کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مديرکل منابع طبيعي کهگيلويه و بويراحمد مطرح کرد

گلايه از تخصیص قطره چکانی اعتبارات به منابع طبیعی

22 آذر 1397 ساعت 21:42

مديرکل منابع طبيعي کهگيلويه و بويراحمد گفت: اين نگاه بايد تغيير کند و اعتبارات بيشتري از بودجه استاني به منابع طبيعي اختصاص يابد.


غلام‌‌حسين حکمتيان در نشست با آيت ‌الله ملک حسيني نماينده ولي فقيه در استان کهگيلويه و بويراحمد عنوان کرد: براي صيانت از منابع ملي و سرمايه‌هاي اين استان، رعايت قانون و رأفت اسلامي با اين هدف که مردم منابع طبيعي را مقابل خودشان نبينند جزو اولویت‌های منابع طبيعي است.
وي اظهار داشت: محدوديت اراضي در اين استان کوچک ارزش زمين را دوچندان و از طرفي تخریب‌ها را نيز زياد کرده است.
مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري کهگيلويه و بويراحمد با ابراز گلايه از بي مهری‌ها نسبت به اختصاص اعتبارات استاني افزود: اعتبارات ملي اين اداره 250 ميليارد ريال بوده در حالي که از محل استاني تنها 30 ميليارد ريال به اين استان اختصاص داده می‌شود.
حکمتيان تصريح کرد: عمده 30 ميليارد ريال اعتبارات استاني صرف حقوق پرسنل می‌شود و عملاً کار خاصي در حفظ و احياي منابع طبيعي نمی‌توان انجام داد.
وي با تاکيد بر اينکه اين نگاه بايد تغيير کند و اعتبارات بيشتري از بودجه استاني به منابع طبيعي اختصاص يابد بيان کرد: يکي از مشکلات اين استان اراضي است که از قديم در اختيار مردم بوده اما در نقشه‌ها، جز منابع ملي محسوب می‌شود.
وي ابراز اميدواري کرد: با قوانين بالادستي و طرح کاداستر، اين تناقضات و تعارضات کاهش يابد.
حکمتيان ادامه داد: هدف اين است که محدوده مشخصي به افراد داده شود که بهره‌برداري از آن با مردم و مالکيت آن با منابع طبيعي باشد تا هم کمکي به درآمدزايي مردم شود و هم منابع ملي را خود مردم حفظ کنند.
مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري کهگيلويه و بويراحمد ادامه داد: در 24 حوزه اين استان، عمليات آبخيزداري و در 47 منطقه، عمليات بيولوژيک شامل نهال‌کاري، گياهان دارويي و بذرکاري در حال اجر است که تحول بزرگي در حفظ و احياي منابع ملي و معيشت مردم به وجود می‌آورد.
 


کد مطلب: 405363

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/405363/گلايه-تخصیص-قطره-چکانی-اعتبارات-منابع-طبیعی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1