تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۰۵۸۸۴

کشتارگاه صنعتی دام یاسوج در آستانه تعطیلی است

۲
۰
کشتارگاه صنعتی دام یاسوج در آستانه تعطیلی است
کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، با آشفتگی بازار گوشت و جولان کشتارهای غیرمجاز، غیربهداشتی و دست‌فروش در حاشیه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، کشتارگاه صنعتی این شهر از رونق افتاد.
 این کشتارگاه با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 20 میلیارد تومان، 80 نفر را صاحب شغل کرده بود و گوشت موردنیاز شهر یاسوج و مناطق اطراف را تأمین می‌کرد که اکنون در مرز تعطیلی کامل قرارگرفته است، موضوعی که مدیر این کشتارگاه نیز آن را تأیید کرده است.
 قیمت دام زنده در استان کهگیلویه و بویراحمد باوجود تولیدات قابل‌توجه دامی، بالا رفته و قیمت گوشت قرمز در ستاد تنظیم بازار در آخرین مصوبه 54 (گوشت بره) و 44 هزار تومان سایر گوشت‌های قرمز اعلام‌شده است؛ قیمتی که متناسب با افزایش قیمت دام زنده نیست.
 این موضوع باعث شده است که قصابان شهر دست از کار بکشند و کشتارگاه نیز با کمترین ظرفیت ممکن کار کند.
 قصابان خواستار واقعی کردن قیمت‌ها هستند و از طرفی با کمیاب شدن گوشت قرمز گرم در سطح شهر، بازار دست‌فروشان گوشت غیربهداشتی در دشت روم و تنگاری قوت گرفته و آن‌ها گوشت را به قیمت هر کیلوگرم 70 هزار تومان به فروش می‌رسانند.
مردم برای تأمین گوشت، کیلومترها را می‌پیمایند تا گوشت را آن‌هم باقیمت 60 و 70 هزار تومان بخرند اما عدم تصویب قانونی همین قیمت موجب شده است تا یک کشتارگاه با این حجم سرمایه‌گذاری و اشتغال، از فعالیت بیفتد.
 گوشتی که اکنون در دشت روم به مردم داده می‌شود به‌هیچ‌عنوان مورد تأیید دامپزشکی نیست و مدیرکل این نهاد بارها هشدار داده است که مسئولیت شیوع هرگونه بیماری با مسببین کشتارهای غیرمجاز و غیربهداشتی است.
 اگر هدف مردم است که آن‌ها اکنون نه گوشت را در دسترس خود دارند و نه قیمت آن مناسب است، پس چرا با این سیاست‌ها موجب نایاب شدن گوشت و تعطیلی کشتارگاه می‌شوند؟
 اگر هدف حمایت از مردم است چرا دست‌فروشان گوشت، (حتی غیربهداشتی) قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار را رعایت نمی‌کنند؟ و به قیمت بسیار بالاتر می‌فروشند؟
 چرا این کشتارهای غیر مجاز را جمع‌آوری نمی‌کنند؟ چرا این کشتارها در کشتارگاه صنعتی و بهداشتی انجام نمی‌شود؟
 این‌ها در حالی است که بسیاری از قصابان می‌گویند حاضریم گوشت بهداشتی و زیر نظر دامپزشکی را در خود شهر به قیمت کمتر از 62 هزار تومان به دست مردم بدهیم اما 54 هزار تومان به‌هیچ‌عنوان امکان‌پذیر نیست چرا که دام زنده افزایش پیدا کرده است.
 به نظر می‌رسد اگر مسئولان امر برای تصویب قیمت جدید گوشت اقدامی نکنند، هم کشتارگاه صنعتی دام به‌طور کامل تعطیل می‌شود و هم مردم برای گوشت قرمز باید به 30 کیلومتری یاسوج بروند و آن را باقیمت حدود 70 هزار تومان خریداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
Iran, Islamic Republic of
هیچ افتتاح نشده ورشکست میشه باید بیشتر مدیریت کنید بابا
مهدی
Iran, Islamic Republic of
هیچ افتتاح نشده ورشکست میشه باید بیشتر مدیریت کنید بابا
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1