تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۴۰۵۳۸۳
امام جمعه کبگیان:

دور زدن قانون از سوی هیات رئیسه مجلس پذیرفته نیست / حضور عالمانه روحانیون در دانشگاه

۰
دور زدن قانون از سوی هیات رئیسه مجلس پذیرفته نیست / حضور عالمانه روحانیون در دانشگاه
کبنا ؛امام جمعه کبگیان گفت: دور زدن قانون در مورد برخی از لوایح از سوی هیات رئیسه مجلس پذیرفته نیست.
حجت الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: خداترسی با تقوای در نهان و آشکارا انسان را دربین مردم محبوب می‌کند.
وحدانی‌فر با اشاره به آداب تشییع جنازه هم گفت: در هنگام مرگ شخص متوفی مستحب است که با ندا به مردم و اعلام آمادگی در تشیبع جنازه نماز میت بخوانند و برایش استغفار کنند.
امام جمعه کبگیان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم گفت: شکست برنامه‌های دشمن در تهدیدات سال97 با پیش بینی تابستان داغ، ماحصل خون فرزندان شماست که امنیت و اقتدار و حیات ما را تامین و انقلاب را بیمه کرد.
وی با اشاره به توان دفاعی و ساخت موشکی و پیشرفتهای هسته ای با نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی و ترس دشمن با تشبیه اوضاع انقلاب به صدر اسلام هم گفت: بازآفرینی روحیه شهادت طلبی، معجزه قرن جمهوری اسلامی ایران بود که دنیا را متحیر ساخت و از دل آنان فهمیده‌ها، حججی و اورنگها بیرون آمد و این عزتی است که انقلاب و خون شهدا به ما داد.
امام جمعه کبگیان با اشاره به ریزش و رویشهای انقلاب و تشبیه به صدر اسلام هم گفت: پیاده شدن برخی عناصر از قطار انقلاب از ریزشهای انقلاب است که در صدر اسلام آنهایی که همراه پیغمبر فرمانده لشکرش بودند و پیامبر سفارششان را می‌کرد اما برگشتند که این یک قیاس کاملا جدیست.
خطیب جمعه کبگیان با اشاره به روز شهادت آیت‌الله مفتح سالروز وحدت حوزه و دانشگاه هم گفت: امروزه حوزه باید بر موضع‌گیری دانشگاه و نسبت به انحراف جوانان حساس باشد و دانشگاه هم باید این توجه را داشته باشد که علم بدون معنویت انحراف است و نهایتا به کجروی کشیده خواهد شد.
حجت‌الاسلام وحدانی فر افزود: هم دانشگاه از این ظرفیت عظیم استفاده کند که پیشرفت بالندگی و عزت یک کشور این است که دو بال علمی آن در کنار هم باشند چون امروز وحدت حوزه و دانشگاه از هر روزی مهمتر است.
وی گفت: حضور عالمانه روحانیون در دانشگاه در ارتباط منظم، مستمر و متناسب با نیاز دانشگاه و حضور اساتید دانشگاه در حوزه‌های علمیه و تبادل دانشجو بین حوزه و دانشگاه باعث وحدت و قدرت این دو بال در کشور است که تشکیل جلسات مشترک بین این دو الزامیست.
این خطیب جمعه درباره ارسال دو لایحه مرتبط با FATF به مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ارسال این لایحه بر خلاف اصول قانون اساسی است که باید نظر مجلس گرفته بشود و این خلاف قانون است و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید این لایحه را برگرداند تا در مسیر مجلس طی بشود و این معنا ندارد که رئیس مجلس سرخود دست به چنین کاری بزند و این مسئله خطرناکی است و ما گوشزد می‌کنیم که آقایان خلاف قانون اساسی انجام ندهید.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1