تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۴۰۵۷۸۰

نوسازی هزار واحد فرسوده در گچساران/ سد کوثر آب آشامیدنی بیش از 2 میلیون نفر را تأمین می‌کند

۲
۰
نوسازی هزار واحد فرسوده در گچساران/ سد کوثر آب آشامیدنی بیش از 2 میلیون نفر را تأمین می‌کند
کبنا ؛نشست مشترک شورای اداری شهرستان‌های گچساران و باشت با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور، معاون استاندار، فرمانداران، برخی از مدیران کل و روسای ادارات دو شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
در این نشست عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه شهرستان گچساران با داشتن منابع نفتی دارای دو سد بزرگ ملی است، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر در حوزه کشاورزی و تأمین آب اراضی کشاورزی اقدامات خوبی صورت گرفته است.
 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه با وجود تمامی زیرساخت‌ها لیکن در بخش‌هایی مشکلاتی وجود دارد، گفت: شهر دوگنبدان به دلیل داشتن کانال‌ها فراوان موجب بروز مشکلاتی در سطح شهر شده است.
 
 نوسازی هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده
 وی با بیان اینکه اجرای طرح بهسازی و نوسازی محلات بافت فرسوده دوگنبدان به عنوان پایلوت کشوری در شهر دوگنبدان در حال اجراست، افزود: سه هزار و 500 واحد مسکونی و یک هزار واحد تجاری فرسوده در شهر دوگنبدان وجود دارد که تاکنون تعداد یک هزار واحد به مرحله نوسازی و بهره‌برداری رسیده است.
 رحیمی تصریح کرد: تخصیص 40 میلیون تومان وام با بهره کم، اختصاص 6 میلیون تومان بلاعوض و و تخصیص 10 میلیون تومان به افراد تحت پوشش از سوی بهزیستی و همچنین اختصاص 20 میلیون تومان برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد ساکن در بافت فرسوده برای نوسازی واحد مسکونی پرداخت می‌شود.
 بالاترین مقام اجرایی شهرستان با بیان اینکه در حوزه بهداشت فعالیت‌های خوبی انجام گرفته است، گفت: در حوزه ورزشی احداث سالن ورزشی چند منظوره در سطح شهرستان و زمین‌های چمن مصنوعی از دیگر اقدامات صورت گرفته در سالهای اخیر است.
 
 ایرادات فنی در دو پروژه گچساران
 وی با اشاره به اینکه نماینده شهرستان توانسته اعتبارات خوبی برای شهرستان جذب کند، ابراز کرد: دو پروژه در شهرستان گچساران به دلیل مشکل فنی به صورت راکد مانده است.
 وی افزود: مصلای گچساران دارای ایرادات فنی و مجتمع فرهنگی و هنری آفتابگردان که بیش از 12 سال در این شهرستان احداث شده هم به دلیل مشکلات فنی تاکنون به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.
رحیمی بیان کرد: زیرساخت در برخی از روستاها در زمان‌های قبل به درستی کار نشده است و این زیرساخت‌های در برخی از روستاها مربوط به قبل از انقلاب است.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه آتش‌نشانی دوگنبدان نیاز به تجهیزات دارد، خاطرنشان کرد: تنها در آتش‌نشانی دوگنبدان دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی جدید و مابقی فرسوده هستند.
 
 ایجاد طرح‌های بزرگ در روستاها برای اشتغالزایی
در ادامه این نشست فرج الله استلاحی گفت: عدم استقبال روستاییان از طرح‌های اشتغالزایی موجب شده تا روستاییان به دنبال طرح‌های سنتی بروند.
 بخشدار مرکزی گچساران عنوان کرد: نبود امکانات و اعتبارات موجب شده تا اشتغالزایی در روستاها راکد بماند.
 وی ادامه داد: دولت با مشارکت مردم می‌تواند طرح‌های بزرگ‌تری برای ایجاد اشتغال در روستاها را فراهم کند.
 پرداخت ماهانه 25 میلیارد ریال حقوق پرسنل شهرداری
 در ادامه این نشست رمضان عباسی اذعان کرد: اعتباراتی که برای شهرداری دوگنبدان تخصیص داده می‌شود برای برخی از پروژه‌ها تعریف شده است.
 ضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان با بیان اینکه شهرداری یک نهاد خودگردان است، عنوان کرد: ماهانه بیش از 25 میلیارد ریال به کارکنان و پرسنل شهرداری حقوق پرداخت می‌شود.
 ی ادامه داد: نبود اعتبارات خاص موجب شده که نتوانیم برای رفع برخی از مشکلات داخلی در شهرداری دوگنبدان کاری را پیش ببریم.
 
راه‌اندازی ایستگاه آتش نشانی در دوگنبدان
 در ادامه این نشست شهردار دوگنبدان ادامه داد: کمبود ماشین حمل زباله در سطح شهر دوگنبدان، نبود ماشین آلات بازگشایی معابر از مشکلات شهرداری دوگنبدان است.
 مسعود ظفری با بیان اینکه شهر دوگنبدان دارای 37 کانال است، گفت: در بارندگی اخیر در شهرستان گچساران به زیر ساخت 22 کانال خسارت وارد شد.
وی با بیان اینکه برای ساماندهی کانال‌ها سالانه 2 کانال در دستور کار شهرداری قرار دارد، بیان کرد: برای ساماندهی کانال‌ها در سطح شهر دوگنبدان نیاز به 78 میلیارد تومان اعتبار است.
ظفری با بیان اینکه شهر دوگنبدان دارای 164 هکتار بافت فرسوده است، عنوان کرد: 3500 واحد در مناطق 9 گانه این شهرستان نیاز به بازسازی دارند که در حال حاضر تعداد هزار واحد بهسازی شده است.
وی با بیان اینکه صنعت ساختمان در این شهرستان راکد مانده است، بیان کرد: یک هزار و 200 شغل وابسته به صنعت ساختمان است که به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی راکد مانده است.
 شهردار دوگنبدان ادامه داد: شهرستان گچساران به لحاظ جغرافیایی در طول خطی قرار گرفته است، اظهار کرد: نیاز به راه‌اندازی یک ایستگاه آتش‌نشانی دیگر برای امدادرسانی در معابر و کوچه‌های باریک این شهر هستیم.
ظفری با بیان اینکه شهر دوگنبدان دارای 11 کیلومتر بلوار اصلی است، خاطرنشان کرد: تا کنون 24 کیلومتر بلوار زیرسازی شده است.
 وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی شهر دوگنبدان فرسوده و نیاز به اعتبارات دارد.
 
تخصیص اعتبارات برای جابه‌جایی و اصلاح شبکه برق در دهیاری‌ها
علی روانگرد ادامه داد: برای جابه جایی و اصلاح شبکه برق در دهیاری‌های نیاز به اعتبارات خاص از ردیف بودجه است.
رئیس اداره برق گچساران با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای گچساران گفت: اصلاح و جا به‌جایی شبکه برق از اعتبارات دهیاری تأمین می‌شود لیکن تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.
 
 تأسیس شعب بانکی در روستاها
 ر ادامه این نشست بهزادی به مشکل بیکاری و اشتغال و عدم تخصیص اعتبارات اشتغال روستایی در روستاهای گچساران اشاره کرد و افزود: روستاییان در زمینه اشتغال سهم صفر درصدی را دارند.
 دهیار روستای بابا کلان ادامه داد: در زمینه دامداری روستایی و تبدیل صنایع تبدیلی به فرآورده‌های لبنی و اصلاح نژاد و همچنین دامداری مکانیزه، ایجاد کارگاه‌های تولیدی، نبود انیترنت در روستاها، نبود جایگاه سوخت و اورژانس بین راهی از مشکلات روستاییان در گچساران است.
 وی اذعان کرد: ضرورت تأسیس شبعه‌ای از مراکز فنی و حرفه‌ای، حل مشکل آب آشامیدنی برخی روستاها در فصول گرم سال، توسعه خانه‌های بهداشت، ضرورت تأسیس شعبه بانکی، واگذاری اراضی ملی که موجب نارضایتی روستاییان شده است، قرار گرفتن برخی از روستاها در مسیر سیلاب‌ها و اختلاف بین مرزی با شهرستان‌های استان‌های همجوار از جمله شهرستان دیلم و بهبهان از جمله مشکلات روستاییان و عشایر این منطقه است.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: سد کوثر با حجم مخزنی 580 میلیون متر مکعب در این شهرستان احداث شده آب آشامیدنی 2 میلیون و 500 هزار نفر را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.
فریبرز ضرغامی با ارائه گزارشی از عملکرد آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در دو شهرستان گچساران و باشت، اظهار کرد: خوشبختانه پروژه‌ها در شهرستان گچساران احیا شده است.
وی با اشاره سد کوثر در این شهرستان گفت: سد کوثر با حجم مخزنی 580 میلیون متر مکعب در این شهرستان احداث شده آب آشامیدنی 2 میلیون و 500 هزار نفر را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.
قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای ایجاد محوطه سازی در کنار سد کوثر نیاز به اعتباراتی داریم.
ضرغامی با بیان اینکه طرح‌های مهمی در سفر ریاست جمهوری کلنگ زنی و اجرا شده است، عنوان کرد: اجرای طرح تأمین آب اراضی امام زاده جعفر و ماهور باشت در 3500 هکتار از اراضی این منطقه با اعتباری به مبلغ 78 میلیارد و با اشتغالزایی یک هزار و 700 نفر به بهره‌برداری رسید.
 وی با بیان اینکه طرح تأمین اراضی خان احمد، پاکوه در سه هزار و 100 هکتار با پیشرفت فیزیکی 45 درصد در دست اجرا است، عنوان کرد: با تکمیل شدن این طرح موجب اشتغالزایی یک هزار و 550 نفر خواهد شد.
 این مسوول ادامه داد: تأمین آب پنج هزار هکتار اراضی دشت لیشتر، آبرسانی به یک هزار و 300 هکتار زمین‌های کشاورزی دشت مور، آبرسانی به یک هزار هکتار از اراضی تنگ انگشترک و آبرزی با اجرای طرح تأمین آب اراضی دشت مور، لیشتر و باشت، تأمین آب دشت باشت با تلفیق آب زیر زمینی قریب بر 4 هزار هکتار و تکمیل شبکه‌های های اصلی و فرعی دشت لیشتر و مطالعه نقاط مستعد در شهرستان گچساران از جمله کارهای در حال اجرا در این شهرستان‌ها است.
 ضرغامی ادامه داد: آبرسانی به یک هزار و 300 هکتار زمین‌های کشاورزی دشت مور در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی 25 درصد است که برای تکمیل این پروژه‌ نیاز به 55 میلیارد تومان اعتبار است.
 وی ابراز کرد: با تکمیل این پروژه‌ موجب اشتغالزایی 300 نفر در این شهرستان می‌شود.
 قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه‌ آبرسانی به یک هزار هکتار از اراضی تنگ انگشترک و آبرزی دارای پیشرفت فیزیکی 20 درصد است، تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه‌ به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با اتمام این پروژه‌ها زمینه اشتغال 500 نفر فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به طرح آبرسانی پنج هزار هکتار اراضی دشت لیشتر گفت: این پروژه‌ دارای پیشرفت فیزیکی 65 درصدی است که برای تکمیل این طرح نیاز به 17 میلیارد تومان اعتبار است که با تکمیل این طرح زمینه اشتغال 2 هزار و 800 نفر فراهم می‌شود.
ضرغامی با بیان اینکه با تکمیل این طرح‌ها بالغ بر 14 هزار هکتار به زیر کشت خواهد رفت، اذعان کرد: برای تکمیل این طرح‌ها نیاز به 200 میلیارد تومان اعتبار است.
 قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح آبرسانی در این دو شهرستان گچساران و باشت موجب اشتغالزایی هفت هزار نفر فراهم خواهد شد.
 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

ص...محمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای فرمانداری فکرکنم دراین روزها حتما کارساخت و ساز انجام ندادی که درک کنی با ۱۰۰میلیون نمی شه یه مغازه ۳۰متری ساخت چه برسه به یه خونه در بافت فرسوده...مردم در بافت فرسوده اگه خودشون به جز ۴۶تومان وام ...پول داشتند خیلی راحت می رفتن و یه‌خونه می خریدند......با۴۶تومان اگه خودت تونستی یه خونه ۱۰۰متری بسازی ...یاعلی....همه ما مردم بارمی کنیم و می ریم چادر می زنیم با ۴۶تومان خونمون رو بساز و بهمون بدش.....بگو بسم الله...البته شمافرماندار محترم پشت میز نشستید و توی لبنان و سادات و رادک نپرسیدین که ۴۶ تومان تاکجای خونه دو پیش می بره....مردم این مکانها بخاطر مشکلات مالی حتی نمی تونن دیوارخونه قدیمی شون رو‌رنگ آمیزی کنن ...چه برسه به ساخت خونه با ۴۶میلیون تومان.....چشم خونه منو با ۴۶میلیون وام بساز و تحویلم بده والا تاآخر عمرم دعاتون می‌کنم...یا حق
ص...محمدی
Iran, Islamic Republic of
آقای فرماندار گچساران...مگه دراین روزها به بازار مصالح ساختمانی سری نزده ای؟مگه با۴۶میلیون تومان که همیشه و همه جا حرف و حدیث های جلسه هاتون شده می شه یه مغازه ۳۰متری زد...چه برسه به خونه ۱۰۰متری
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1