تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۴۰۵۶۵۷
تاجگردون:

رهبری حداقل واریز به صندوق توسعه ملی در بودجه ۹۸ را ۲۰ درصد اعلام کردند

۰
رهبری حداقل واریز به صندوق توسعه ملی در بودجه ۹۸ را ۲۰ درصد اعلام کردند
کبنا ؛
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس‌ ضمن تشریح دلایل به تعویق افتادن زمان ارائه لایحه بودجه از سوی دولت، تاکید کرد که سقف ۴۴۷ میلیارد تومانی بودجه سال آینده محقق نخواهد شد و گفت: بحث صندوق توسعه ملی مربوط به سیاست‌های کلی نظام است و طبیعتا برای تصمیم‌گیری درباره آن حتما باید نظر رهبری اخذ شود که ایشان حداقل واریز به صندوق توسعه ملی را همان ۲۰ درصد اعلام کردند.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به دیرکرد دولت در ارائه لایحه بودجه سال آینده کل کشور، درباره علت به تعویق افتادن زمان تقدیم این لایحه به مجلس اظهار کرد: شاید بتوان علت اصلی تاخیر در ارائه لایحه بودجه از جانب دولت و به تعویق افتادن زمان تقدیم این لایحه را در بحث تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن جست‌وجو کرد.
دولت برای کاهش هزینه‌ها لایحه بودجه را نگه داشت
وی افزود: در واقع شرایط تحریمی و مسائلی که پیش آمد، این الزام را ایجاد کرده که بودجه در چارچوبی روشن‌تر برای سال آینده و سال‌های بعد تهیه و تدوین شود. نماینده اصلاح‌طلب مردم گچساران و باشت در مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد‌ دولت به همین دلیل‌ لایحه بودجه سال ۹۸ کل‌کشور را نگه داشت تا هم هزینه‌ها را تا حد ممکن کاهش دهد و هم اطمینان‌بخشی بیشتری ایجاد کند و بر این اساس، فکر می‌کنم هزینه‌ها تا حدودی قابل‌توجه کاهش پیدا کند.
رییس کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس در پاسخ به پرسشی درخصوص علت به تعویق انداختن زمان ارائه لایحه بودجه به‌منظور بازنگری در برخی موضوعات ازجمله تصمیم‌گیری در مورد قیمت حامل‌های انرژی، دلار یا تخصیص بودجه به موضوعاتی همچون احیای زاینده‌رود گفت: بحث اصفهان و احیای زاینده‌رود که به هیچ عنوان در این رابطه دخیل نیست. بحث حامل‌های انرژی هم از این حیث مطرح نیست. این عضو هیات‌رییسه فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این پرسش که دولت بنا دارد در روزهای پیش‌رو چه تغییراتی در لایحه بودجه ایجاد کند، اعلام کرد: با توجه به اینکه به دلیل شرایط خاصی که پیش آمده، با مشکلاتی در بحث درآمدها مواجه هستیم و به همین دلیل دولت سعی دارد به چارچوبی منطقی دست پیدا کند تا در دو سال آینده که با تحریم جدی روبه‌رو هستیم، چگونه بودجه انقباضی را طراحی کنیم.
سقف ۴۴۷ هزار میلیارد تومانی بودجه ۹۸ محقق نمی‌شود
تاجگردون همچنین درباره علت عدم اتخاذ این تصمیمات تا پیش از این، تاکید کرد: بودجه رفت و برگشت بسیاری داشت و در مجلس هم گفته شد که سقف ۴۴۷ هزار میلیارد تومانی که اعلام شده بسیار زیاد بوده و قابل‌تحقق نیست. وی ادامه داد: در واقع این عدد برای شرایط تحریمی مناسب نیست و گویا سقف بودجه را شرایط عادی در نظر گرفته‌اند. در نتیجه قرار شد تعدیل شود. رییس کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس در پاسخ به پرسشی درمورد وضعیت واریز و برداشت از صندوق توسعه ملی برای سال آینده و دریافت مشاوره، ملاحظات و توصیه‌های رهبری درخصوص چگونگی تدوین لایحه بودجه سال آینده کل‌ کشور گفت: سهم واریز به صندوق توسعه ملی قاعدتا باید ۳۴ درصد باشد اما دولت این سهم را در لایحه تا ۱۰ درصد کاهش داده بود و قرار است این سهم تا حدودی بیشتر شود و به ۲۰ درصد برسد. تاجگردون تصریح کرد: اساسا بحث صندوق توسعه ملی مربوط به سیاست‌های کلی نظام است و طبیعتا برای تصمیم‌گیری درباره آن حتما باید نظر رهبری اخذ شود. در این رابطه نیز رهبری نظرشان را ارائه کرده و تاکید داشتند که حداقل واریز به صندوق توسعه ملی باید همان ۲۰ درصد باشد. بحث برداشت از این صندوق نیز جداگانه است که در زمان خود اگر رهبری فرمودند مطرح خواهد شد.(ایلنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1