تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۴۰۵۲۹۷
کمبود گوشت قرمز در بازار یاسوج بررسی شد

گوشتی که قربانی زیاده‌خواهی قصابان یاسوج شده است / آیا کسی دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد را اجرا می‌کند

۰
گوشتی که قربانی زیاده‌خواهی قصابان یاسوج شده است / آیا کسی دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد را اجرا می‌کند
کبنا ؛بعضی از قصابان شهر یاسوج دست از فعالیت کشیده اند و بازار گوشت قرمز را به حالت نیمه تعطیل برده اند. در سال‌های اخیر قهر قصابان کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش قیمت به یک رویه تبدیل شده است به گونه‌ای که هر زمان اراده‌ کرده‌اند قیمت را به دلخواه خود تعیین کرده‌اند.
دو ماه پیش بود که ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد به میل قصابان تشکیل جلسه داد و قیمت انواع گوشت را همانگونه که می‌خواستند، تعیین کردند یعنی قیمت گوشت بره و بزغاله هر کیلوگرم به قیمت 54000 تومان، گوشت بز و میش هر کیلو 44000 تومان و گوشت گاو هر کیلو 42000 هزار تومان اعلام شد.
هنوز 30 روز از نشست ستاد تنظیم بازار نگذشته بود که قصابان خودسر قیمت را به بهانه کمبود دام زنده افزایش دادند، با همه این وجود گوشت قرمز به مرز 60 هزار تومان رسید، بدون شک یک بار برای همیشه باید کاری کرد، زیرا حرکت لاکپشتی و ضعف مدیریت در این موضوع به جایی نمی‌رسد و این مهم نیازمند یک اقدام ضربتی است که در صورت تامین گوشت مورد نیاز بازار از طریق واردات و یا سایر استان‌ها و برخورد قاطع با قصابان هم استانی برای همیشه این بهانه‌گیری‌ها تمام می‌شود.
البته برخی از کارشناسان معتقدند با وضعیت فعلی و نوع مدیریت‌ها انتظار گشایشی نیست و باید فکری اساسی در این زمینه کرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تایید خبر کمبود گوشت قرمز در بازار می‌گوید: قصابان خواهان افزایش قیمت گوشت قرمز هستند.
سید حسین سهمگین می‌گوید: 2 ماه پیش در نشست ستاد تنظیم بازار نسبت به افزایش قیمت گوشت قرمز در یک بررسی با هدف همسان سازی قیمت با استان‌های دیگر اقدام کردیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون در حال بررسی موضوع کمبود گوشت قرمز در بازار هستیم، ادامه داد:  سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف به پیگیری و تامین گوشت مورد نیاز بازار است.

 مردم کهگیلویه و بویراحمد از کم فروشی و گران‌فروشی ناراضی‌اند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه استان از کم فروشی و گران‌فروشی ناراضی‌اند، گفت: جلوی آشفته بازار مسکن گرفته شود.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی ریشه نارضایتی‌های مردم را در قانون گریزی و دور زدن قانون دانست و ادامه داد: امنیت اجتماعی  در هر شرایطی با قانون ایجاد می‌شود.
وی به ابزارهای نارضایتی مردم در برخی موارد از جمله عدم نظارت‌های کافی بر بازار، نانوایی‌ها، میوه فروش‌ها، تاکسی‌های درون و برون شهری و سد معبر اشاره کرد و گفت: کم فروشی و گران‌فروشی اغلب نارضایتی‌ها را بوجود آورده است.
میرمحمدی بیان کرد: در خصوص اجاره مسکن قیمت‌ها همه سلیقه‌ای، دلخواه و بدون کارشناسی است و متاسفانه متولی خاص و الگوی مناسبی در این رابطه نیست و سبب نارضایتی مردم شده و قبل از اینکه مردم دادشان را بزنند ما باید داد بزنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: در راستای کنترل قیمت‌های گوشت قرمز از خروج دام استان تا زمان تامین کامل نیاز استان جلوگیری شود.
احمدی همچنین با تاکید بر کنترل بازار و قیمت‌ها، ادامه داد: در حوزه قیمت گوشت قرمز مبنای قیمت گذاری باید میدان دام باشد و در راستای کنترل قیمت‌ها از خروج دام استان تا زمان تامین کامل نیاز استان جلوگیری شود.
احمدی با بیان اینکه سازمان پشتیبانی دام متولی عرضه است، اظهار داشت: باید قیمت گذاری‌ها اصولی و کنترل بازار نیز به شکل مناسب عملیاتی شود.
وی با اشاره به اینکه دامی که تولید استان بوده و مسافت کمی را برای عرضه پیموده، نباید به قیمت تهران و اصفهان عرضه شود، خاطرنشان کرد: در صورتی ما تامین کامل نداشتیم و از بیرون استان نسبت به تامین گوشت اقدام کردیم، قیمت مبدأ،  حمل و سود مجاز مشخص بوده که باید آنالیز قیمت در این بخش انجام شود.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید تا زمانی که مصرف استان در حوزه گوشت متعادل نشده از خروج دام جلوگیری شود.
 سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، سازمان صمت، معاون امور اقتصادی، استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ستاد تنظیم بازار و ... باید در این باره توضیح دهند که چرا باید اینگونه قیمت گوشت قرمز در یاسوج و شهرهای استان افزایش پیدا کند، شرکت پشتیبانی دام جهاد کشاورزی که ده‌ها تن انبار گوشت منجمد در اختیار دارد چرا با عرضه گوشت در بازار از افزایش قیمت این مواد پروتئینی و غذایی جلوگیری نمی‌کند. آیا مسوولان توانایی تنظیم بازار و نظارت بر آن را ندارند. مسوولان دولتی تا چه میزان به فکر مردم هستند.

در صورت بررسی دقیق موضوع و تایید این مسئله که کمبود گوشت قرمز در بازار، برنامه از قبل طراحی شده  قصابان بوده باید به گونه‌ای برخورد شود تا دیگر شاهد تکرار چنین موضوعی در استان نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1