تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۴۰۵۷۳۸
با حضور «رضا میرکریمی» کارگردان معروف کشور انجام گرفت

رونمایی از 5 فیلم کوتاه حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد / اسلامی: بستر بروز استعدادهای هنری استان فراهم می‌شود

۰
رونمایی از 5 فیلم کوتاه حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد / اسلامی: بستر بروز استعدادهای هنری استان فراهم می‌شود
کبنا ؛
نشست تخصصی فیلم و رونمایی از پنج فیلم تولیدی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با حضور کارگردان برجسته سینمای ایران، سید رضا میرکریمی در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، سید رضا میرکریمی، فیلمساز برجسته سینمای ایران با بیان اینکه فیلم‌سازان جوان باید برای دست یافتن به جایگاه خوب در فیلم‌سازی ابتدا سؤالات مختلفی را در ذهن خود مطرح کنند، گفت: در برخورد با یک فیلم خوب پرسش‌های زیادی باید در ذهن ما ایجاد شود و برای این کار یک سکانس را باید جدا کنیم و خوب ببینیم و سؤالاتی مطرح کنیم از جمله این که ماموریت این سکانس چیست و چه هدفی را در پی دارد.
وی افزود: با چیزهای دور ریختنی می‌توان قصه ساخت و هنر، باارزش کردن چیزهای بی‌ارزش است و به همین منظور باید در ذهن خود فیلم بسازید کما این که تاکنون در ذهن خود صدها فیلم نساخته، ساخته‌ام.
میرکریمی سکانسی از فیلم پدرخوانده اثر فورد کوپولا با بازیگری آل‌پاچینو را برای فیلم‌سازان جوان استان به نمایش گذاشت و در آن به شاهکارهای سینمایی و نوع حرکت دوربین و سایر تکنیک‌های کم‌نظیر اشاره کرد.
شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با تقدیر از حضور این کارگردان برجسته سینمای کشور گفت: تولید فیلم «قصر شیرین» در این استان فرصت گرانبهایی برای دیده شدن ظرفیتهای انسانی و طبیعی این استان است.
وی با اشاره به موفقیتهای فیلمهای کوتاه حوزه هنری افزود: طی سال جاری هنرمندان فیلمساز استان موفقیت های بزرگی را در جشنواره های ملی و بین المللی کسب کردند که فیلم «محراب آرامش» ساخته ی زیبا ارژنگ به عنوان یکی از تولیدات حوزه هنری تاکنون در ۳۵ جشنواره بین المللی حضور پیدا کرده است.
اسلامی اظهارکرد: آخرین حضور این اثر در جشنواره «مقدونیه ۲۰۱۸» بود و همچنین این فیلم در جشنواره هند رتبه بهترین فیلم انیمیشن جشنواره را کسب کرد.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از حضور فیلم های حوزه هنری استان در تمامی جشنواره های ملی در سالجاری خبر داد و خاطرنشان کرد: جشنواره های فیلم رضوی، سینما حقیقت، فیلم کوتاه تهران، جشنواره ایثار، مقاومت و رشد از جمله جشنواره هایی است که فیلم های حوزه هنری در آن حضور داشت.
اسلامی تصریح کرد: در جشنواره ایثار، کار تولیدی این واحد موفق به کسب مقام شد و در جشنواره تولیدات مراکز استانی تلویزیون رتبه بهترین مستند کوتاه به حوزه هنری رسید و در جشنواره فیلم کوتاه تهران، مستند جوکر به کارگردانی سجاد ایمانی بهترین فیلم مستند جشنواره شد.
وی با اشاره به ظرفیت هنرمندان استان، ادامه داد: ظرفیت های بالقوه و بالفعل هنری زیادی در استان وجود دارد و تلاش می کنیم بسترها برای بروز و رشد این استعداد ها و توانمندی ها فراهم شود.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد به حضور سید رضا میرکریمی در استان اشاره و بیان کرد: این حضور و تولید فیلم در استان می تواند سرآغاز دیده شدن هنرمندان و تبدیل ظرفیت های بالقوه هنرمندان به ظرفیت های بالفعل شود.
اسلامی عنوان کرد: جای تقدیر دارد از این کارگردان توانمند که گلهای بی منت باران جامعه هنری استان را دیدند و پذیرفتند و در کار جدید خود از ظرفیت آنها استفاده کردند. امیدواریم شاهد درخشش هرچه بیشتر هنرمندان استان در سطوح ملی باشیم .
به گزارش ایسنا، در پایان این نشست از فیلم های تولیدی حوزه هنری ("وایه" ساخته فروزان جاویدی، منفی ۲۹ درجه اثر جواد هادی اصل، "تهتک"ساخته سعید کریمی، «یک دست صدا دارد» ساخته سعید کریمی و فرودگاه ابدی ساخته جواد هادی اصل)  رونمایی شد.
لازم به ذکر است که سید رضا میرکریمی در این نشست تخصصی ضمن بررسی چند فیلم و ارائه مطالبی پیرامون تکنیک های فیلم سازی، پاسخگوی سوالات هنرمندان استان بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1