تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۴۰۶۰۶۸
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

افراد غیر شاغل می‌توانند حق بیمه اجباری پرداخت کنند

۱
افراد غیر شاغل می‌توانند حق بیمه اجباری پرداخت کنند
کبنا ؛عباس نورمحمدی  مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: بیمه اختیاری، تمهیدی است به‌منظور ادامه بیمه برای کسانی که قبلاً مشمول تأمین اجتماعی بوده‌اند و سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان دارند، اما ارتباط بیمه‌ای آنان قطع‌شده است. این افراد می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی و ارائه مدارک و انعقاد قرارداد، به‌عنوان خویش‌فرما بیمه خود را ادامه دهند و از حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شوند.
وی گفت: در این نوع بیمه فرد می‌تواند با داشتن یک ماه سابقه بیمه پردازی و حداکثر ۵۰ سال سن مشمول بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرد. البته متقاضیانی که سنشان بالاتر از ۵۰ سال است، در صورت داشتن سابقه پرداخت حق بیمه معادل مازاد سنی، می‌توانند از این نوع بیمه استفاده کنند. مثلاً چنانچه فردی ۵۵ سال داشته باشد، در صورتی می‌تواند تحت عنوان بیمه اختیاری زیرپوشش قرار گیرد که حداقل ۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان داشته باشد.
  وی گفت: بااین‌حال، کسانی که ۱۰ سال و یا بیشتر، سابقه بیمه‌ای داشته باشند، بدون شرط سنی می‌توانند تحت عنوان بیمه اختیاری مشمول حمایت‌های تأمین اجتماعی قرار گیرند. هم‌چنین اگر فردی قبلاً از این نوع بیمه استفاده کرده و آن را به هر دلیل متوقف کرده باشد، بدون در نظر گرفتن سن و سابقه بیمه‌ای می‌تواند بیمه اختیاری شود.
 نورمحمدی نرخ حق بیمه اختیاری را ۲۷ درصد اعلام کرد و افزود: متقاضیان باید معادل ۲۷ درصد دستمزد مبنای کسر حق بیمه خود را به‌صورت ماهانه به تأمین اجتماعی پرداخت کنند.
  وی در باره مزایای این نوع بیمه و تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در قبال بیمه‌شده گفت: متقاضیان در زمان بیمه پردازی می‌توانند همراه با افراد تحت تکفل خود با داشتن دفترچه از خدمات درمانی تأمین اجتماعی به‌طور رایگان و بدون کسر فرانشیز بهره‌مند شوند و همانند بیمه‌شدگان عادی از کمک‌هزینه وسایل کمک پزشکی (پروتز و اورتز) و کمک‌هزینه تدفین نیز استفاده کنند، اما به دلیل ماهیت این نوع بیمه و نداشتن کارفرما مشمول دریافت بیمه بیکاری، کمک‌هزینه ازدواج و غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری نخواهند بود.
  مدیرکل تأمین اجتماعی استان بیمه حرف و مشاغل آزاد را نیز ویژه کسب‌وکارهای آزاد و زنان خانه‌دار دانست و افزود: این گروه‌ها نیز می‌توانند با نرخ‌های ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد مشمول بیمه قرار گیرند. تعهدات سازمان در این نوع بیمه با توجه به نرخ حق بیمه انتخابی توسط بیمه‌شده شامل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی خواهد بود.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1