تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : ۴۰۵۵۵۳
در مراسم معارفه سرپرست نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج مطرح شد

عریان: نامزدهای انتخابات مجلس به سووالات دانشجویان یاسوج پاسخ دهند / دانشگاه را اسیر گروه‌های سیاسی نمی‌کنم

۰
عریان: نامزدهای انتخابات مجلس به سووالات دانشجویان یاسوج پاسخ دهند / دانشگاه را اسیر گروه‌های سیاسی نمی‌کنم
کبنا ؛رئیس دانشگاه یاسوج گفت: اولویت دانشگاه مسائل علمی است و ما وامدار هیچ گروه و‌ جریان سیاسی نیستیم.
احمد عریان در مراسم تودیع و معارفه نماینده نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج به چهل سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: چهل سالگی انقلاب فرصت مناسبی است تا ارزیابی کنیم که چه کاری انجام داده‌ایم در آینده چه اقداماتی می‌خواهیم انجام دهیم هر چند که در این چهار دهه از زیرساخت‌های فرهنگی و دانشگاهی غافل شدیم.
وی با بیان اینکه گاهی مسائل کوچک در اثر بی‌توجهی به بحران بزرگی تبدیل می‌شوند، افزود: فوق برنامه‌ ها با مدیریت فرهنگی اجرا شود چرا که ناهماهنگی‌ها مشکلاتی را به وجود می آورد تساهل و تسامح در تعامل با حوزه فرهنگی و دانشجویی لازمه کار دانشگاه است.
وی حجاب و عفاف را دغدغه همه مسوولان نظام دانست و گفت: در این زمینه کار کارشناسی صورت گیرد تا جلوی حرمت شکنی‌ها گرفته شود.
عریان به بافت استان و شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: تصور اولیه من این بود که جریان‌ها و گروهای سیاسی در استان حرف اول را می زنند اما اینجا قومی و قبیله ای و سرحد و گرمسیری بیش از 85 درصد استان را تشکیل می‌دهند و باید دقت کرد این موضوعات در دانشگاه ایجاد نشود بلکه مسائل علمی دغدغه دانشگاه باشد و دفتر نهاد رهبری به عنوان نهاد پیشرو نباید این موضوعات را دنبال کند.
رئیس دانشگاه یاسوج در خصوص انتخابات در استان گفت: انتخابات در این استان مانند بقیه کشور نیست اینجا از مدت‌ها قبل لشکرکشی‌ها شروع می‌شود ما در دانشگاه وامدار هیچ قوم،جریان و گروه سیاسی نیستم و خود و دانشگاه را اسیر این چنین مسائلی نمی‌کنیم.
 این مسوول عنوان کرد: نامزدهای انتخابات می‌توانند به عنوان سخنران در قالب میزگرد و یا کرسی آزاد اندیشی در بین دانشجویان حاضر شوند و به سوالات آنها پاسخ دهند اما کار انتخاباتی از سوی مدیران پذیرفتنی نیست و به شدت برخورد می‌شود، اگر مدیری می‌خواهد وارد عرصه انتخابات شود استعفا دهد.
وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: خط دادن به دانشجو زیبنده نیست و اساتید نباید به  دانشجو خط دهند.
عریان در پایان از بورسیه 200  دانشجو با مشارکت بنیاد قلم چی خبر داد و گفت: ۱۰۰نفر از این دانشجویان را بنیاد و ۱۰۰ نفر دیگر را دانشگاه تقبل کرده است.
حجت‌الاسلام علی تقوی در این مراسم با گرامیداشت ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای حضور روحانیت در دانشگاه یا دانشگاه در حوزه نیست، بلکه اصل وحدت باید در علم و دین باشد.
معاون منابع انسانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: زمانی که علم و دین بهم پیوند داده شوند آن موقع وحدت حوزه و دانشگاه صورت گرفته است، در دوره شاهنشاهی تقریبا علم و‌ دین از هم فاصله داشت چرا که سکولاری شدن دانشگاه‌ها در جوامع غربی به دانشگاه‌های ما هم منتقل شده بود.
وی عنوان کرد: فاصله گرفتن علم و دین به این معنا بود که علم به دنبال تکنولوژی و رشد باشد و دین هم راه خود را برود، اگر دین از علم جدا شود علم تهی می‌شد و معلوم نبود چه بر سر آن می‌آمد.
تقوی افول اخلاق و معنویت را از بزرگترین مشکل جوامع دانست و عنوان کرد: در جوامع مدرن همه چیز وجود دارد اما انسان خود را فراموش می‌کند که اساتید دانشگاه علاوه بر اینکه استاد خوبی در فیزیک و‌شیمی و سایر رشته  هستند در اخلاق هم اساتیدی خوبی باشند که بحمدالله براساس گزارشات اساتید خوبی در دانشگاه‌های کشور هستند.
وی در پایان به رشد علمی در دانشگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی رشد علمی و دانشگاهی بوده است.
در این مراسم حجت‌الاسلام محمدجواد نورمحمدی به عنوان سرپرست نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج معارفه شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1