تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : ۴۰۵۵۲۳
در گردهمایی کشاورزان با شرکت دارویی

سودآوری با گنجی پنهان در دل خاک‌های کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
سودآوری با گنجی پنهان در دل خاک‌های کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛در ادامه مسیر احداث کارخانه فراوری گیاهان دارویی سربیشه گچساران، گردهمایی کشاورزان با شرکت دارویی هرمی‌فاربد برگزار شد تا با محوریت این سازمان، موضوع تغییر الگوی کشت و ترویج کاشت گیاهان دارویی، استارت بخورد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گردهمایی، گفت: این استان و مردم آن با گیاهان دارویی عجین هستند اما آنچه که باید در دستور کار قرار گیرد، ورود علمی به مقوله کاشت گیاهان دارویی، ایجاد صنایع تبدیلی و فراهم کردن بازار است که برای همه این کمبودها با برنامه جلو می‌رویم.
الیاس تاج‌الدینی گفت: طبق زمان‌بندی انجام شده سال آینده این کارخانه وارد مدار تولید می‌شود که ما تا قبل از آن در شهرستان‌های باشت و گچساران حداقل باید 400 هکتار زیر کشت گیاهان دارویی برود.
وی سطح زیرکشت گیاهان دارویی در مزرعه را در حال حاضر 233 هکتار اعلام کرد و گفت: در مراتع و اراضی ملی نیز طرح‌های گسترده‌ای اجرا شده و برای تهیه خوراک کارخانه گیاهان دارویی مشکلی نداریم و کشاورزان بدون شک استقبال خواهند کرد.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: در مقایسه با کشت برخی محصولات، اگر کشاورزان ما به سمت گیاهان دارویی بروند و با سیاست‌های الگوی کشت همراهی کنند گاها تا 15 برابر درآمد آن‌ها در هر هکتار بالاتر می‌رود.
تاج‌الدینی با بیان اینکه عینی‌ترین مصداق برای تحقق اقتصاد مقاومتی همین گیاهان دارویی است، تصریح کرد: ما در جهاد کشاورزی به دنبال تغییر نگرش کشاورزان خود هستیم تا با شیوه‌های علمی و الگوی کشت مناسب، درآمد بالاتری کسب کنند و بیکاری را کمتر کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی از نماینده مردم گچساران و باشت برای حمایت‌های بی‌دریغ از بخش کشاورزی و همچنین حمایت از احداث کارخانه فراوری گیاهان دارویی قدردانی کرد و گفت: حقیقتاً اگر این حمایت‌های مسئولان ارشد این استان در دو قوه مجریه و مقننه نباشد، راه به جایی نمی‌بریم.
او اظهار امیدواری کرد تا با همت همکاران جهاد کشاورزی، فرمانداران و استمرار حمایت‌های استاندار و نماینده مردم گچساران و باشت، کارها تکمیل شود و این کارخانه در موعد مقرر تکمیل شود.
عبدالرحیم رحیمی نیز در این آیین با بیان اینکه همه چیز را دیگران گفتند، اظهار کرد: من فقط می‌گویم که منتظر ورود اولین محموله گیاهان دارویی و استارت این کارخانه هستم.
فرماندار گچساران با بیان اینکه جهاد کشاورزی در این شهرستان پای کار است، افزود: در حوزه آب که تا قبل از این از سدهای مهم کوثر و چم‌شیر یک قطره آب به این استان نداده بودند، با زحمات نماینده مردم در مجلس این طلسم شکسته شد و حقیقتاً در جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای نیز این عزم وجود دارد و کارهای خوبی در حوزه آب و کشاورزی شروع شده است.
وی از مسئولان جهاد کشاورزی نیز خواست که در میزان زمین واگذاری به کارخانه گیاهان دارویی افق 20 ساله را ببیند و برای بدون مشکل بودن همه 10 هکتار مورد نیاز همکاری لازم را داشته باشد.
رحیمی تأکید کرد: برای احداث این کارخانه به هر شکلی سطح خودم را به عنوان فرماندار پایین آوردم و حتی دست بوسیدم تا نهایی شود، لذا باید بیشترین استفاده را به نفع مردم و کشاورزان ببریم.
 بختیاری مجری احداث این کارخانه و نماینده ستاد اجرایی نیز در گردهمایی با کشاورزان گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام کارهای زیادی را در کشور در حال انجام است اما بدون آنکه بخواهم تعارف کنم، نماینده مردم گچساران و مسئولان اداری اینجا، همکاری مثال‌زدنی با ما داشتند.
او از نگاه‌های بلند فرمانداران باشت و گچساران هم گفت و افزود: این‌ها هر چه داشتند بسیج کردند و به ویژه فرماندار گچساران ذره‌ای کم نگذاشتند.
بختیاری همچنین تأکید کرد: اگر ما امروز اینجا هستیم و این گردهمایی به منظور آشنایی مردم با این کارخانه برگزار شد، به دلیل پیگیری‌های مداوم آقای تاج‌الدینی است که ما را به اینجا کشاند و مهم‌تر از همه این‌ها همکاری‌های دلسورانه او برای تغییر کاربری زمینی که کارخانه در آن در حال احداث است.
او با بیان اینکه اهل شعار نیستیم، یادآور شد: فکر همه جای کار را کردیم و اگر استانداردهای لازم را رعایت کنیم، بازارهای خارجی در دسترس ما خواهند بود و کشاورزان از این کار بزرگی که شروع شده، سود خواهند برد.
وی پیشرفت فیزیکی این کارخانه را بعد از چهار ماه، 27 درصد اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت کبنا نیوز لطفا نشر دهید . ریس جهاد کشاورزی استان اقای ت چرا موقعی فردی تصمیم به سرمایه گذاری میگیرد و از یک سازمان مثل سازمان صنعت و معدن استعلام میگیره رو امور اراضی برای وضعیت محل اجرای طرحش و باتوجه روند به تغییر کاربری . چرا اموز اراضی برای تغییر کاربری حساب شخصی به متقاضی میدن که این مقدار پول را واریز کنید چرا امور اراضی بجای حساب شخصی که خلاف قانون هم هست چرا شماره حساب خزانه دولت را به متقاضی نمیدید.
Iran, Islamic Republic of
خدایا تو به فریاد این مملکت برس. هنوز مدیره باید اسم این را چه بگذارند خدا را صد هزار بار شکر که .نرفت هزاران هزار بار شکر. شاید بازتاب وانعکاسش در جامعه خوب نباشد ولی انصافا اگر از مدیریت کلان عزل شوند ۹۹%این مردم امیدوار میشوند. فقط برای آدمهای بدبخت اجرا میشودf
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1