تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۴۰۵۷۰۰
درب‌هایی که هنوز بسته‌ مانده‌اند

عمل نکردن استانداری کهگیلویه و بویراحمد به تعهدش در فرودگاه یاسوج / رایزنی‌ با شرکت‌های هواپیمایی ادامه دارد / احمدی شایعات در باره فرودگاه را رد کرد

۲
۲
عمل نکردن استانداری کهگیلویه و بویراحمد به تعهدش در فرودگاه یاسوج / رایزنی‌ با شرکت‌های هواپیمایی ادامه دارد / احمدی شایعات در باره فرودگاه را رد کرد
کبنا ؛فرودگاه یاسوج حدود یک سال است که در نیمه تعطیلی به سر می‌برد، در رابطه با تاثیر فرودگاه‌ها و مسیرهای هوایی بر سرمایه‌گذاری و توسعه سخنان زیادی در جلسات، همایش‌ها و ... بیان شده، اما اینکه چرا هنوز مسوولان کهگیلویه و بویراحمد نتوانسته اند این مشکل را در استان برطرف نمایند، همان مسئله‌ای است که باید خود مسوولان پاسخگو باشند.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار داشت: هم اینک مسئولان استان در حال رایزنی و مذاکره با برخی شرکت هواپیمایی از جمله «ایران ایر» و «قشم ایر» هستند.
احمدی بیان کرد: متولیان امر هم پیگیر ایجاد کریدوری امن و جدید برای پرواز از سمت اصفهان به نجف آباد، پاتاوه و یاسوج هستند.
وی عنوان کرد: این موضوع فنی و تخصصی بوده و باید مطالعه و طرح آن به صورت ویژه انجام شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد برخی شایعات در خصوص ناایمن بودن فرودگاه یاسوج را بشدت رد کرد و گفت: این فرودگاه از نظر باند، سیستم پرواز و امکانات در تراز استانداردهای کشور است.
احمدی حمل و نقل را از مهمترین مولفه های توسعه و پیشرفت برشمرد و ابراز داشت: امروزه پایه و اساس ورود سرمایه گذاران و گردشگران داشتن راه های هوایی، دریایی و زمینی ایمن و استاندارد است.
علي محسنيان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اشاره به تاریخچه ساخت فرودگاه، به محدودیت‌های خاص عملیاتی فرودگاه یاسوج ازجمله داشتن رتبه دوم مرتفع‌ترین فرودگاه کشور اشاره كرد و گفت: طول باند کوتاه 2600 متری و رقم پایین ضریب مقاومت سطحی باند (PCN) نيز در افزایش محدودیت‌ها مؤثر بوده است.
 وي افزود: مطالعه پروژه بهسازی و توسعه سطوح پروازی فرودگاه یاسوج در سال‌های 92 و 93 انجام‌شده بود و ضرورت داشت تا برای بهبود شرایط سطوح پروازی و رها شدن از انحصار ناوگان هواپیماهای بدنه کوچک مانند ATR72، این طرح آغاز شود. همچنين دو توافقنامه بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استانداری کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر تقبل سهم 50 درصدی هر یک در این پروژه منعقد شد که در ادامه، استانداري به دلیل مسائل و مشکلات مالی، موفق به انجام تعهدات خود نشد. در اجراي اين طرح تاكنون بزرگ‌ترین عملیات خاکی در استان و در بین فرودگاه‌های کشور آغاز شد و 173 هزار کامیون مصالح فنی، دره‌ای به عمق 27 متر در ابتدای باند 13 را پر کردند، درنهایت افزایش PCN باند از 26 به 46 و افزایش طول 600 متر به انتهای باند 31 ابتدای باند 13 حاصل این پروژه بود.
 محسنیان گفت: همچنين سیستم روشنایی باند فرودگاه همزمان با سطوح پروازی، تکمیل و آماده بهره‌برداری شد. ترمینال و سیستم روشنایی معابر نیز در ادامه بهسازی کلی شدند و درمجموع همه‌چیز برای برگزاری مراسم بهره‌برداری رسمی از پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه آماده بود. مشغول رایزنی‌های استانی و ستادی برای مشخص كردن تاریخ برنامه بودیم که متأسفانه سانحه تلخ سقوط هواپیمای شرکت آسمان اتفاق افتاد و همه‌چیز تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت.
 وي افزود: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، یک شرکت درآمد-هزینه ای است که ریالی از دولت بابت تأمین هزینه‌های خود دریافت نمی‌کند. تمام هزینه‌های سنگین نگهداری فرودگاه‌ها را از محل درآمدهای محدود خود تأمین می‌کند و وظیفه بهسازی، توسعه و تجهیز فرودگاه‌های کشور را بر عهده دارد. امروز می‌توانم رسماً اعلام کنم كه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به تمام وظایف و تعهدات خود و حتی بیشتر از آن، در قبال فرودگاهی ياسوج به‌خوبی و شایستگی عمل كرده و تمام امکانات و زیرساخت‌های منطبق و لازم را برای ارتقای وضعيت فرودگاه مطابق با سطح تعریف‌شده‌ای از استانداردهای متناسب فراهم كرده است.
 محسنیان همچنين گفت: با تلاش‌های مديريت فرودگاه یاسوج و تعامل دستگاه‌های مربوط، 13 مانع عمده پروازی در سال‌های اخیر برچیده شدند که تعدادی از آن‌ها پیش از ساخته‌شدن این فرودگاه نصب‌شده بودند. همچنين 1630 متر از باند 13 و 31 که غیرقابل استفاده بود، دوباره عملیاتی شد.
 مدیر فرودگاه یاسوج در باره برگزاری دوباره جشنواره هوایی نيز عنوان كرد: براي تبديل تهديد كم ترافيك بودن فرودگاه ياسوج به يك فرصت قصد بر توسعه هوانوردی عمومی و معرفی جاذبه‌های منطقه در گردشگری هوایی و هوانوردی ورزشی داشتیم که متأسفانه در اولین جشنواره، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان باوجود توافق‌های اولیه و تنظیم صورت‌جلسه، به تعهدات ریالی خود نسبت به بخش خصوصی عمل نكرد.
 وي درباره اقدامات انجام‌شده برای برقراری مجدد پروازها گفت: تاکنون مذاکره با شش شركت هواپيمايي کشور انجام‌شده است. گرچه محدودیت‌های فعلی ناوگان هوایی کشور مانع اصلی کار بوده اما قول‌های مساعدي نيز گرفته‌ایم كه اميدواركننده است. استمرار و توسعه پروازها در فرودگاه‌های واقع در مناطق کمتر توسعه‌یافته ازجمله یاسوج، یک موضوع فرا فرودگاهی است که مدیران فرودگاه‌ها به‌تنهایی قادر به موفقیت در این موضوع نبوده‌اند و نخواهند بود.
 محسنیان با اشاره به ورود بخش خصوصی در قالب شرکت‌هایی مانند آتا، وارش و آراز گفت: سرمایه‌گذاران بومی مهم‌ترین گزینه برای انجام اقدامات ماندگار در حمل‌ونقل هوایی منطقه هستند و راهکار طلایی برای پیگیری برقراری پروازها، تشکیل کارگروهی مشترک متشکل از استاندار، نمایندگان مجلس و مديريت فرودگاه است.
 مدیر فرودگاه یاسوج گفت: مسیر کنونی هوایی تهران – یاسوج که بانام W144 شناخته می‌شود مسیر ایمنی است. تمام‌مسیرهای هوایی در دنیا مانند مسیرهای زمینی، دارای محدودیت‌هایی هستند و تخطی از حدود تعریف‌شده در مسیرها و نه خود محدودیت‌ها حادثه‌ساز می‌شود. پيگيري استاني براي تغيير مسير هوايي تهران- ياسوج نيز انجام‌شده كه تصمیم‌گیری نهايي بر عهده شركت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران است.
بنا براین پرواز شماره 3704 هواپیمایی ای تی آر 72 آسمان با 66 مسافر و خدمه پروازی ساعت هشت صبح روز یکشنبه 29 بهمن سال 96 تهران را به مقصد یاسوج ترک و در کوه دنا سقوط کرد. تمامی 66 مسافر و خدمه پروازی این هواپیما جان خود را از دست دادند. پروازهای فرودگاه یاسوج از 16 اردیبهشت امسال و پس از گذشت 77 روز از سانحه سقوط هواپیمای ای تی آر 72 تهران - یاسوج، بطور رسمی با هواپیمای جت ام.برائر 145 از شرکت هواپیمایی آتا از سرگرفته شد اما در 23 خرداد ماه سال جاری به دلیل برخی مشکلات حقوقی در ناوگان آن، پروازها لغو شد. البته قرار بود که ظرف کمتر از 10 روز با رفع مشکلات، پروازهای این شرکت در فرودگاه یاسوج از سرگرفته شود که تاکنون این امر محقق نشده است. پیگیری مسئولان استانی برای برقراری پروازهای روزانه در فرودگاه یاسوج همچنان ادامه دارد.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

یزدگرد
Iran, Islamic Republic of
سایت کبنا با سلام من فکر میکنم با پیگیری های مداوم اصحاب رسانه اخر یکی بشنوه صدای مضلومیت مردم مرکز استان همیشه محروم کهگیلویه وبویراحمد رو پس خدا قوت این شما و این هم فرودگاه متروکه یاسوج و مردمی با ماها انتظار
پرواز ناتمام
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت مردم بيراحمد و بي صحابي
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1