کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس اداره منابع طبیعی گچساران خبر داد

کاشت غیرقانونی درخت ثمری در زمین‌های ملی گچساران توسط سودجویان / قلع و قمع 100 درخت

8 دی 1397 ساعت 21:33

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای 415 هزار هکتار جنگل و مراتع است، یادآورشد: از این میزان 320 هزار هکتار مرتع است.


دو نفر سودجو در 5500 مترمربع از زمین‌های ملی گچساران اقدام به کاشت درختان ثمری کرده بودند که این درختان قلع و قمع شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران در این باره می‌گوید: برای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی تعداد 100 اصله درخت در منطقه رادک گچساران توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران قلع و قمع شد.
فرهان جلیلی اظهار کرد: بیش از 100 اصله درخت مثمر در منطقه کلک خل سیاه واقع در منطقه رادک گچساران توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قلع وقمع شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران تصریح کرد: این اقدام بر اثر تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور در این شهرستان صورت گرفته است.
جلیلی با اشاره به تعداد درختان قلع و قمع شده بیان کرد: این تعداد اصله درخت قلع و قمع شده  از نوع درختان مثمرثمر از جمله درخت پرتقال، لیموترش و انجیر بوده است.
وی بیان کرد: 2 متخلف در این زمینه بدون مجوز قانونی در جهت توسعه اراضی خود اقدام به کاشت درختان مثمرثمر کرده در پنج هزار و 500 متر مربع از زمین‌های ملی این شهرستان کرده بودند که توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این تعداد اصله درخت  قلع و قمع شد.
جلیلی خاطرنشان کرد: قلع و قمع کردن درختان در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی شهرستان گچساران صورت گرفته است و این قانون هر ساله توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران اجرا می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران  با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای 415 هزار هکتار جنگل و مراتع است، یادآورشد: از این میزان 320 هزار هکتار مرتع است.


کد مطلب: 405868

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/405868/کاشت-غیرقانونی-درخت-ثمری-زمین-های-ملی-گچساران-توسط-سودجویان-قلع-قمع-100

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1