تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۴۰۵۳۵۸
یادداشت سیاسی |

آیا تاجگردون به وظایف قانونی خود عمل می‌کند؟

دکتر سید اسماعیل محمدی مهر
۴۸
۰
آیا تاجگردون به وظایف قانونی خود عمل می‌کند؟
کبنا ؛متن ارسالی: جناب آقای تاجگردون واقعیت این است که وظایف حوزه بومی نمایندگی یک نماینده به صورت قوانینی نانوشته و فاقد چارجوب مشخص و خارج از محدوده تعیین شده در قانون است.
1) وظیفه نماینده دخالت در اجرا نیست
بسیاری از مردم و گاه خود جنابعالی، امور اجرایی در حوزه انتخابی مربوطه را جزو وظایف نماینده مجلس می دانید در حالی که این وظایف عمدتاً بر عهده دستگاه‌های دولتی و قوه مجریه می‌باشد. هنگامی که جنابعالی در محافل عمومی حضور می‌یابید مردم تقاضای رفع معضلات شهری و معیشتی را دارند، گاه تمام نارسایی‌های شهرستان را از عملکرد شما می‌بینند، در حالی که پرداختن به این مسایل از حیطه وظایف نمایندگان مجلس خارج است. جنابعالی در مقام وکیل مردم موظف به نظارت بر اجرای این امور در منطقه و کشورهستید و حق دخالت در اجرا را ندارید. سرمایه گذاری، ایجاد کارخانجات تولیدی، تعویض و نصب مدیران دستگاه‌های دولتی، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری، ارایه خدمات از قبیل آب، جاده، برق، گاز، تلفن و غیره از وظایف قوه مجریه و نماینده عالی دولت در شهرستان یا استان است.  آقای تاجگردون آیا شما چنین اقدام می‌کنید؟
2) نماینده واسطه مردم و دستگاه‌های اجرایی نیست
جنابعالی اگر واسطه مردم و دستگاه اجرایی شوید به جای وظیفه‌ی تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای آن خود وسیله‌ی دور زدن قانون و عدم اجرای آن می‌شوید. کار نماینده مجلس رفع مشکلات شخصی یکایک موکلان نیست. نیازهای موردی مردم که می‌تواند با روش‌های غیرعوام فریبانه و نظارتی به صورتی گسترده‌تر و موثرتر مرتفع شود، به صورتی وقتگیر و مورد به مورد با انبوهی از نامه نگاری‌ها انجام و جالب این است که هر چه بیشتر نظر مردم ناآگاه از وظایف نمایندگی را جلب می‌کند. آقای تاجگردون آیا شما چنین اقدام می‌کنید؟؟
3) نماینده حق دخالت مستقیم در عزل و انتصابات را ندارد
جناب آقای تاجگردون شما حق سفارش خودی‌ها و اهالی ستاد برای انتصابات را ندارید مگر اینکه از وی استعلام کنید و ایشان را نه به خاطر ستادی بودن بلکه به خاطر لایق بودن (چه بسا ستادی هم باشد) سفارش کنید اما نباید تاکید کنید یا تحمیل کنید. شما خود را چه به حق و چه ناحق، نباید در عزل و انتصابات شهری به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر کنید. شاید تصور و نیت جنابعالی کمک به مجموعه برای برخورداری از مدیری شایسته و توانمند است، در حالی که به لحاظ محدودیت دایره دید و شناخت از افراد به ستاد و پیرامون، خود به خود انتصابات جناحی را دامن زده و همین نوع انتصاب دلیلی می‌شود که جنابعالی نتوانید مدیر انتصابی را مورد بازخواست جدی قرار دهید. عملکرد منفی مدیر نیز به وجهه جنابعالی آسیب خواهد زد. اما در صورتی که در انتصابات شایسته سالاری و نظرات داخل مجموعه‌ای یا نهاد مافوق آن مدنظر باشد. بازخواست و نظارت از سوی شما با سهولت امکان پذیر شده و در برکناری‌ها و عزل‌های احتمالی هم ملاحظه‌ای در کار نخواهد بود. ضمن این که جنابعالی به این شکل قدرت خود را نیز به رخ کشیده و در اذهان عمومی نه به عنوان یک دخالتگر بلکه به عنوان یک نجاتگر تصویر خواهید شد. آقای تاجگردون آیا شما چنین اقدام می‌کنید؟
4) نماینده شفاعت کننده نیست
جناب آقای تاجگردون شما نباید به عنوان یک شفاعت کننده عمل کنید که اگر به عنوان مثال: درخواستی از شخصی توسط ارگانی اجابت نشد، در نقش یک پدر توصیه گر وارد عمل شده و به حل مشکل به صورت موردی بپردازید. به عبارت دیگر، جنابعالی نباید خود را در حد واسطه بین بانک‌ها، نهادها و ارگان‌ها و مردم تنزل دهید. بلکه در صورتی که آشفتگی و بی قانونی خاصی مشاهده کردید و یا نیاز به خدمات خاصی از سوی یک نهاد به شهرواندان وجود داشت، با نظارت بر عملکرد مدیران به اصلاح فراگیر و نه موردی امور در حوزه مربوطه پرداخته و به این شکل به بهبود امور شهری و برطرف نمودن نیازهای عموم شهروندان کمک کنید. به عبارت دیگر نباید تنها مسیر اجابت درخواست‌های قانونی و غیرقانونی، شفاعت نماینده باشد. با نهادینه شدن این مسیر، مسولین ارگان‌ها و نهادها نیز نمی‌توانند مدیریت درستی بر مجموعه خود داشته و شهر می‌شود پر از مدیران کتف بسته‌ای که برای حفظ میز مدیریتی هر نوع بی قانونی را به جان می‌خرند.
در نهایت، در صورتی که جنابعالی بیش از حد در امور مربوط و نامربوط حوزه انتخابی خود را درگیر کنید، تبعاً در انجام وظایف اصلی خود دچار انحراف خواهید شد و بالعکس اگر توجه، علاقه و احاطه به مسایل کشوری در شما کم باشد به سمت کارهای بومی و البته گاه سطح پایین روی خواهید آورد. بنابراین، درگیری جنابعالی با مسایل بومی نباید طوری باشد که اولاً انحراف از وظایف نمایندگی اتفاق بیافتد، ثانیاً باعث عدم تمرکز روی وظایف اصلی بشود ثالثاً به حرکت‌های پوپولیستی برای جلب آرای مردم برای دوره بعد تبدیل بشود و رابعاً در مدیریت شهری اختلال ایجاد کند. و این جاست که جایگاه نماینده افول می‌کند. آقای تاجگردون آیا شما چنین اقدام می‌کنید؟
نماینده مجلس اختیار اجرایی ندارد و در حوزه انتخابیه نیز وظیفه‌اش نظارتی است مثل نظارت بر نحوه اجرای قانون و مصوبات و بودجه در حوزه انتخابیه که می‌تواند ضعف مسئولین بومی را به مقامات عالی گزارش دهد. مردمان یک منطقه به نمایندگی از خودشان یک نفر را انتخاب می‌کنند تا حرف، مشکلات، کاستی‌ها را  به عنوان منتخب مردم و امین مردم به گوش مراجع بالاتر برسانند و در کنار آن پیگیر خواسته‌های بر حق مردم و منطقه باشد. نماینده مجلس باید بی عدالتی‌های احتمالی را در سطح منطقه پیگیری و از حق و حقوق مردم در حوزه انتخابیه خود با هدف اجرای هر چه بیشتر عدالت دفاع کرده و با تلاش و کوشش مضاعف از بی عدالتی و حق کشی نسبت به حقوق حقه مردم جلوگیری کند.
جناب آقای تاجگردون پر واضح است در شهرستان گچساران شما طرفدارانی دارید و مخالفانی. ولی من از همه افراد مخالف و موافق تقاضا دارم بدون تعصب و پیش داوری به مسائل اطراف و متن نوشته شده نگاه کنند و در آخر قضاوت کنند که آیا آقای تاجگردون این چنین اقدام می‌کند یا خیر؟
با تشکر
-----------------------------------------------
دکتر سید اسماعیل محمدی مهر
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تهراني
Romania
اين متن نشان داد تاج گردون خوب كاراشو انجام ميدهد.
بويراحمد
Romania
بابا وا كنيد به زندگيتون برسيد. هر كسي ميخواهد بگويد بلدم حرف بزنم در مورد ناج گردون حرف ميزند
بويراحمد
Romania
بابا وا كنيد به زندگيتون برسيد. هر كسي ميخواهد بگويد بلدم حرف بزنم در مورد ناج گردون حرف ميزند
حافظ
Iran, Islamic Republic of
ای بی برادر زینب .بابا دیگه طاقت نداریم و.اخه مگه مردم نادان و جاهل هستن؟همه میدانن ایشان حمایت گر عده خاصی مثل .ها هست که نه تنها اثار خوب و مثبتی برای استان و جامعه نداشته بلکه برای خود دکتر تاجگردون هم هزینه بر هستن و فقط مردم استان این روزها به شنیدن و ماجراهای ایشان سر گرم شدن و وقت های اداری صرف این قبیل اقایان شده و جناب تاجگردون نباید فشار برای حمایت از این افراد داشته باشتن . در مناطق استان .زیادی ببار اوردن و. از همین عالی .کرده اند والله نه خودش و نه .س پایگاه چندانی ندارن و تفنگ چی نیست.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
محترم تنها کاری که انجام. یادش رفته که نماینده مردم هستند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بله ...انجام داده اونایی که دارن نظر میدن تاجگردون عملکردش معلومه شماها که نمیتواند یک کامپیوتر و تبلت روشن کنید ودرمجلس وقت خود را میفروختید حاج غلام در قلب مردو
Iran, Islamic Republic of
در نان خوردن مردم هم میکنند
سرمست
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه گچساران. دارد خواهر و برادر در آخر . که در کلیه امورات و نیروهای ادارات دخالت دارند
سپهر
Iran, Islamic Republic of
دکتر تاجگردون نماینده ای توانمند و بی ادعا که فراتر از شهرستان و استان و چهره ای ملی هست.ایشان نماینده ای توانمند برای کل استان می باشد.نام و افتخارات ایشان تا ابد در قلبها و اذهان مردم ماندگار و جاوید خواهد ماند.
Iran, Islamic Republic of
ککا ول کنیت تاجگردونه همی یه مرده و قله داریم
مد
Iran, Islamic Republic of
والا یکیشه عمل نیکنه
narges
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای دکتر محمدی مهر ممنون بابت متن زیباتون...
ahad
Iran, Islamic Republic of
عالیییی ....تااااااجگردون داره به سریال اخرش نزدیکش میشه...
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا جمع کن با این تجربه و تحلیل . تاج گردون مایه افتخار قوم لر هست
Iran, Islamic Republic of
.کنه دانشگاه های این به اندازه یه ششم نظام قدیم.
ایل
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر تاجگردون شجاع دل
انصاری
Iran, Islamic Republic of
خداوند اموات آقای دکتر محمدی را رحمت کند. نمایندگان مجلس وظایف اصلی خود را فراموش کرده اند و در امور اجرایی و استخدام و انتصاب و پرداخت تسهیلات و فرصت ها دخالت می کنند و حلقه اصلی زنجیره هستند. در قانون شکنی اول است.
نیکان
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر سید اسماعیل جهت


بعدش هر نماینده باشه متاسفانه همین جور میشه
منتها فرق تاگردون با دیگران اینه ایشون ادم قوی مثل خودش میزاره ولی دیگران از جنس و هم نوع خودش میزاره
عارف
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر در کدام سیاره زندگی میکنید ؟ کی دکترا گرفتید ؟ کجا گرفتید و در چه دانشگاهی ؟ چه رشته ای تحصیل کردید ؟ خواجه حافظ که در قرن هفتم میزیسته میدونه توی . ، هرکدام تز .. ، برای خودشان هرچه خواستند میکنند . عجب کشف بزرگی کردید جناب دکتر!!!
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
آقای تاج گردون متاسفانه نماینده خوبی نیست...حتی در انتصاباتش هم که جزء وظایفش نیست افرادی را انتخاب کرده که هم از نزدیکانش باشند و هم بلد باشند... که نمونه اش در شرکت نفت هست که مدیران انتخابی ایشان نفت. که بعدا آشکار میشود که چه مدیران نهستند!!! مدیر....داره و کارکنانش!
طاها
Iran, Islamic Republic of
احسنت ..اقای دکتر محمدی مردم میدانند که هیچکدام از اینها رو انجام نمیده ولی اونایی که اینکار ها رو براش انجام داد. براش
متین دو حنجره
Iran, Islamic Republic of
...ای کاش مردم بیدار بشن از خواب خرگوشی
سارا
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست میگید...بنظر من که اتجام نداده و نمیده..اقای دکتر محمدی سوالی پرسیدند حال جواب با مردم و انصاف مردم..
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش سران قشقایی هم یک نفر بلند میشدو داد میزد حرف های شمارو اقای دکتر اما چون اتفاقا اینکارهارو تاج براشون کرده همشون سکوت کردند
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای تاج گردون خدا می داند عالی بوده آن هم در زمینه عمران وآبادانی است اما متاسفانه ایشون نیروی مدیریتی خوب کم دارد نمونه آن..دانشگاهی بود که بجز خسارت به. تاج گردون هیچ ره آوردی نداشت ایشون به یکباره درشب عید چندین نفر را از نون خوردن میاندازد- سایت وزین حذف نکن
باران
Iran, Islamic Republic of
والا راس ایگو
Iran, Islamic Republic of
خدا میدونه حیف تاج گردون حیف تاج گردون صد حیف تاج گردون که .هدایت خواه انتقاد وش کند ای خدا. چه سرش آمد که هدایت خواه جبهه پایداری دار ودسته . نور چشمش وابی انقلاب اسلامی ایران بود ن. انقلاب مستضعفین وعملگرایی بود حالا جز شعار شعار شعار چیزی نمانده همانطور که مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ مکرر تذکر میدهد از نفوذ .بترسید وجدی بگیرید
قضاوت
Iran, Islamic Republic of
در یک کلام هر چه تمام بزرگان علم و دین و اخلاق و قانون و دموکراسی و اقتصاد و مدیریت ومردم سالاری و عرفان و و تعلیم و تربیت و دفاع از اقشار و دهک های پایین جامعه و تساوی حقوق و ........ در طول تاریخ بشریت کسب کرد ند.خصوصا اطرافیان و فامیل همه را در این شهر و استان .و وضعیت مردم این است که هر روز میبینیم انکار نمیکنیم که تعداد معدودی وضعشون خیلی خوب شده و آیا همان چند نفر فقط به نماینده رای دادند پس این بار همون چند نفر رای بدهند مردم نظر دیگری دارند
Iran, Islamic Republic of
اگر وظیفه نماینده اینها نیست پس چیه .بخصوص اگر نباشه دیگر کسی بشون رای نمی ده
ناطق
Iran, Islamic Republic of
افرین بر این متن..بخدا یک دونش. همه میدونن ک عمل نمیکنه
مرد
Iran, Islamic Republic of
به این میگن متن سیاسی..درود بر دکتر محمدی
Iran, Islamic Republic of
نه
Iran, Islamic Republic of
نه نه
Iran, Islamic Republic of
خیر
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
دقیقا اینگونه که نوشته اید عمل کرده اند. بجای اینکه به فرمایش شما جلویی بی عدالتی را بگیرند و در امور اجرایی دخالت نکنند، اصلا. همه بی عدالتی ها و حامی مدیران ضعیف هستند.به اصلاح هم نبوده و نیستند. کافیست نقدهای آقای پاکدل را بخوانید.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی دکتر عزیز.
متاسفانه ما کار اصلیش شده در اجرا و پست دادن به نزدیکان . تبعیض امان مردم گچساران را بریده
برادر
Iran, Islamic Republic of
حالا شما از کجا
ادرس
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون شیر زرده
دلاور
Iran, Islamic Republic of
برادرارجمنداقای محمدی مهر نگارش تان اگردریک جامعه کاملا قانونمدار وعمل گرایانه به قانون بود آری ولی خودشما هم احتمالا درحین نگارش به این می اندیشیدید که بابا اگر نخوری می خورند واتفاقا اقای تاج گردون ازاین لحاظ دارای ظرفیت خوبی است که بایستی از ان جهت ارتقای همه جانبه شهرستانهای گچساران وباشت بیش از پیش بهره برد وحتم بدانید این ظرفیت ارزوی دیگراستانها هم هست
سالار
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای دکتر محمدی صدالبته که چنین عمل نکرده اند بلکه باید افسوس خورد که چرا کسی گوش نمیگیره ...شهرستان پیشرفت باید بکنه..با تشکر از کبنا نیوز بابت انتشار مطالب که باعث روشنگری مردم و مسئولین میشه
سمانه
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از سایت کبنا.من جوابم به سوال اقای دکتر محمدی است نه است..این چنین عمل نکردند
ROJIN
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر محمدی نه تنها انجام ندادند بلکه برای خانمها هم هیچ کاری نکردند..کدام پست در شهرستان زنها در اختیار دارند؟؟با تشکر ازکبنا تشکر و مدیریت فهیم باعث نشر متن ها
Iran, Islamic Republic of
نهههههههه نه
احمد
Iran, Islamic Republic of
نه نه نه نه نه
Iran, Islamic Republic of
خدا گواه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه
Iran, Islamic Republic of
افرین به این گویش
Iran, Islamic Republic of
واقعا انتقادی به جاست
jamal
Iran, Islamic Republic of
مسئولیت پذیر باشیم!!!
یک ضرب المثل ژاپنی می گوید که :

بخاطر ميخی، نعلی افتاد. بخاطر نعلی، اسبی افتاد.

بخاطر اسبی، سواری افتاد. بخاطر سواری، جنگی شکست خورد.

بخاطر شکستی، مملکتی نابود شد.

و همه اينها بخاطر کسی بود که ميخ را خوب نکوبيده بود.
در قبال وظیفه‌ای که به ما محول شده مسئول باشیم
و در اموری که در ان مسئولیتی نداریم دخالت نکنیم
تشکر از نویسنده و انتقادشون
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1