمی-آید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1