تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۴۰۵۶۶۴
تصمیمی جدید برای «گوشت» در بازار کهگیلویه و بویراحمد:

خروج دام و مرغ زنده ممنوع شد

۳
۰
کبنا ؛نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد برای رسیدگی به وضعیت گوشت قرمز و مرغ در بازار این استان، تشکیل جلسه داد و تصمیمات جدیدی را درا ین خصوص اتخاذ کردند.
نشستی که مقدمه آن، بازدید سرزده رئیس سازمان جهاد کشاورزی به اتفاق همکاران در دامپزشکی و شرکت پشتیبانی امور دام از دو کشتارگاه صنعتی دام و مرغ و بعد از آن نشستی با فرماندار بویراحمد انجام شد.
کشتار در کشتارگاه صنعتی دام یاسوج امروز به عدد 5 رسید تا عملا بازار رسمی گوشت کهگیلویه و بویراحمد خالی شود و کاسبی دست‌فروشان گوشت در دشتروم و تنگاری، رونق بگیرد.
گوشت قرمز در بازار کهگیلویه و بویراحمد به مرز هر کیلوگرم 70 هزار تومان رسید، قیمت دام زنده افزایش پیدا کرده، کشتارگاه دام، کشتاری ندارد، میدان عرضه دام، خالی از دام شده و کشتارهای غیرمجاز به اوج خود رسیده است؛ این‌ها همه کلافی سردرگم است که اعضای ستاد تنظیم بازار را به ریاست جعفر گوهرگانی دور یک میز جمع کرده است.
وضعیتی که در گوشت مرغ نیز حال و روز خوشی ندارد و علی‌رغم اعلام سراسری گوشت مرغ به قیمت 9 هزار و 800 تومان باپنج درصد کم و زیاد، اما در کهگیلویه و بویراحمد به قیمت هر کیلوگرم 12 هزار و 200 تومان به فروش می‌رسد.
تاج‌الدینی به همراه مدیرکل دامپزشکی و مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، امروز در کشتارگاه صنعتی دام تصمیم گرفتند که اجازه دهند تا کشتارگاه بتواند دام زنده مورد نیاز خود را خریداری و نگه‌داری کند تا بدون وقفه و به قیمت یک تا دو هزار تومان زیر قیمت بازار، گوشت را روانه بازار کند.
آنها همچنین تصمیم گرفتند که به دست‌فروشان گوشت و کشتارهای غیرمجاز در تنگاری پیشنهاد دهند که با پرداخت نصف هزینه کشتار، لاشه گرم دام را به صورت رایگان در محل فروش خود تحویل بگیرند.
موضوعی که مدیرکل دامپزشکی پیشنهاد داد و استدلالش هم این بود که لاشه گوشت، 24 ساعت در کشتارگاه بماند و خیالش از بابت بیماری‌های خطرناکی چون تب کریمه کنگو راحت باشد.
تاج‌الدینی و بهمنش این پیشنهاد را در نشستی با فرماندار بویراحمد مطرح کردند و بعد از آن در ستاد تنظیم بازار به تأیید اعضا رسید.
در این نشست همچنین مصوب شد که سازمان جهاد کشاورزی در دو روز آینده، آنالیز منطقی از قیمت هر کیلوگرم انواع گوشت را با احتساب سود تولیدکننده محاسبه کند تا بعد از آن قیمت برای مصرف‌کنندگان مشخص و اعلام شود.
همچنین مصوب شد که تا قبل از هر تصمیم قانونی، حتی یک ریال هم نباید از قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت قرمز (بره) 54 هزار تومان بیشتر به فروش برسد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین رابطه به مدیرکل صنعت، معدن و تجارت دستور داد که حتی اگر گوشت در بازار هم یافت نشود اما اجازه فروش یک ریال بیشتر آن را ندهد و بلافاصله جریمه و تعطیل شوند.
گوهرگانی گفت: مهرماه به پیشنهاد خود قصابان، قیمت گوشت قرمز مشخص شد اما متأسفانه اجرایی نشد و نباید بار دیگر اجازه افزایش قیمت آن هم به صورت خودسرانه را داد.
وی گفت: منتظر آنالیز قیمت از سوی سازمان جهاد کشاورزی هستیم و تا قبل از آن، اگر گوشت نباشد بهتر از این است که مردم این قیمت‌ها را تحمل کنند.
در این نشست همچنین مصوب شد که با همکاری دامپزشکی، پلیس، فرمانداری‌ها خروج دام و مرغ زنده ممنوع شود و با مجوز بهداشتی نیز ورود گوشت قرمز و سفید به داخل استان، آزاد شود.
فرماندار بویراحمد در این نشست قول داد تا همه امکانات را بسیج کند و با محوریت دامپزشکی و پلیس، جلوی خروج دام زنده از محورهای این شهرستان را بگیرد.
همچنین مصوب شد که قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده هفت هزار تومان و مرغ گرم 10 هزار 500 تومان به فروش برسد.  
رئیس اتحادیه مرغداران نیز متعهد شد تا قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده را درب مرغداری‌ها، اجرایی کند و اجازه ندهد با افزایش قیمت مرغ زنده، قیمت گوشت مرغ در بازار افزایش ابد.
همچنین مصوب شد که شرکت پشتیبانی امور دام بدون محدودیت و به هر نسبتی که بازار نیاز دارد گوشت قرمز و سفید منجمد را وارد بازار کند تا قیمت‌ها تعدیل شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مسئولیت عدم رعایت قیمت‌ها در بازار با شخص مدیرکل صنعت و معدن است، تصریح کرد: به وظایف‌تان عمل کنید و گرانی را کنترل کنید و اصلا نگران کمبود گوشت در بازار نباشید، مطمئن باشید مردم برای سامان دادن به این قیمت‌ها همراهی می‌کنند و اگر چند روز هم گوشت در بازار نباشد بسیار بهتر از وضعیت موجود است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه هیچ کمبودی از بابت دام زنده در استان نداریم، گفت: تفاوت قیمت‌ها موجب خروج دام و فروش آن در سایر استان‌ها شده است که لازم است بعد از مصوبه امروز، بدون اغماض جلوی خروج دام و مرغ زنده گرفته شود.
تاج‌الدینی افزود: قطعا دامداران و تولیدکنندگانی که از حمایت‌های دولتی در این استان برخوردار هستند در روزهایی که دچار مشکل می‌شویم، همکاری لازم را خواهند داشت تا مجبور به مصوبه‌هایی چون واردات دام زنده به داخل استان و ضرر و زیان دامداران نباشیم.
وی همچنین گفت: ما به دنبال تعطیلی کشتارگاه‌های منطقه تنگاری به دلیل حمایت از اشتغال به وجود آمده نیستیم اما سلامت مردم از همه این‌ها مهم‌تر است و باید این کشتارها در درون کشتارگاه‌ صنعتی و بهداشتی یاسوج انجام شود و در آن محل به فروش برسند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پس کجاست گوشت بز ومیش در شهر یا سوج می فروشند کیلوی 70 هزار تومان
Iran, Islamic Republic of
خواستم بدونم ایای راهنمای ورانندگی در شهر ما هست اگر هست چرای جلوی این همه راننده متخلف نمی کیرند مگر با شیراز فرق دار قانون
Iran, Islamic Republic of
رییس راهنمای در سطح شهر هم گشت می زن تخلفات ببین
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1