تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۴۰۵۵۷۵
با حضور روحانیون و دانشجویان برگزار شد

مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه در یاسوج / حوزه و دانشگاه جبهه واحدی علیه تهاجم فرهنگی تشکیل دهند / تنگه احد جمهوری اسلامی علوم انسانی است/ بی‌توجهی به علوم انسانی در محیط‌های دانشگاهی

۰
مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه در یاسوج / حوزه و دانشگاه جبهه واحدی علیه تهاجم فرهنگی تشکیل دهند / تنگه احد جمهوری اسلامی علوم انسانی است/ بی‌توجهی به علوم انسانی در محیط‌های دانشگاهی
کبنا ؛
مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت الله مفتح عصر روز گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین حکمتی نیک نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، دکتر مهدوی مسئول بسیج دانشجویی استان، در سالن سینما انقلاب این شهر برگزار شد.
مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت الله مفتح عصر روز گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین حکمتی نیک نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، دکتر مهدوی مسئول بسیج دانشجویی استان، جمعی از مسئولان حوزوی و دانشگاهی به همراه دانشجویان و طلاب حوزه علمیه یاسوج به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج در سالن سینما انقلاب این شهر برگزار شد.
 در ابتدای این نشست نیکروز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ضمن خیر مقدم به حضار با عرض تسلیت وفات حضرت معصومه (س) گفت:  ۲۷ آذر ماه  یادآور عروج سرخ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی، شهید آیت الله مفتح است که از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بوده و هست، بنده هم به نمایندگی دانشجویان انقلابی این استان  این روز مهم را گرامی داشته و آن را به همه حضار گرامی برادران و خواهران، روحانیت معظم، دانشجویان و دانشگاهیان، اساتید معزز، مسئولان نهاد ها و سازمان ها تبریک می گویم.
روز وحـدت حـوزه و دانـشـگـاه، از یـادگـارهـاى ارزشمند امام بـزرگـوار ماسـت، ایـن مـسئله هـم مـثل همه تدابـیـر و تـصـمیم هاى مهمى که در راه جریان صحیح و اسلامى جامعه ما، آن حکیم عالى مقام و آن انسان والا و بصیر مطرح کردند، یکى از بـرکـات وجودى ایشان بوده و هست و خواهد بود.
 سالهاست که نقشه های شوم شیطانی قدرت های استکباری رواج این امر بوده که بین این دو قشر که دو پایگاه فکری و فرهنگی جامعه تلقی می گردند اختلاف ایجاد کنند تا به اهداف شوم خود برسند چرا که می‌دانند تحقق اتحاد و وحدت نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب می‌کنند.
 بر اساس فرموده های امام خمینی (ره) وحدت بین این دو قشر عامل مهمی در حفظ ارزشها و تحقق اسلام ناب محمدی است.
امیدواریم که این وحدت اختصاص به یک روز مشخص نباشد، و پیشنهاد می نمایم محور وحدت را در میزگردهای گفتمانی، جلسات هم اندیشی و همچنین برگزاری  ولادت ها و شهادت های ائمه بین حوزه و دانشگاه مستحکمتر کرد. و همچنین با پرهیز از عوامل و زمینه های تفرقه زا در دو مراکز و محافل دیگر جبهه واحدی را علیه تهاجم فرهنگی و سیاسی نظام استکباری تشکیل و به مقابله بپردازیم.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه فتح: متأسفانه به علوم انسانی در محیط های دانشگاهی آنطور که باید و شاید بها داده نمی شود
حجت الاسلام و المسلمین حکمتی نیک بیان داشت: امروز دره قرن 21 تقابل بین حق و باطل با شیوه ی جدیدی در جریان است و این تقابل برای انسان های اهل علم و تفکر واضح و ملموس است. جبهه باطل برای پیشبرد اهداف خود از همه امکانات و تجهیزات لازم در این مدان نبرد بهره می برد.
نظام سلطه به رهبری آمریکا که مظهر استعمار، استسمار و استکبار است به کمک صهیونیست بین الملل (یهودیت،مسیحیت،آل سعود) به عنوان پرچمدار جبهه باطل در مقابل جبهه حق که پرچمدار آن اسلام سیاسی و ناب محمدی  به رهبری ایران اسلامی است به میدان آمده اند.
وی افزود: دشمنان اسلام که تا پیش از این با پیروزی انقلاب اسلامی یک تفکر و مدیریت جدید با عنوان مدیریت و حاکمیت آموزه های دینی تحت زعامت و ولایت، ولایت مطلقه فقیه، این مدل نوین برای تفکر غرب و جبهه باطل قابل تحمل نبود و همه منافع خود را با ظهور این مدل جدید در خطر می دیدند.
لذا از چهل سال قبل تا به امروز در ابعاد مختلف  جنگ همه جانبه ای را در حوزه های جنگ سخت، جنگ نیمه سخت، جنگ نرم و در عرصه اقتصادی، نظامی، پزشکی و دارو و بین الملل آغاز کرده اند تا جلوی پیشرفت و نفوذ تفکر اسلامی و انقلابی را در عالم بگیرند.
نماینده ولی فقیه در سپاه فتح تأکید کرد: دشمن با استفاده از ابزاری همانند وجود مبلغین مسیحی در سراسر دنیا، تأسیس دانشکده های معارف در تمدن غرب و آمریکا، مرکز سینمایی هالیوود در آمریکا، کنترل و اداره میلیون ها سایت و سایر ابزارهای فرهنگی و اجتماعی، به صورت شبانه روزی در سراسر دنیا بر علیه اسلام و تفکر اسلامی سم پاشی می کنند و تبلیغات کذب و دورغ منتشر می کنند تا بتوانند جلوی نفوذ اسلام را بگیرند.
وی گفت: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی آمریکایی ها در توطئه علیه انقلاب اسلامی حد یقف ندارند، یعنی اونها قائل به این نیستند که دست از توطئه بر علیه ملت ما بردارند مگر اینکه ما آرمان های دینی و تفکرمان را به آنچه مورد پسند آنان است تغییر دهیم.
اینهمه مخالفت در مجامع بین المللی، تحریم های دارویی، تحریم اقتصادی، مخالفت با انرژی هسته ای ما، مخالفت با توان نظامی و موشکی ما و همه ی دغدغه ای که آنها دارند فقط و فقط به خاطر یک چیز است و آن هم ترس از نفوذ انقلاب اسلامی در مجامع بین المللی و به خطر افتادن منافعشان است.
لذا به شدت با ما مخالفت می کنند، اما به امر الهی چه بخواهند چه نخواهند زمینه ها و بستر لازم برای تشکیل تمدن بزرگ اسلامی در حال فراهم شدن است. که نشانه های آن را در منطقه خاور میانه و انتشار آن به کشورهای قاره آفریقا و اروپا مشاهده می کنید.
حکمتی نیک یادآور شد: البته باید این را در نظر داشته باشیم که جهت تحقق این امر باید هزینه داد، وقتی برای معرفه دین مبین اسلام پیامبر اکرم (ص) باید سه سال در شبه جزیره ابی طالب محاصره شود و دندانشان شکسته شود و این همه آزار و اذیت ببینند، و وقتی که برای پاسداری از دین مبین اسلام امام حسین (ع) به همراه فرزندان، برادران، برادرزاده ها، خویشاوندان و یارانش به شهادت برسند، خانواده امام به اسارت گرفته شوند و در مجلس نامحرم وارد شوند، برای پاسداری از دین اسلام در قرن 21 هزینه زیادی باید داد.

وی بیان داشت: امروزه ایران اسلامی مولفه ها و شاخص های ارزشمندی برای اقتدار و استقلال خود دارد. مؤلفه های که باعث می شود امنیت و اقتدار نظام ولایی و گفتمان انقلاب اسلامی در عالم و عرصه بین الملل افزایش پیدا کند.
حکمتی نیک گفت: اما یکی از مؤلفه های اصلی که به همه ی ما به خصوص دانشجویان عزیز و طلاب مربوط می شود، علم است. هرچه تولید علم در عرصه جنبش نرم افزاری در جامعه ما افزایش پیدا کند، و شرکت های دانش بنیان در کشور بیشتر شود، و هرچه در مقوله تحقیقات و پژوهش های علمی پیشرفت کنیم اقتدار و امنیت ما در جهان بیشتر خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین حکمتی نیک بیان داشت: در سالیان گذشته شاهد بودید که با میدان دادن به جوانان و دانشمندان دانشگاهی که متکی بر آموزه های دینی بودند در عرصه های هوا و فضا، تولید کیک زرد، علوم هسته ای، پزشکی، ژنتیک، موشکی و دفاعی و ... به چه فناوری های مهم و ارزشمندی دست یافتیم، و علیرغم این همه فشار توانستیم و به حول و قوه الهی خواهیم توانستیم.
 وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم که فرمودند « اگر علم در ثریا باشد مردمانی اهل فارس به آن دست پیدا خواهند کرد» و همچنین  تعبیر دکتر حسابی" ایران جزیره هوش، استعداد و ذکاوت در دنیا است"  گفت: همین استان کهگیلویه و بویراحمد را مثال می زنم، از پدران و بزرگترهای خود بپرسید تا همین 15 یا 20 سال پیش پزشکان استان ما از کشورهای هند و پاکستان بودند اما الان نه تنها فرزندان ایران اسلامی نه تنها به درجات بالای علمی پزشکی در ایران رسده اند بلکه ایران اسلامی را نیز به یکی از قطب های برتر پزشکی در دنیا تبدیل کرده اند.
حکمتی نیک تصریح کرد: یکی دیگره از مؤلفه های ما که باید به آن توجه شود، بحث علوم انسانی است. و به فرموده یکی از بزرگان ما علوم انسانی تنگه احد جمهوری اسلامی است.وضعیت علوم انسانی در محیط دانشگاهی و آموزش پرورش ما چگونه است، تا چه اندازه از علوم انسانی در دروس دانشگاهی بهره می گیریم؟
الان در بعد اقتصاد مشکل داریم، درست است تنگنا و بن بستی برای جوان انقلابی وجود ندارد اما امروزه مشکل اصلی مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی است، آیا برای سر و سامان دادن به این اوضاع مؤلفه و راهکار اسلامی نیست؟
وی گفت: بهترین قواعد و مؤلفه ها برای برون رفت از این شرایط در اسلام است ولی باید شکوفا شوند، کتباهای اقتصادی بیشماری از بزرگان حوزوی و عالمان دینی همانند کتاب المکاسب، کتاب الاجاره، کتاب الخمس و  کتابهای بیشمار و معروف دیگری که غربیان از آنها بهره برده اند در مورد اقتصاد و ضابطه های اقتصادی  وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حکمتی نیک افزود: متأسفانه علوم انسانی در محیط های دانشگاهی آنطور که باید و شاید جدی گرفته نمی شود، و نگاه همه ی ما اعم از دانشجو، استاد، دانش پژوه و حتی دانش آموز به این مسئله باید تغییر پیدا کند. وقتی می گوییم علوم انسانی در دانشگاه تدریس شود یعنی مبانی اسلامی و گفتمان اسلامی در دانشگاه حلاجی و بیان شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1