تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۴۰۵۶۸۸
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

تخلفات بیمه کارگران ساختمانی به حداقل رسید

۰
تخلفات بیمه کارگران ساختمانی به حداقل رسید
کبنا ؛عباس نورمحمدی در دیدار رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان کهگیلویه در جریان دیدار مردمی اظهار داشت: حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کارگر ساختمانی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.
 وی افزود: پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی و پالایش و شناسایی فعالان واقعی این حوزه با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای و انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی صورت می‌گیرد و با انجام بازرسی تحقیقی میزان تخلفات در این حوزه به حداقل رسیده است.
 وی گفت: برخی افراد با وجود فعالیت در مشاغل دیگر، به منظور پرداخت حق بیمه کمتر و بهره مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده، از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کردند که با کنترل و نظارت بیشتر در جهت بهره مندی فعالان واقعی این حوزه، پوشش بیمه ای آن‌ها ساماندهی شده است.
 مدیرکل تأمین اجتماعی استان گفت: طرح بیمه کارگران ساختمانی از تیرماه ۱۳۸۹ اجرایی شده است و کسانی را در بر می‌گیرد که علاوه بر داشتن کارت مهارت فنی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای به طور مستقیم در صنعت ساختمان به کار اشتغال داشته باشند.
 وی افزود داشتن کارت مهارت فنی به تنهایی برای استفاده از مزایای طرح بیمه کارگران ساختمانی کافی نیست و متقاضیان این نوع بیمه باید حتماً در یکی از مشاغل مرتبط با ساختمان سازی به فعالیت مشغول باشند و مشغول فعالیت در حرفه ای دیگر نباشند.
 وی افزود: مشمولان این نوع بیمه علاوه بر دفترچه درمانی، از مزایای مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان بهره مند می‌شوند، اما در صورت قطع ارتباط بیمه ای، مشمول دریافت بیمه بیکاری نخواهند شد.
 وی در باره میزان حق بیمه پرداختی متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی گفت: ۷ درصد مبلغ حق بیمه را خود کارگر پرداخت می‌کند و ۲۰ درصد نیز از محل صدور پروانه ساختمانی تأمین می‌شود.
 نورمحمدی با تاکید بر حمایت از سلامت کارگران و صیانت از نیروی کار اظهار داشت: باید تلاش شود با اعمال نظارت، ارتقای آموزش و رعایت اصول ایمنی، حوادث ناشی از کار در این حوزه فعالیتی به حداقل برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1