تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۴۰۵۵۵۱
در نشست تخصصی بررسی آسیب شناسی اجتماعی، انتظامی و حقوقی مطرح شد

طرح ترافیکی شهر یاسوج هنوز خاک می‌خورد / جاده شترخون به قتلگاه تبدیل شده است / معطل ماندن طرح‌های ترافیکی

۰
طرح ترافیکی شهر یاسوج هنوز خاک می‌خورد / جاده شترخون به قتلگاه تبدیل شده است / معطل ماندن طرح‌های ترافیکی
کبنا ؛ اولین نشست تخصصی بررسی آسیب شناسی اجتماعی، انتظامی و حقوقی ایراد صدمه بدنی غیر عمد ناشی از تصادفات رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه، 27 آذرماه از سوی معاون پیشگیری دادگستری استان و با همکاری و مشارکت جهاددانشگاهی واحد استان(معاونت آموزشی جهاددانشگاهی) در سالن شهید مطهری آموزش و پرورش با حضور مسئولان انتظامی، پزشکی قانونی، راهور، پلیس راه، علوم پزشکی، حمل و نقل و راهداری، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و دانشجویان و اساتید رشته حقوق برگزار شد.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری در این نشست با اشاره به کشته شدگان سالانه ۱۲۰ نفر در حوادث رانندگی خواستار ورود جدی دادستان‌های استان به مسئله تصادفات شد.
 الماس گشتاسبی به فقر و‌ محرومیت‌های زیرساختی استان اشاره کرد و اظهار داشت: تصادفات جاده‌ای پنجمین جرم در استان است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به سه عامل خودرو، جاده و انسان در حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: بیشتر جاده‌های استان یکطرفه و غیراستاندارد هستند و ما در این زمینه هم محروم هستیم.
وی بیان کرد: سال ۹۰ حدود ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شد که این تعداد به ۷۰ نقطه رسیده و هم‌اکنون ۴۰ نقطه در دستور کار است که این نقاط حادثه‌خیز اصلاح شد.
این مسوول بیان کرد: ۶۰ درصد تصادفات و خسارات سطح استان در شهر یاسوج رخ می‌دهد و سالانه حدود ۱۲۰ نفر در حوادث رانندگی کشته می‌شوند.
گشتاسبی بیان کرد: بیش از ۴۰ درصد تصادفات به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز بوده و عجله و شتاب‌زدگی و پایین بودن آستانه تحمل در تلفات رانندگی تاثیر داشته است.
این مسوول دستگاه قضایی استان عنوان کرد: برای رفع مشکلات ترافیکی کارهایی صورت گرفته اما حرکت‌ها به کندی پیش می‌رود، اصلاح برخی نقاط حادثه‌خیز مانند پیچ کوشک، پل تنگاری و جاده شترخون که به قتلگاه تبدیل شده چند سالی است که معطل مانده است.
http://yasouj.isna.ir//Files/News/Image/13979/49791.jpg
وی مسوولان استان را مورد سوال قرار داد و گفت: چرا اصلاح نقاط حادثه‌خیز طی این چند سال مانده انتظار داریم دادستان مرکز استان و  سایر شهرستان‌های استان به موضوع حوادث رانندگی و احیا حقوق عامه مردم به صورت جد ورود پیدا کنند.
گشتاسبی خاطرنشان کرد: طرح ترافیک شهر یاسوج مانده از طرفی هم سیستم پایش تصویری در استان ضعیف است.
گشتاسبی بیان کرد: برای رفع مشکلات ترافیکی کارهایی صورت گرفته اما حرکت‌ها به کُندی پیش می‌رود، اصلاح برخی نقاط حادثه‌خیز مانند پیچ کوشک، پل تنگاری و جاده شترخون که به قتلگاه تبدیل شده چند سالی است که معطل مانده است.
وی خطاب به مسوولان استان گفت: چرا اصلاح نقاط حادثه‌خیز طی این چند سال مانده انتظار داریم دادستان مرکز استان و سایر شهرستان‌های استان به موضوع حوادث رانندگی و احیا حقوق عامه مردم به صورت جد ورود پیدا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1