تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۴۰۵۳۳۴
در گفت‌وگویی مطرح شد

نفوذ پيمانكاران بزرگ در شهرداري و شورای تهران

۰
کبنا ؛پیمانــکاران پر نفوذ همــواره یکی از اصلی ترین چالش هــای شــهرداری بوده اســت، تــا جایی که رحمــت ا... حافظی، عضو شــورای چهارم شــهر تهران در پاسخ سوالی درباره کلیدخوردن پروژه های کلان در تهــران با فشــار پیمانکاران گفتــه بود، این  شــائبه را نمی توانیم از ذهن دور کنیم که این جریان از بیرون مدیریت می شود.
 او با اشاره به اینکه برخی از آنها خصوصی هستند، تاکید کرده بود که شهرداری توســط آنها مدیریت می شــود و در صحن شورا هم عده ای می دانند و هیچ واکنشــی هم نشان نمی دهند.
نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شــهر چهارم نیز به عنوان یکی از افرادی که بر نفوذ پیمانکاران در شهرداری تهران صحه می گذارد،گفت: یکی از مشکاتی که در شهرداری داریم، پیمانکاران و موضوع مرمت آســفالت مناطق هستند. این حوزه جزء دردســرهای همیشگی شهرداری تهران بوده که رانت های عجیب و غریبی هم در ارتباط با آن وجود
دارد. مرمت معابر و آسفالت بزرگراه ها از فعالیت هایی است که دائما وجود دارد و درآمد این بخش هنگفت و کان است. محمد مهدی تندگویان افزود: در زمانی که در شــورای شهر چهارم بودم، پیمانکارانی وجود داشتند که بالای 10 میلیارد تومان از شهرداری طلبکار اند؛ اما هنوز قرارداد می بستند و ادامه به کار می دادند. مشــخص بود منافع شان آنقدر تامین است که به  رغم مطالبات خود بازهم با شــهرداری همکاری می کنند. آن زمان مشــهور بود که شــهرداران مناطق را همی پیمانکاران هستند که با زدوبندها و نفوذی که در مناطق دارند، تعیین می کنند.
تکذیب می کنیم
با این حال رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر پنجم درباره وجود پیمانکاران بانفوذ در شهرداری گفت: بنده کاما این موضوع را تکذیب می کنم. حداقل در حوزه کاری کمیسیون برنامه و بودجه اینچنین نیست. پروژه هــا برمبنای اولویت هایی که برای شــهر دارند، دسته بندی شده اند و سعی می کنیم اعتبارات و بودجه اولویت های اول را تامین کنیم و هیچ پیمانکاری در این زمینه نفوذ ندارد. در مورد آنچه که به کمیسیون برنامه و بودجه مربوط می شود، ردپایی از تخلف یا تخطی یا نفوذ پیمانکاران دیده نمی شود. این شایعات زیاد هستند و علت آن هم این است که هنوز نتوانسته ایم، سیستم شهرداری را شفاف کنیم. مرتضی الویری در پاسخ به این پرســش که آیا در ســال های پیش تخلفی در این ارتباط وجود نداشــته است، گفت: در مورد سال های پیش اطاعی ندارم. رئیس کمیســیون شهرســازی و معماری شورای شهر پنجم نیز معتقد است که همچنان در ایــن دوره نیز تخلفاتی صــورت می گیرد. محمد سالاری اظهار کرد: در دوره چهارم شورای شهر تهران صحبت هایی می شــد، در این خصوص که خیلی از پروژه های شــهری در راســتای منویات پیمانکاران تعریف و برنامه ریزی می شود؛ اکنون نیز بعضا چنین ســخنانی به گوش مان می رســد، اما مستندات خیلی جدی برای ارائه در این رابطه نداریم.
به گزارش کبنا، همچنین گفته می‌شود که بعضی از پیمانکاران استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرداری تهران آمد و رفت دارد، موضوعی که هنوز هیچ منبعی درباره آن نگفته است و نه نوشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1