کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مسوولان:

اولين مركز يادگيري محلي در گچساران افتتاح شد

23 آذر 1397 ساعت 20:33

اولين مركز يادگيري محلي به نام شهيد نوروز علي جليل پور در گچساران با حضور مسوولان افتتاح شد.


اولين مركز يادگيري محلي به نام شهيد نوروز علي جليل پور در گچساران با حضور مسوولان افتتاح شد.
 پیش از ظهر امروز نشست شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی گچساران با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، فرماندار، شهردار، سرپرست آموزش و پرورش گچساران و دیگر مسوولان شهرستانی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.
 در این نشست محمد شهبازی  با بیان اینکه شهرستان گچساران نسبت به دیگر شهرهای استان دارای رتبه اول در کاهش بی سوادی است، گفت: هم اکنون شهرستان گچساران با 96. 6 دهم درصد بالاترین رتبه را  در استان و بعد از  استان مازنداران در رتبه دوم  کشور قرار گرفته است.
 سرپرست آموزش و پرورش گچساران در ادامه با بیان اینکه تعداد افراد بی سواد شهرستان گچساران 2 هزار و 756 نفر هستند، عنوان کرد:  در حال حاضر تعداد 120 آموزشیار در گچساران جذب شده اند.
 وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد 290 نفر برای سوادآموزی نام نویسی کرده اند، اذعان کرد:  از این تعداد 60نفر در دوره انتقال و 110 نفردر دوره تحیکم و ما بقی در دوره سوادآموزی ثبت نام کرده که از این تعداد 165 نفر قبول شده اند.
 شهبازی با اشاره به افتتاح  اولین مرکز یادگیری محلی نوروز علی شهید جلیل پور عنوان کرد: هم اکنون تعداد 120  نفر در این مرکز در سه دوره سوادآموزی، دوره انتقال و تحکیم آموزش می یابند.
 این مسوول ابراز کرد: در حال حاضر تعداد 40 نفر در دوره سوادآموزی،  تعداد 40 نفر در دوره تحکیم  در چهار کلاس و تعداد 40 نفر در دوره انتقال در چهار کلاس آموزش می یابند.
 سرپرست آموزش و پرورش گچساران در ادامه به راه اندازی مرکز  DICLدر این مرکز یادگیری خبر داد و خاطرنشان کرد: ‌برای اولین بار آموزش رایانه در این مرکز به افراد در حال آموزش ارائه داده می شود.
 اولین مرکز یادگیری محلی شهید نوروز علی جلیل پور با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، و دیگر مسوولان در گچساران افتتاح شد.

افتتاح و راه‌اندازي 16 مركز يادگيري محلي در كهگيلويه و بويراحمد
مديركل آموزش و پرورش كهگيلويه و بويراحمد با بيان اينكه هم اكنون10 مركز يادگيري محلي در 5 شهرستان كهگيلويه و بويراحمد و منطقه عشايري افتتاح شده است، گفت: تا پايان سالجاري 6 مركز يادگيري محلي در ديگر شهرهاي اين استان افتتاح خواهد شد.
 هادی زارع پور در آیین افتتاح مرکز یادگیری محلی شهید نوروز علی جلیل پور در گچساران اظهار کرد: بر اساس نیاز سنجی های صورت گرفته  امسال 6 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در برخی از شهرهای استان راه اندازی خواهد شد.
 وی با بیان اینکه هم اکنون 10 مرکز یادگیری محلی در شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت، دنا، دیشموک و یک مرکز یادگیری سیار عشایری در استان افتتاح شده است، گفت: تا پایان سالجاری در 6 شهرستان از جمله چرام، چاروستا، بهمئی، لنده، مارگون و لوداب مراکز یادگیری محلی راه اندازی می شود.
زارع پور ابراز کرد: در مراکز یادگیری محلی علاوه برآموزش 40 مهارت دیگر از جمله  مهارت های زندگی و اجتماعی و حرفه آموزی برای سواد آموزان آموزش داده می شود.
این مسوول تصریح کرد: طرح راه اندازی مراکز یادگیری محلی به منظور توانمند سازی افراد برای رسیدن به یک زندگی عالمانه و هدفمند در دستور کاری سازمان نهضت سوادآموزی در چند سال اخیر قرار گرفته است.
زارع‌پور گفت: اولین مرکز یادگیری سیار در کشور در منطقه زیلایی راه‌اندازی شد که الگوی کشوری است و مدیران مدارس را ملزم شدند که اولیای بی سواد مدارس را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به افتتاح مرکز یادگیری محلی در گچساران و راه اندازی مرکز DICLدر این مرکز گفت: شرکت کنندگان در کلاس سوادآموزی در سال گذشته  در 10 کلاس در مناطق باشت، دهدشت، دیشموک، لوداب و یاسوج با آموزش رایانه آشنا شدند.
 وی تصریح کرد: امسال 20کلاس دوره انتقال همراه با آموزش رایانه بین شهرستانها و مناطق استان ایجاد شد که نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش داشت.
زارع پور خاطرنشان کرد: شهید جلیل پور اولین پیشنهاد دهنده نهضت سوادآموزی در کشور بود که امروز نیز مرکز یادگیری محلی گچساران به نام این شهید  والا مقام در گچساران افتتاح شد.

وجود بیش از 34 هزار بی سواد در کهگیلویه و بویراحمد/ گچساران با بيش از 96 درصد در صدر باسوادي در استان
 نشست شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی گچساران با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، فرماندار، شهردار، سرپرست آموزش و پرورش گچساران و دیگر مسوولان شهرستانی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش گچساران برگزار شد.
 در این نشست هادی زارع پوربا اشاره به اهمیت سوادآموزی و تصویب‌نامه های که دولت داشته است و مشوق‌ها و تنبیهاتی که در این خصوص در نظر گرفته شده است اظهار کرد: توجه جدی به سوادآموزی صورت گرفته است.
 وی ادامه داد: مقرر شده افرادی که در گروه سنی 10 الی 49 سال قرار گرفته اند اگر برای  ایجاد شغل نیاز به پروانه کسب داشته باشند به لیل عدم باسوادی پروانه کسب به آنها اعطا نخواهد شد.
 زارع پور با بیان اینکه جامعه هدف ما از سن 10 الی 49 سال به 10 تا 60 سال افزایش یافته است، عنوان کرد:  این جامعه هدف شامل کشاورزان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و زندانیان است.
 وی افزود با بیان اینکه براساس سرشماری افراد باسواد در سال 90 جمعیت باسواد این استان 90/4 دهم درصد بوده گفت: این میزان جمعیت تا سال 95،  بیش از 2 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: در این جمعیت 96/1 درصد مردان استان و 89/4  درصد زنان استان  دارای سواد هستند که نسبت به نورم کشوری  جمعیت مردان با سواد استان نسبت به کشور 1 دهم کمتر و جمعیت زنان باسواد استان 4 درصد کمتر از میانگین کشوری است.
 وی  با بیان اینکه  تعداد 34 هزار و 106 نفر بی سواد در استان داریم، گفت:  از این تعداد 9 هزار و 205 نفر مرد و 24 هزار و 901 نفر خانم هستند.
 زارع پور  با اشاره به اینکه براساس سرشماری سال95 میزان باسوادی در کهگیلویه و بویراحمدبه 92 و7 دهم درصد  رسیده و استان کهگیلویه وبویراحمد در رده 26 کشور قرار دارد، افزود: باسوادترین استان مازنداران و تهران با 97 درصد است.
این مسوول در ادامه با بیان اینکه براساس سرشماری در سال 95  افراد بی سواد در استان کاهش یافته است، ابراز کرد:  براساس آمار سرشماری جمعیت باسواد در استان 437 هزار و  46 نفر است که هم اکنون  نرخ باسوادی جمعیت هدف سوادآموزی 92 و 7 دهم درصد است که شهرستان گچساران  با 96 درصد و بویراحمد بیش از 94 درصد بیشترین میزان باسوادی و کهگیلویه  با 88.2 درصد و لنده 88.4نیز کمترین نرخ باسوادی را دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان 713052 بوده که در این بین گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال ۴۷۱ هزار و 152  نفر در این گروه سنی قرار دارند که از این تعداد  ۴۳۷۰۴۶ نفر باسواد بوده‌اند که سهم مردان در این گروه سنی ۹۶ درصد و سهم زنان ۸۹ درصد است که بالاترین باسوادی را در استان گچساران ۹۶.۶ و پایین ترین را شهرستان کهگیلویه با ۸۸.۲ درصد داشته است.
 زارع پور  در ادامه با اشاره به موفقیت استان در کشور گفت: هر ساله استان‌ها در ۱۶ شاخص مورد بررسی قرار  گرفته مه در این زمینه اموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد جز چهار استان اول کشور قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از بدو انقلاب اسلامی تا کنون تغییر و تحولات بسیاری در آن صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: دانش آموزان و فرهنگیان این استان  در 5 سال اخیر  توانستند 700 رتبه برتری را در زمینه های مختلف  کسب نمایند.


 


کد مطلب: 405373

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/405373/اولين-مركز-يادگيري-محلي-گچساران-افتتاح

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1