تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۴۰۵۹۹۶
در کارگروه استانداردسازی مطرح شد

77 ارابه‌ آهنی مرگ‌بار در ادارات کهگیلویه و بویراحمد / هر لحظه احتمال حادثه‌ای وجود دارد

۰
77 ارابه‌ آهنی مرگ‌بار در ادارات کهگیلویه و بویراحمد / هر لحظه احتمال حادثه‌ای وجود دارد
کبنا ؛سال‌ها است که مسوولان مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد در باره آسانسورهای غیراستاندارد سخن می‌گویند و کسی هم ککش نمی‌گزد که این آسانسورها روزی خدای نکرده حادثه‌ای ناگواری به وجود بیاورد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: از ۸۴ دستگاه آسانسور ادارات و نهادهای مختلف استان، تنها هفت دستگاه مجوز استاندارد دارند.
بر اساس صحبت‌های معاون استاندار 77 ادارات و نهادهای مختلف استان دارای ارابه‌های آهنی (آسانسور) مرگ‌بار هستند که هر لحظه امکان حادثه‌ای ناگوار وجود دارد.
به گزارش کبنا، عزیز فیلی امروز (11 دی ماه 97) در کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: مصالح ساختمانی، جایگاه‌های سوخت و آسانسورها مواردی هستند که باید در زمینه استانداردسازی آنها حساسیت بیشتری به خرج دهیم و در صورت توجه به این سه مقوله از وقوع بسیاری از حوادث جلوگیری می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت استانداردسازی وسایل بازی کودکان، افزود: کمیته سه نفره‌ای متشکل از دفتر فنی و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و نماینده اداره‌کل استاندارد از مراکز تفریحی، شهربازی و بازی در سطح شهرهای دهدشت، یاسوج، گچساران و سی‌سخت بازدید کرده، نواقص اولیه شناسایی و به شهرداری‌ها ابلاغ شود و در صورتی که شهرداری‌ها در بازه زمانی مشخص نواقص را رفع نکردند این مراکز تعطیل می‌شوند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از شهرداری‌های استان خواست استانداردسازی پارک‌های سرپوشیده بازی کودک را پیگیری کنند و تاکید کرد: اگر جایی استاندارد نیست و احتمال خطر وجود دارد باید بسته شود، چنین مکان‌هایی را نداشته باشیم بهتر از این است که داشته باشیم و بعدا گرفتار شویم.
اینکه دستگاه‌های متولی حق ندارند به واحدهایی که جدیدا می‌خواهند بهره‌برداری شوند قبل از اخذ مجوز استاندارد پایان کار بدهند، ادامه داد: آموزش و پرورش هم در بازه زمانی یک هفته اعلام کند که چه اقداماتی در خصوص استانداردسازی تجهیزات پیش‌دبستانی‌ها انجام داده است.
وی به وضعیت استانداردسازی آسانسورها در ادارات استان اشاره داشت و عنوان کرد: طبق اعلام اداره‌کل استاندارد در مجموع در 70 واحد اداری استان 84 دستگاه آسانسور داریم که از این تعداد تنها هفت دستگاه مجوز استاندارد دارند که چهار مورد از این هفت دستگاه هم نیاز به تمدید اعتبار دارند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته امداد منطقه2 یاسوج، اداره‌کل بنیاد شهید، اتاق بازرگانی، کمیته امداد استان، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و بیمارستان امام سجاد تنها ادارات، نهادها و بیمارستان‌های استان هستند که مجوز استاندارد دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1