تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۴۰۵۵۰۱
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد

سرطان پستان در استان بیداد می‌کند/ تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در کهگیلویه و بویراحمد

۰
سرطان پستان در استان بیداد می‌کند/ تدوین سند ارتقای وضعیت زنان در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛آذر صفایی‌نیا (یکشنبه 25 آذرماه) در کارگاه یک‌روزه آموزش پیشگیری از سرطان پستان، اظهار کرد: سرطان شایع زنان در استان ما بیداد می‌کند که این کارگاه‌های آموزشی برای زنان شاغل برگزار شد و بنا بر ضرورت ادامه خواهد داشت، و با همکاری اداره کل امور عشایر استان این کارگاه‌ها برای زنان روستایی و عشایری نیز برگزار می‌شود.
صفایی‌نیا افزود: در جلسات با مشاوران امور بانوان و خانواده شهرستان‌ها مقرر شد که مشکلات زنان در دستگاه‌های مربوط بررسی شود و بر اساس رسالتی که در سازمان‌ها دارند جلساتی را با زنان جامعه محلی، روستایی، عشایری و خانه‌دار داشته باشند و شرایط آن‌ها را بررسی کنند.
امور بانوان و خانواده شهرستان‌ها تنها به جلسات بسنده نکنند، بخشی از کارها باید توسط مشاوران استانی ما بررسی شود تا عمده مشکلات بانوان هر شهرستان برطرف شود، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در هر شهرستان مشاور امور بانوان منصوب کنند تا به مشکلات هر شهرستان رسیدگی شود.
دختران تحصیل‌کرده شهرستان‌ها را به سمت سازمان‌های مردم‌نهاد هدایت کنید لذا این دختران ظرفیت‌های زیادی دارند و نقاط قوت و ضعف و ظرفیت‌های شهرستان‌ها را می‌شناسند.
متأسفانه مشاوران بانوان برخی از دستگاه‌های اجرایی در خصوص زنان و خانواده کوتاهی می‌کنند و از آن‌طرف از حق‌وحقوق زنان گلایه دارند و دنبال احقاق حقوق خود هستند که در آینده این دستگاه‌ها و دستگاه‌های برتر معرفی می‌شود.
مشاور زنان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اعلام کرده که متخصصان و مربیان خود آمادگی برگزاری کارگاه‌های آموزشی سرطان شایعه زنان در روستاها و شهرهای سطح استان دارد.
همچنین کارگاه‌های آموزشی در خوابگاه‌های دانشجویی برگزار می‌شود تا در کنار این کارگاه‌ها بخشی از مشکلات دختران دانشجو برطرف شود و همچنین همایش بزرگ و کارگاه آموزشی حقوق زنان برای زنان شاغل برگزار خواهد شد تا زنان از حق‌وحقوق خود آگاه شوند.
صفایی‌نیا بابیان اینکه چرا زنان استان به سمت کارآفرینی نمی‌روند؟ و چرا کارگاه تولیدی موفق زنان در استان نداریم؟ گفت: دستگاه‌های مرتبط و متولی کارآفرینی و اقتصاد، زنان جامعه هدف را معرفی کنند تا نشست‌هایی با این زنان برگزار شود و مسئولین استانی و شهرستانی از نزدیک مشکلات آن‌ها را ببینند.
سند ارتقای وضعیت زنان، تمامی زنان جامعه را در برمی‌گیرد که این سند در استان تدوین‌شده و به معاونت زنان ریاست جمهوری ارجاع داده ‌شد که مطابق با آخرین شاخص‌ها در حال بررسی و تدوین است و این برنامه‌ها بنا بر ضرورت، معضلات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی استان تا پایان دی‌ماه امسال قطعی می‌شود که این سند در شورای برنامه‌ریزی ارائه خواهد شد و در دستور کار بودجه سال 98 قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1