تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۴۰۵۹۳۳

نرخ تورم در کهگیلویه و بویراحمد از کشور پیشی گرفت

۱
۰
نرخ تورم در کهگیلویه و بویراحمد از کشور پیشی گرفت
کبنا ؛ به رغم پیشی گرفتن نرخ تورم کالا و خدمات مصرفی در آذرماه، گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد در 12 ماهه گذشته نرخ تورم در استان کهگیلویه و بویراحمد از نرخ کشوری پایین تر بوده است.
در آذرماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان بوشهر با ٤.٤ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان وبلوچستان با ١.٧ درصد افزایش است.
استان کهگیلویه و بویراحمد در نرخ تورم ماهانه برای کالاهای خوراکی نیز از نرخ کشوری پیشی گرفته آنچنان که نرخ تورم کشوری 4.8 بوده در حالی که این شاخص برای کهگیلویه و بویراحمد 5.1 است.
درشاخص کالاهای غیر خوراکی، نرخ تورم ماهانه در کهگیلویه و بویراحمد 1.8 و نرخ تورم 12 ماهه 1.6 اعلام شده است که نسبت به نرخ کشوری دارای افزایش محسوسی بوده است.
همچنین در گزارش مرکز آمار ایران شاخص قیمت کل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری برای ماه آذر در کشور 2.5 بوده که این شاخص برای استان کهگیلویه و بویراحمد 2.9 عنوان شده است.
در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان بوشهر با ٤.٤ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمانشاه با ١.٦ درصد افزایش است.
نرخ تورم قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی استان نیز در آذرماه 3.6 عنوان شد که از نرخ تورم کشوری پیشی گرفته است.
در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان­ قم با ٥,٠ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان اردبیل با ١.٤ درصد افزایش است.
در مجموع نرخ تورم کالاهای خوراکی در 12 ماه گذشته در کهگیلویه و بویراحمد 20.2 بوده که همچنان از نرخ تورم کشوری (24.1) پایین تر است.
بر اساس این گزارش بیشترین تورم استان کهگیلویه و بویراحمد هم در بخش روستایی و هم شهری در بخش کالاهای غیر خوراکی و خدماتی است.
کهگیلویه و بویراحمد با 720 هزار نفر جمعیت در جنوب غرب کشور بدلیل نداشتن واحدهای تولیدی بیشتر یک استان مصرف کننده است./ایرنا
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Romania
خدمت ادامه دارد جناب کبنا تورم چیه
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1