تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۰۵۵۶۹
در شورای مبارزه با مواد مخدر مطرح شد

اعتبارات پیشگیری از مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد کجا هزینه می‌شود؟

۰
کبنا ؛سید محمد کاظم نظری در هشتمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: محله‌های پاتق و پر مصرف مواد مخدر با جدیت کنترل و نظارت می‌شود.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شناسایی‌های لازم انجام شده است وتلاش بر این است تا کنترل و پیشگیری به مفهوم واقعی آن با اقدامات لازم و پیگیری جدی در مناطق آلوده استان به عمل آید.
نظری به مسئله کیفی سازی مراکز ترک اعتیاد، کمپ‌ها و مسئله درمان معتادین تاکید وعنوان کرد: در حوزه فرهنگی هم به برنامه‌های پیشگیرانه از سوی متولیان امر توجه جدی شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری تاکید کرد: باید تلاش کرد تا افرد معتاد به سمت ترک و درمان بروند و موفق شوند تا محیط کوچه، محله، شهر، همسایه‌ها، دوستان، افراد فامیل و جامعه دچار نابسامانی خاصی به لحاظ اجتماعی، رفتاری، اخلاقی در چنین محله‌هایی نشوند.
نظری تاکید کرد: بنابراین باید از وجود چنین محله‌هایی آگاهی کامل داشته باشیم تا اگر به هر دلیلی خانواده ناچار به زندگی در چنین محله‌هایی است بیش از حد مراقب و مواظب فرزندان و افراد خانواده خود باشند.
وی، همچنین به محصور کردن محله‌هایی از مناطق گردشگری بلاد شاپور یا دهدشت قدیم برای جلوگیری از قرار گرفتن پاتوق افراد معتاد تاکید کرد.

بلادشاپور کهگیلویه پاتوق معتادان شده است
 فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کشفیات ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر گفت: بلادشاپور به پاتوقی برای معتادان تبدیل شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار مهدی انصاری در نشست پیش از ظهر امروز شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: کمیته مبارزه با مواد مخدر به فرماندهی انتظامی برگزار شد که طی هشت ماه و ۲۵ روز اخیر ۳ تن و نیم انواع مواد مخدر در راستای پاک‌سازی کشف و ضبط شد.
فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کشفیات سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته، گفت: در همین راستا ۸۱۶ نفر حامل و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و ۱۵۳ دستگاه خودرو توقیف شد.
وی ادامه داد: همچنین پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر ۳ واحد شامل (مغازه، خانه) که مواد مخدر در آن نگهداری و توزیع می‌شد را با همکاری دستگاه قضایی پلمب و ۵۵ نفر را در این زمینه دستگیر کردند.
این مسوول با اشاره به اجرای ۴۰۰ طرح در راستای مبارزه با مواد مخدر و پاک‌سازی نقاط آلوده، عنوان کرد: بیشتر این طرح‌ها در مناطق روستایی که آلوده بودند اجرا شده است.
انصاری به بافت تاریخی بلادشاپور اشاره کرد و افزود: بلادشاپور یکی از بافت‌های تاریخی استان است که متاسفانه پاتوقی برای معتادان شده که باید میراث فرهنگی فضا را به گونه‌ای آماده کند که مستمر بر این بافت تاریخی نظارت شود.
فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار داریم بلادشاپور توسط میراث فرهنگی محصور و در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد.
وی در پایان خواستار تشکیل تیم ناظر بر هزینه‌کرد اعتبارات پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شد و گفت: نظارت شود که پول‌ها و اعتبارات پیشگیری از مواد مخدر کجا هزینه می‌شود!
در ادامه این نشست محمود باقری با اشاره به ۴۰ هکتار بافت بلادشاپور گفت: کمتر از ۴۰ درصد بافت بلادشاپور تملک شده و مابقی در اختیار مردم است و در آنجا زندگی می‌کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از سال ۹۲ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای محصور کردن و احیا بلادشاپور هزینه شده است.
وی بیان کرد: سال ۹۶ بافت ملی در بلادشاپور راه‌اندازی و ۲۷۰ میلیون تومان اعتبار به مرمت و پاکسازی این بافت تاریخی داده شد.
 این مسوول محصور کردن بلادشاپور و استفاده از نیرو را برای نظارت بر این بافت تاریخی ضروری دانست گفت: پیشنهاد می‌کنیم شورای برنامه‌ریزی اعتباری برای تملک و محصور کردن کامل بلادشاپور اختصاص داده شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1