تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۸
کد مطلب : ۴۰۶۰۸۳
در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح شد

مزارعی: سرمایه‌گذار واقعی را تمام قد حمایت می‌کنیم / رفاقت و فامیل را کنار گذاشته‌ام، شما هم کنار بگذارید/ تکلیف ما جلوگیری از چپاول بیت‌المال است / دانش‌آموز: دستورات «مزارعی» به نفع بانک‌ها بود / معوقات 15 ساله زنده شدند

۶
۰
مزارعی: سرمایه‌گذار واقعی را تمام قد حمایت می‌کنیم /  رفاقت و فامیل را کنار گذاشته‌ام، شما هم کنار بگذارید/ تکلیف ما جلوگیری از چپاول بیت‌المال است / دانش‌آموز: دستورات «مزارعی» به نفع بانک‌ها بود / معوقات 15 ساله زنده شدند
کبنا ؛حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد ( 30 آبان‌ماه 97 ) در نشست ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که با حضور مسئولان قضایی و مجموعه بانکی و ادارات و سازمان‌های اقتصادی در دادگستری استان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اموری که در شریعت مقدس به آن خیلی حساسیت وجود دارد حقوق عامه و بیت المال است.
وی در ادامه به ذکر حدیثی از امام علی (ع) گفت: برخی‌ها مانند شتر که با حرص و ولع به علف بهار حمله می‌کند، به بیت المال حمله می‌کنند.
مزارعی گفت: با توجه به رسالتی که در ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی داریم، هر فصل یک جلسه خواهیم داشت.
رئیس‌کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امروز بانک‌ها یکی از عناصری هستند که می‌توانند در جامعه مفید باشند البته در صورتی می‌تواند مفید باشند که صحیح مدیریت شوند و در صورتی می‌تواند فاسد باشند که درست مدیریت نشود، بانک‌هایی که وجهه دولتی دارند در پرداخت تسهیلات بانکی به همه به یک رو نگاه کنند، مدیری که از ترس بالادستی دو دید متفاوت داشته باشد خائن است، باید دقیقاً بررسی کنید که صد میلیون پول می‌دهید به چه کسی می‌دهید.
ریس ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در ادامه به مدیران بانک‌ها توصیه کرد: بین خود و خدا در پرداخت تسهیلات به اشخاص همه را به یک چشم بنگرید مدیری که بخواهد از ترس بالادستی و ترس از دست دادن میز مدیریت بخواهد با دو چشم به افراد نگاه کند خائن است.
حجت‌الاسلام مزارعی افزود: در حمایت از تولید و اشتغال می‌گوییم کسی نباید کارخانه‌ای را تعطیل کند، متعلق به هر فردی که هم باشد، اما آنجا که کارآفرینی باشد، نباید تعطیل شود و ما هم وساطت می‌کنیم و نمی‌گذاریم این کارخانه تعطیل شود تا کسی بیکار نشود، اما آنجایی که می‌دانید و یقین دارید که کارخانه تعطیل است، چرا مطالبات بانک را اجرا نمی‌کنید. چرا مزایده برگزار نمی‌کنید. چرا تعلل می‌کنید برای چه؟ این‌ها همه سؤال است.
وی با اشاره به اینکه براساس قانون پرداخت تسهیلات که با سود 4 درصد پرداخت کنند گفت: خداوکیلی و حضرت عباسی برای همه قانون را یک جور اجرا کنید شما به عنوان متولی امر برای پرداخت تسهیلات به افراد باید وثیقه‌ای سهل الوصول اخذ نمایید نه با زد و بند، سند یک ملک مشاعی را در رهن بانک و تسهیلات قرار دهید به همین منظور تمام حوزه‌های نظارتی استان برای نظارت بر بانکها مأمور کردم ایم.
مزارعی تأکید کرد: انفصال و شلاق در انتظار مدیران خاطی خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد از بی مبالاتی برخی از مدیران بانکی نالید و اظهار کرد: اگر از شهروندی وثیقه‌ای گرفتید که معادل وجه پرداختی نیست برای شما جرم تلقی خواهد شد و در انتظار برخورد دادگستری و مجازات باشید تسهیلات بانکی امانت عموم مردم است و باید در قبال وثایق محکم پرداخت شود
مدیر بانکی که در قبال پرداخت 40 میلیارد وثیقه‌ی 3 میلیاردی می‌گیرد قانون با او باید چه برخوردی کند؟
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: بازرسی کل استان و دادستان مرکز استان و ضابطین نظارتی دادگستری ناظر بر اعمال بانکها در زمینه‌ی پرداخت تسهیلات می‌باشند و می دانید که در زندان چند نفر برای 5 تا 10 میلیون تومان در حبس به سر می‌برند.
وی افزود: بانک‌هایی که وثایقی گرفتند و نمی‌توانند مطالباتشان را وصول کنند به عنوان متهم برای آنها پرونده تشکیل می‌شود مسئولان حراست بانکها نیز وظیفه دارند بر امورات پرداخت تسهیلات نظارت کنند و جلوی مفاسد را بگیرند اگر نظارت نکنند شخصاً دخالت خواهم کرد مدیر کل ثبت اسناد املاک نیز باید نظارت دقیق و کافی را داشته باشد همچنین ارزیاب شما باید رسمی دادگستری باشد که گزارش خلاف واقع ندهد و در صورت گزارش غیر واقعی با وی برخورد خواهد شد.
275 میلیارد تومان در جیب عده‌ای است تحت چه عنوان و چه چیزی آقای بانک ملی که 155 میلیارد تومان تسهیلات داده‌اید چرا برای اموال خارج از طرح اقدام نمی‌کنید؟ چرا مانده‌اید؟ چرا ملک در تهران، زمین در مجاورت میدان آزادی این‌ها را ثبت و ضبط نمی‌کنید؟ البته هر کسی که کارآفرین است وساطت می‌کنیم که بانک مهلت دهد تا کسی بیکار نشود.
مزارعی در ادامه اظهار کرد: هر جایی که علم و اطلاع دارید که کارخانه‌ای تعطیل است و کار نمی‌کند و چرا اقدامی برای اموال و املاکی که در نجف آباد یاسوج مربوط به همین بدهکار بانکی است اقدامی انجام نمی‌دهید، هر جا ملکی وجود دارد چقدر برای فرآیند آن درگیر هستید کلیه اموال خارج از طرح را بر روی آن اقدام کنید و در جهت حمایت از اشتغال و کارآفرینی مدیریت شما اعلام می‌کند که کارخانه تعطیل است چرا پیگیری نمی‌کنید. چرا برای اموالی که در تهران است اقدام نمی‌کنید.
وی افزود: این جرم و سهل انگاری و ضربه به بیت المال است و کوتاه نمی‌آییم. شرکت بویرصنعت دفتری در تهران دارد چرا بر روی آن اقدام نمی‌کنید. مال پدر من و تو نیست، که مهلت دهیم متعلق به بیت المال است. کارخانه آرد آبشار گستر یاسوج تعطیل است چرا مطالبه نمی‌کنید کارخانه را برنمی دارید. شرکت بویر صنعت تعطیل است درش بسته است و شما دست روی دست گذاشته‌اید؟
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی الاسلام به بانک ملی استان هشدار داد که ظرف مدت 20 روز باید کلیه مطالباتش را صفر کند و در غیر این صورت به عنوان تبانی و سهل انگاری در حفظ بیت المال با شما برخوردخواهد شد.

بعد از آن جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلام‌رضا مزارعی رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست (12 دی‌ماه 97) ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، تکلیف بعضی از بدهی‌های بانکی را مشخص کرد.
حجت‌الاسلام مزارعی اظهار کرد: ما در مقابل تک‌تک آحاد 81 میلیونی جامعه امانت‌دار هستیم، کسانی که مسئولیت پذیرفتیم و باید امانت‌دار باشیم و حواسمان باشد درهم و دینار در امور بانکی و غیر بانکی هر مدیری امانت‌دار مردم است و باید در این امانت خیانت نکنیم.
مزارعی افزود: ما در مقابل خون شهدایی که از ابتدای ظهور اسلام تا کنون ریخته شده مسئولیت داریم و در مقابل خون‌دل‌هایی که امام راحل خوردند و زجرهایی که در سکان‌داری این نظام کشیده شده، مسئول هستیم، این کرسی‌هایی که گرفتیم مدیون امام راحل، خون شهدا و رهبری هستیم و زمانی به دست پابرهنگآن‌ کسی چیزی نمی‌داد و همه‌چیز دست زورداران بود.
وی افزود: تکلیف داریم در حوزه تولید و اشتغال اقتصاد مقاومتی سرمایه بگذاریم ما مسئولین و کارآفرین‌ها تکالیف داریم، بدین ترتیب اینطوری تصور نشود که اگر می‌گوییم در جهت ساماندهی وصول مطالبات حرکتی کنید به این معنا نیست که بروید کاری کنید که کارخانه‌ای می‌چرخد و 10 تا آدم از آن نان می‌خورد، تعطیلش کنید ما چنین دیدگاهی نداریم.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما خودمان میدان می‌آییم برای وساطت که اگر جایی لازم شد به کارآفرینی که 10 آدم از آن نان می‌خورند، کمکش کنیم که کارگاه و مجموعه‌اش تعطیل نشود و برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی باشد، هرکسی باشد ما حمایت می‌کنیم و تکلیف حمایت داریم، هر کارگاه بزرگ و کوچکی که تعدادی آدم نان می‌خورند باید دست‌به‌دست هم دهیم تا تعطیل نشود. خودم کمکتان کار می‌کنم. دغدغه ما این است که چرا کارخانه راکد می‌شود؟ اگر می‌گوییم بانک‌ها برای وصول مطالبات بروید برای این است که تسهیلات گرفتیم تا کارآفرینی کنیم اما نکردیم، تسهیلات گرفتیم که چند جوان را مشغول به کارکنیم اما کار شخصی استفاده کردیم. با بانکی که بی حساب‌وکتاب تسهیلات بدهد برخورد می‌کنیم، سازمانی که بخواهد همکاری بی ربط و خلاف قانون بر مبنای واسطه‌گری باشد با آن برخورد می‌کنیم، قطعاً در دستور کار ما بوده و خواهد بود.
مزارعی تاکید کرد: سرمایه گذاری مشروع در چارچوب قانون را تمام قامت حمایت می‌کنیم و به بانک‌ها هم توسعه می‌کنیم که با کارآفرینی که چندین نفر پیش آن‌ها نان می‌خورد را مدارا کنید، بازهم تکرار می‌کنم سرمایه‌گذاری مشروع که موجب تولید و اشتغال شود.
وی گفت: مواردی در این استان مشاهده‌شده که تسهیلاتی تحت عنوان کشاورزی دریافت می‌کنند و 4 سنگ روی هم می‌گذارند و می‌گویند که دامداری درست کرده‌اند، طرف 10 میلیارد تومان تسهیلات می‌گیرند و 400 میلیون تومان را هزینه می‌کنند و 600 میلیون تومان دیگر را ماشین گران‌قیمت سوار می‌شوند ما با این‌ها برخورد می‌کنیم.
حجت‌الاسلام مزارعی بیان کرد: بانک واگذارکننده باید بر تسهیلات نظارت کند که تسهیلات کجا هزینه می‌شود و هر جا کم آورد از ما کمک بخواهید، بگویید که فلانی آمده تسهیلات گرفته تا کارآفرینی کند اما رفته ماشین میلیاردی خریده، ما با این‌ها برخورد می‌کنیم و نمی‌گذاریم. دغدغه مقام معظم رهبری این است که جوانی بیکار نباشد و مفسده‌ای که باعث می‌شود بیکاری ایجاد شود، نیز ایجاد نشود.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیاید همه دست‌به‌دست هم دهیم و کمک کنیم به افرادی که به چند تا آدم نان می‌دهد، و کمک کنیم با کسی که به اسم نان دادن به 4 تا آدم بیت‌المال را چپاول می‌کند، برخورد کنیم. با افرادی که بیت‌المال را چپاول می‌کند تحت عنوان کارآفرین، فرق هم نمی‌کند من باشم، یا بچه من، برادرم یاد هرکس دیگری که باشد. آن‌کسی که کارآفرینی می‌کند دستش را بگیریم هرکس که می‌خواهد باشد و آن‌کسی که می‌آید و تحت عنوان کارآفرینی بیت‌المال را چپاول می‌کند، هم خودش و هم‌پشت پرده‌های آن، هم آن‌هایی که دستشان در دست این است باید برخورد کنیم این تکلیف ما است.
حجت‌الاسلام مزارعی افزود: مصوباتی که در چارچوب برخی از کارگاه‌های برون دستگاه قضایی و گاها غیر مرتبط و با قانون مصوب می‌شود لازم‌الاجرا نیست، ما به عنوان قاضی نمی‌پذیریم، فردی بگویید به دلیل کارگروه تسهیلات داده‌ام قابل قبول نیست، من رئیس کارگروه فلان شوم و مصوب کنم همه پول‌ها را بدهید به فلان شخص! پس نظارت چه می‌شود؟ خوب حالا تسهیلات را می‌دهید و نظارت می‌کنید آیا الان می‌دانید که آن تسهیلات کجا هزینه شد؟ خروجی چه شد؟ اگر قرار باشد که کارگروه مصوب کند اینقدر پول بدهید و اینقدر تسهیلات در گردش دهید، بله اختصاص دهید و بگویید اینقدر داده‌ایم و خروجی آن این بوده است!
رئیس کل‌ دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران گفت: رفاقت، دوستی و فامیلی را کنار گذاشته‌ام شما هم کنار بگذارید، نگاه نکنید که این فامیل یا رئیس و... هست. تا روزی که می‌توانید برای خداوند و بدون حاشیه کارکنید، هر روزی هم که نمی‌شود، ولش کن و برو، اگر قرار است در پستی باشیم که این‌جور باید کارکنید چرا وایسیم؟ رها کنید و بروید.
حجت‌الاسلام مزارعی گفت: من اگر روزی بدانم که ماندنم به صلاح نیست همان روز نامه‌ی استعفا را می‌نویسم و می‌روم، می‌گوییم که بنده دیگر ماندنم به صلاح نیست. در اعطای تسهیلات بانکی و در حوزه کارآفرینی دقت کنید و نمایندگان حقوقی در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح کنید و بگویید که بعداً گیر نکنید الان می‌دانم برخی از این بانک‌ها در وصول مطالبات گیر کرده‌اید.
 به گزارش کبنا در ادامه جلسه‌ی (12 دی‌ماه 97) ستاد اقتصاد مقاومتی دانش‌آموز مدیرعامل بانک ملی نیز از مصادره اموال بدهکار بانکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در طول یک ماه گذشته مصادره کارخانه دناصنعت، مصادره کارخانه آرد، توقیف و بازداشت تعداد 37 فقره پلاک ثبتی مربوط به شرکت-سهام‌داران و ضامنین آن، توقیف و بازداشت تعداد 6 دستگاه خودرو مربوط به شرکت و سهام‌داران، صدور اجرایی جهت طرح پلاک ثبتی واقع در شهر یاسوج، صدور طرح در شهر یاسوج به مبلغ 92 میلیارد ریال، صدور اجرایی جهت محل اجرای طرح به مبلغ 520 میلیارد ریال در شهر یاسوج، پیگیری جهت شناسایی اموال خارج از محل اجرای طرح، بازداشت تعدادی از پلاک‌های ثبتی برخی از اعضای شرکت، کارخانه آبشار یاسوج، صدور اجرایی جهت وثیقه رهنی شرکت به مبلغ 61 میلیارد ریال، صدور دادخواست اخذ حکم بابت 3 فقره چک 3 میلیارد و 900 میلیون ریال، بازداشت پلاک‌های ثبتی تعدادی از سهام‌داران از جمله مصادره‌های 1 ماه اخیر بانک ملی بوده است.
دانش‌آموز افزود: به دستور مقام معظم رهبری بانک‌ها از بنگاه‌داری باید خودداری کنند و ماهم جز بدنه دولت هستیم، در راستای حمایت از تولید و اشتغال از اجراییه بر روی محل اجرای طرح خودداری کردیم، به خصوص کارخانه‌های فولاد و آرد که در حال حاضر فعال هستند و همانطور که شما فرمودید در کارخانه‌ای که حتی یک نفر مشغول به کار باشد از تعطیلی آن کارخانه خودداری کنیم، ماهم اقدام نکردیم.
مدیرعامل بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاید از دستورات « حجت الاسلام مزارعی» به گونه ای دیگر برداشت شود اما من به شخصاً می‌گویم که به نفع بانک‌ها بوده بدین ترتیب در این مدت 12 فقره پرونده‌هایی که مدام درگیر بودیم و نمی‌توانستیم وصول کنیم و سایر پرونده‌های میلیاردی هم توانستیم وصول کنیم، بقیه موارد هم هست که مدام پیگیر هستیم. میزان مبالغ تقریبی 38 میلیارد ریال توانستیم وصول کنیم بابت بقیهٔ موارد، موارد وصولی زیاد بودند اما این میزان در خصوص پرونده‌هایی است که ما نمی‌توانستیم تا الان وصول کنیم این پرونده‌ها بیش از 5 سال معوق بودند و برخی از پرونده‌ها هم 15 سال طول کشیده بودند.
مدیرعامل پست بانک در این نشست گفت: سال 89 این آقا از پست بانک حدود 2 میلیارد تومان تسهیلات گرفته بود که شرکت دناصنعت حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان بدهی به پست بانک داشت که این شرکت هم از شرکت آب و فاضلاب طلب داشت، ما با اقداماتی که انجام دادیم آن بدهی را توانستیم حدود 1 میلیارد و 850 میلیون تومان از طریق آب و فاضلاب تهران دریافت کنیم که تا پایان ماه این مبلغ به استان واریز می‌شود. خودروهای مربوط به شرکت و ضامنین نیز متوقف‌ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض خسته نباشید به قاضی قضات حاج آقا مزارعی بزرگوار و عادل,اندیشه و تلاشتان هرگز از یاد مردم فهیم این شهر نخواهد رفت.
خبر مسرت بخش بود از تلاش و زحمات مستمر حضرت عالی جهت ایجاد عدالت و احقاق حق مردم ستمدیده تقدیر و تشکر می کنیم و
از درگاه خداوند تبارک و تعالی،برای جنابعالی عمری طولانی و موفقیت های روز افزدن خواستاریم.
با تشکر ویژه از کبنای عزیز جهت انعکاس موثق خبرها بدون جانبداری .
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب اقاي مزارعي واقعا دست طلا ممنون إز لطف بزرگوارانت تورا به خداازخود بانك ها هم بخواهيدچرا وامها را تا ٣٥ درصد از مردم مطالبه ميكنند جلو ي خود سري انهارا بگيريد
دانیال آریایی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ادارات بدجوری به سرمایه گذاران گیر میدهند تقابل مرگبار ادارات دولتی با اندک سرمایه گذاران نحیف و کمر خمیده استان روز به روز شدیدتر میشود این یک هشدار جدی است همه ما از اقدام بر علیه مفسدین و غارتگران و بدهکاران عافیت طلب بانکی خرسندیم و اقدامات شجاعانع و ماندگار جناب مزارعی را دوست داریم اما برخی ادارات به همین بهانه با سرمایه گذاران و کار آفرینان تسویه حساب شخصی و قوی و خطی میکنند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام
جناب آقای مزارعی انتظار مردم استان از شما و دستگاه مقتدر قضا مبارزه با فساد و به سرانجام رساندن پرونده ها و دزدییهای کشف شده است بلاخص پرونده های .
مش قنبر
Iran, Islamic Republic of
کی عملی میشه...معاونت دانشگاه علوم پزشکی استخدام های فله ای 97 آزمون. به کجا رسید؟
محمدی
Iran, Islamic Republic of
باسلام .جناب اقای مزارعی عزیز لطفا احکام برای چند مدیر چه شد؟
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1