تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۴۰۵۵۰۳
نگاهی به طرح «جی‌نف» در کهگیلویه و بویراحمد:

طرح ملی «جی‌نف» در کهگیلویه و بویراحمد به کجا رسید / وقتی همیشه ما عقب هستیم

۰
طرح ملی «جی‌نف» در کهگیلویه و بویراحمد به کجا رسید / وقتی همیشه ما عقب هستیم
کبنا ؛پروژه ملی جی نف یکی از پروژه‌های مهم کشور است که به دستور رئیس جمهور مسوولیت اجرای آن به شرکت پست کشور داده شد، طرح جی نف تاثیر بسیار زیادی براقتصاد کشوردار بنحوی که داشتن اطلاعات درباره اینکه یک خیابان چند باب ساختمان دارد و هر یک از این ساختمان ها چند واحد مسکونی، تجاری، نانوایی، داروخانه، بیمارستان و... را در خود جای داده است افق روشنی برای برنامه ریزی درست پیش روی مسئولان می گشاید.
اما به نظر می‌رسد از اجرای این طرح ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبری نیست و شرکت پست استان هم خبری از این پروژه ملی ندارد و شاید هم کاری انجام داده و گزارشی به مردم و مسوولان ارائه نداده است.
جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، طرح Gnaf در اقتصاد مقاومتی پیشتاز بوده و اهمیت ویژه دارد، گفت: دستگاه های اجرایی این استان ملزم به همکاری و مشارکت حداکثری در اجرای این طرح ملی و مهم هستند.
گوهرگانی افزود: پروژه آدرس استاندارد مکان محور یا GNAF  پیش نیاز دولت الکترونیک و ارائه بسیاری از خدمات الکترونیکی مانند کدها، خدمات و شناسنامه ملی است و اجرای آن باید شتاب گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره بر اهمیت این پروژه و داشتن نقش کلیدی اطلاعات برای اتخاذ تصمیم گیری‌های مناسب خواستار تسریع در روند اجرای این پروژه مهم در شهرها شد و تاکید کرد که با مشارکت جدی همه دستگاه ها این طرح با دقت و سرعت اجرا و شاهد مزایای آن باشیم.
گوهرگانی تصریح کرد: در زمینه جمع آوری دیتاها باید دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که اطلاعات مرتبط با این پروژه را در اختیار دارند با شرکت پست مشارکت فعال داشته تا در یک دیتا بیس جمع‌آوری و قابل استفاده شوند.
وی اظهار داشت: Gnaf یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی و در راستای توسعه دولت الکترونیک و همراه اطلاعات هویتی افراد و اطلاعات مبادلات پولی و بانکی به عنوان سه لایه استراتژیک و زیرساخت اصلی توسعه دولت الکترونیک مطرح است.
گوهرگانی تصریح کرد: این پروژه در زمینه‌های مکان یابی بهینه در مدیریت بحران، اورژانس، آتش نشانی، مدیریت شهری، توسعه دولت الکترونیک، بهبود ارائه خدمات و امنیت اجتماعی، بستر اصلی شهر هوشمند، تجارت هوشمند، کاهش زمان امدادرسانی، مدیریت زیرساخت‌های شهری و بهبود کارایی نیروی انسانی و ارایه خدمات شهروندی موثر است.
به گفته معاون اقتصادی استانداری، پروژه آدرس استاندارد مکان محور یا Gnaf  برای دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز نیز موارد استفاده دارد.
گوهرگانی بیان کرد: وحدت رویه در آدرس دهی و کاهش هزینه‌های مترتب بر آن و ترویج فرهنگ استفاده از آدرس استاندارد ملی از دیگر اهداف پایه در این پروژه بوده و نیز خدمات سرویس‌های زیربنایی از آن قابل استحصال است.
وی با اشاره به اینکه، طرح Gnaf در اقتصاد مقاومتی پیشتاز بوده و اهمیت ویژه دارد، تاکید کرد: دستگاه های اجرایی این استان ملزم به همکاری و مشارکت حداکثری  در اجرای این طرح ملی و مهم هستند.
با اجرایی شدن پروژه «جی نف» طرح ذخیره و ثبت اطلاعات از مبدا فراهم خواهد شد و این پروژه بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا محسوب می‌شود. اما شرکت پست کهگیلویه و بویراحمد تاکنون آنطوری که به نظر می‌آید اقدامی انجام نداده است.
 با دستور رئیس جمهور در سال‌ 94 طرح جی نف به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران واگذار شد که با کمک 13 سازمان و شرکت این طرح را اجرائی کند. در حال حاضر این طرح در برخی از شهرهای کشور اجرا شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1