تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۰۵۴۲۷

«احمدی» اصلاح‌طلب یا اصولگرا؟

۴
۰
«احمدی» اصلاح‌طلب یا اصولگرا؟
کبنا ؛اعتماد آنلاین نوشت: پیش از این استانداران دو استان البرز و مازندران اعتدالگرا بودند که در انتصابات جدید استاندار مازندران از بین اصلاح‌طلبان انتخاب شده و استاندار البرز بار دیگر اعتدالگراست.
 پازل استانداران دولت دوازدهم بعد از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان درحال تکمیل شدن است. استانداران بازنشسته جزو گروه‌هایی بودند که از قبل از اجرای قانون بازنشستگی یعنی روز 27 آبان استعفای خود را اعلام کردند و بلافاصله بعد از کنارگیری استاندارها هم سرپرست آن‌ها معرفی شدند.
 برهمین اساس از زمان اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان اعضای هیات‌ دولت هر هفته استاندار سه تا چهار استانداری را انتخاب می‌کنند. روز چهارشنبه 21 آذر هم بر روال چند هفته گذشته استاندارهای استان‌های سمنان، البرز و تهران مشخص شدند و در میان همه گمانه‌زنی‌های مختلف انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست سابق وزارت کار به عنوان استاندار پایتخت انتخاب شد. همچنین عزیزالله شهبازی و علیرضا آشناگر به ترتیب استانداران البرز و سمنان شدند.
پیش از این هم چهارشنبه هفتم آذرماه، «محمدرضا پورمحمدی» را به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، «محمدصادق معتمدیان» را به عنوان استاندار خراسان جنوبی، «محمدعلی شجاعی» را به عنوان استاندار خراسان شمالی و «احمد حسین زادگان» را هم به عنوان استاندار مازندران تعیین کردند.
در جلسه 23 آبان «سید سعید شاهرخی» به عنوان استاندار جدید همدان، «فتح االله حقیقی» به عنوان استاندار جدید زنجان و «احمد علی موهبتی» به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان از هیات وزیران رأی اعتماد گرفتند.
«عباس رضایی» نیز 30 آبان ماه 97 به عنوان استاندار اصفهان از هیات وزیران رأی اعتماد گرفت.
همچنین «محمدجواد فدایی» در جلسه 23 آبان هیات وزیران به عنوان استاندار جدید کرمان تعیین و جانشین علیرضا رزم حسینی شد که در خردادماه 97 از سمت خود استعفا کرده بود.
 اما از تعداد 11 استانداری‌ که تا به حال انتخاب شده‌اند 6 نفر از آن‌ها اصلاح‌طلب و پنج نفر دیگر از جریان اعتدالگرا هستند. پیش از این استانداران دو استان البرز و مازندران اعتدالگرا بودند که در انتصابات جدید استاندار مازندران از بین اصلاح‌طلبان انتخاب شده و استاندار البرز بار دیگر اعتدالگراست. در این بین هنوز تکلیف استانداران خراسان رضوی، فارس، قم و یزد مشخص نشده است.
 بنابراین در حال حاضر استاندارهای گلستان و اردبیل اصولگرا هستند و 10 استانداری مرکزی، هرمزگان، کرمانشاه، ایلام، همدان، گیلان، البرز، کرمان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی در اختیار اعتدالگرایان است.
 بر این اساس به جز چهار استانداری که هنوز تکلیف آن‌ها مشخص نشده است 15 استان‌ قزوین، تهران، سمنان، بوشهر، خوزستان، آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، لرستان، مازندران، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، چهارمحال و بختیاری در اختیار اصلاح‌طلبان است. البته در فضای سیاسی و بین فعالان این عرصه به این نکته تاکید می‌شود که برخی از این افراد از رقیق‌ترین لایه اصلاح‌طلبی انتخاب شده‌اند.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور روز چهارشنبه در حاشیه هیات‌ دولت درباره نحوه انتخاب استانداران به رسانه‌ها گفته است: «40 گزینه پیشنهادی استانداری از طرف وزارت کشور به رئیس‌جمهور داده شد و ایشان به بررسی این افراد پرداختند.»
 او در ادامه درباره انتخاب استانداران چهار استان فارس، قم، خراسان رضوی و یزد توضیح داده است:‌ «پس از بررسی‌ها و گفت‌وگوهای صورت گرفته، حدود 12 استاندار تعیین شده‌اند. چهار مورد دیگر باقی مانده است که با همین روش سعی می‌کنیم تا هفته بعد آن‌ها را اعلام کنیم.
 اگرچه رحمانی‌فضلی چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت تاکید کرد که در انتخاب استانداران به مشی سیاسی آن‌ها توجهی نمی‌شود و براساس رأی در هیات‌دولت و بررسی رییس‌جمهور انتخاب می‌شوند اما سیاسیون بسیاری همچنان نسبت به برخی از این انتخاب‌ها انتقادهای زیادی مطرح می‌کنند.
به گزارش کبنا، این در صورتی است که «علی‌محمد احمدی» استاندار کهگیلویه و بویراحمد خود را اصولگرای معتدل می‌داند.
 در جدول زیر نام استانداران و گرایش سیاسی آن‌ها را بخوانید.

نام شما

آدرس ايميل شما

لنده
Iran, Islamic Republic of
دکتر شهبازی اصلاحطلب می باشند همه سوابق مدیریتی ایشان دردولت اصلاحات آقای خاتمی بوده
دانشجوی ایلامی
Canada
ایشون در اصل اصولگرا هستند.
البته بستگی به شرایط داره
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
در کشور دو جریان وجود دارد.اصولگرا واصلاحطلب.اعتدالگرا،مستقل و... .من درآوردی هستن.کسانی که بخاطر منافعشان می گویند مستقل یا اعتدالگرا و... هستم .. نیست ولی اصولگرا است.حواسشم به استان نیست.بیشتر به نماینده مجلس شدن فکر میکنه.
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام. فقط شعار و حرف
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1