تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۴۰۶۰۱۶
کبنا گزارش می‌دهد

پرداخت مطالبات بازنشستگان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد / ایلامی: اختصاص 125 میلیارد ریال برای پاداش بازنشستگان

۰
پرداخت مطالبات بازنشستگان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد / ایلامی: اختصاص 125 میلیارد ریال برای پاداش بازنشستگان
کبنا ؛بازنشستگان علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد که چند سالی است مطالبات‌شان عقب افتاده بود، در سفر وزیر بهداشت به استان کهگیلویه و بویراحمد و افتتاح چند پروژه مهم سلامت جلوی درب بیمارستان شهید جلیل تجمع کردند. بعد از تجمع بازنشستگان در یاسوج و دیدار بعضی از آنها با وزیر بهداشت در گچساران دکتر حسن‌ قاضی‌زاده هاشمی در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید صادقانه با بازنشستگان حرف بزنیم، زمانی پول داشتیم و الان نداریم. هاشمی در ادامه گفت: پول‌ها دست شما است و آقای تاجگردون زبان گویا و شیوایی هم دارد و در این راستا کمک کند.
بعد از این صحبت‌ها و گلایه‌های بازنشستگان، هاشمی وزیر بهداشت به تهران که برگشت، استعفا داد و نامه‌ی به رئیس جمهور نوشت که چرا نباید پول بازنشستگان علوم پزشکی در کنار سایر بازنشستگان داده شود. هاشمی در جلسه با معاونینش، از دیدارش با یک بازنشسته در گچساران خبر می‌دهد و روایت تلخی از این بازنشسته تعریف می‌کند که پول جهیزیه فرزندش را ندارد. یکی از نگرانی‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای استعفا، عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشتگان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از سال 94 تاکنون بوده است.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی می‌گوید: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۹۴ و ۹۵ دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور پرداخت می‌شود.
تاجگردون گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی، پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال‌های 94 و 95 دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تا پایان امسال پرداخت می‌شود.
وی بدون اشاره به میزان مطالبات بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور عنوان کرد: سعی می‌کنیم زور خود را برای پرداخت مطالبات بازنشستگان سال 96 این دانشگاه‌ها نیز بزنیم.

اختصاص 125 میلیارد ریال اعتبار برای پاداش بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 125 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان این دانشگاه خبر داد و گفت: 50 درصد این اعتبار پایان دی ماه و 50 درصد دیگر نیز پایان بهمن ماه امسال تامین می‌شود.
 اورنگ ایلامی اظهار کرد: بنا به محدودیت‌های اعتباری در کشور پاداش پایان خدمت بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از سال 94 تاکنون پرداخت نشده است.
وی گفت: عدم پرداخت پاداش بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به دغدغه اصلی مجموعه مدیران ارشد این دانشگاه تبدیل شده بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، پیگیری برای تامین اعتبار پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان را برای خود یک اولویت دانست و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نکرد تا اینکه پیگیری‌ها درست 3 روز بعد از سفر مقام عالی وزارت به استان جواب داد و شمارش معکوس برای پایان انتظار بازنشستگان آغاز شد.
 ایلامی از اختصاص 125 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان این دانشگاه خبر داد و گفت: 50 درصد این اعتبار پایان دی ماه و 50 درصد دیگر نیز پایان بهمن ماه امسال تامین می‌شود.
وی افزود: بازنشستگان این دانشگاه تا پایان سال 96،  177 میلیارد ریال بابت پاداش پایان خدمت خود طلب دارند که با پیگیری‌های انجام شده 125 میلیارد ریال آن اختصاص یافته و در این زمینه 52 میلیارد ریال دیگر کسری داریم.
سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تعداد بازنشستگان این دانشگاه تا پایان سال 96 را 287 نفر عنوان کرد و یادآور شد: با اعتبارات اختصاص یافته به هر کارمند غیر هیئت علمی 40 میلیون تومان و هر عضو هیئت علمی بازنشسته 80 میلیون تومان پرداخت می‌شود.
 محمد غلام‌نژاد با تاکید بر اینکه تامین اعتبار برای پرداخت پاداش بازنشستگان دانشگاه از دغدغه‌های رئیس دانشگاه بوده است، خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای توزیع عادلانه اعتبار اختصاص یافته بین بازنشستگان انجام می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1