تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۰۵۵۲۶

قیمت بنزین افزایش پیدا نمی کند، مردم نگران نباشند/ سهمیه‌بندی بنزین براساس تعداد خانوار یک گزینه روی میز است

۰
قیمت بنزین افزایش پیدا نمی کند، مردم نگران نباشند/ سهمیه‌بندی بنزین براساس تعداد خانوار یک گزینه روی میز است
کبنا ؛سرنوشت قیمت حامل‌های انرژی در هاله ای از ابهام است و هنوز دولت و مجلس درباره قیمت حامل‎های انرژی تصمیمی را اتخاذ نکرده اند. برخی از کارشناسان حوزه انرژی بر این باور هستند که افزایش قیمت‌ حامل‎ها با توجه به هدررفت بسیار سوخت در کشورمان و قاچاق بنزین امری واجب و ضروری است اما نمایندگان مجلس به اتفاق آرا بر این باور هستند که شرایط اقتصادی که امروز در کشورمان حاکم است و مردم را در وضعیت بدی قرار داده بستر زمانی مناسبی برای افزایش قیمت حامل‎های انرژی نیست و می تواند به اعتراضات مردمی منجر شود.
هرچند این روزها طرح‎های متعددی همچون سهمیه‎بندی، چند نرخی کردن بنزین و اختصاص سوخت برحسب تعداد خانوار از سوی برخی از نمایندگان مجلس مطرح است اما آنطور که به نظر می‏رسد دولت و مجلس در وضعیت فعلی هنوز برای افزایش قیمت سوخت تدبیر جدی را اتخاذ نکرده اند و پرونده مربوط به حامل‎های انرژی باز است.

دولت تصمیم‎گیرنده اصلی درباره افزایش حامل‎های انرژی است
در همین راستا علی ادیانی راد عضو کمیسیون انرژی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی سایت خبر فوری درباره ارائه چند طرح از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده اظهار کرد: این طرح‌ها در حال حاضر فرضیاتی است که تنها از سوی برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده است و هنوز جدیتی برای عملی کردن آن وجود ندارد.
وی افزود: تا به امروز نیز در کمیسیون انرژی مجلس درباره قیمت‌های حامل‎انرژی از جمله بنزین بحثی صورت نگرفته است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت نیز علی‎رغم تدوین لایحه بودجه سال 98 هنوز مواضع خود را اعلام نکرده است از این رو ما در مجلس نیز منتظر ارائه برنامه دولت درباره حامل‎های انرژی هستیم.
ادیانی‌راد خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرضیات مختلفی درباره حامل‌‌های انرژی مطرح است که یکی از آنها سهمیه‌بندی بنزین براساس تعداد خانوار است که این موضوع نیز قطعیت پیدا نکرده است.
وی درباره اینکه آیا دولت افزایش قیمت بنزین را در لایحه بودجه 98 مورد لحاظ قرار خواهد گرفت یا خیر تاکید کرد: قطعا دولت باید در جهت تعیین و تکلیف درباره قیمت‎ بنزین در لایحه بودجه سال 98 اقدام کند در غیراینصورت قطعا مجلس خود وارد عمل خواهد شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ما منتظر ارائه لایحه بودجه 98 از سوی دولت هستیم از این رو اگر قرار باشد هر تغییری درباره قیمت حامل‎های انرژی در نظر گرفته شود دولت باید آن را در لایحه قید کند.

مردم نسبت به افزایش قیمت بنزین نگرانند
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی سایت خبر فوری درباره وضعیت قیمت حامل‎های انرژی اظهارکرد: آنطور که بنده اطلاع دارم در لایحه بودجه سال 98 در راستای افزایش قیمت حامل‎های انرژی تصمیمی از سوی دولت اتخاذ نشده است.
وی افزود: در صورتی که دولت در جهت افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‎های انرژی دربودجه 98 اقدامی را انجام ندهد روال به مانند گذشته طی خواهد شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باتوجه به وضعیت اقتصادی که در حال حاضر در کشورمان وجود قطعا برای اتخاذ تصمیمی مهمی چون افزایش حامل‎های انرژی باید مطالعه و کار کارشناسی درست و عمیقی صورت گیرد تا با توجه به وضعیتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد برای مردم نگرانی جدیدی ایجاد نشود.
تاجگردون درباره اینکه آیا تاخیر صورت گرفته از سوی دولت در ارائه لایحه بودجه به دلیل موضوعاتی چون افزایش‌ حامل‎های انرژی بوده است خاطرنشان کرد: درباره صحت و سقم این موضوع خیلی اطلاع ندارم اما قطعا قیمت حامل‌‏های انرژی نیز می‎تواند یکی از دلایل تاخیر دولت در لایحه بودجه سال 98 باشد.

علت تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سال 98 قیمت بنزین نیست
وی تاکید کرد: اعمال تحریم‎های جدید علیه ایران و ایراداتی که از سوی رهبری بر لایحه بودجه سال 98 به گفته رئیس‎جمهور مطرح شده است از دیگر علل تاخیر در لایحه بودجه سال 98 است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره تکلیف قیمت حامل‎های انرژی در سال 98 گفت: در صورتی که دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه دهد و در آن درباره افزایش حامل‎های انرژی تصمیمی را اتخاذ نکرده باشد مجلس نیز در کمیسیون تلفیق نظرات نمایندگان را مورد بررسی قرار خواهد داد و اگر تصمیمی بر افزایش قیمت بنزین از سوی مجلس باشد در قالب طرحی آن را در صحن مورد بررسی قرار خواهیم داد در غیراین صورت در جهت بررسی راهکارهای ارائه شده از سوی دولت اقدام خواهیم کرد.
تاجگردون اظهار کرد: درحال حاضر باید خیال مردم را راحت کنیم و بگوییم  که دولت و مجلس فعلا تصمیمی را برای افزایش قیمت، سهمیه بندی و چند نرخی کردن بنزین در دستور کار ندارند و اگر بنا باشد تصمیمی در این باره اتخاذ شود قطعا در سال آینده عملیاتی خواهد شد./ خبر فوری
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1