تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۴۰۵۲۳۳
شهردار یاسوج مطرح کرد

توضیحات «مقدم» در خصوص میلیاردها تومان کار عمرانی در یاسوج

۰
توضیحات «مقدم» در خصوص میلیاردها تومان کار عمرانی در یاسوج
کبنا ؛شهردار یاسوج گفت: همه پیشرفت های شهر یاسوج از برکت انقلاب اسلامی بوده است
 به گزارش کبنا، نستهن مقدم در برنامه دستاورد با موضوع توسعه پایدار شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد با مقایسه ای از وضعیت شهر یاسوج در طول چهل سال انقلاب اسلامی و پیش از آن پرداخت.
مقدم در این برنامه تاکید کرد: پیش از انقلاب شهر یاسوج جز چند خیابان خاکی و سازه های کپری چیزی نداشت و همه پیشرفت های صورت گرفته در این شهر مدیون خدمات انقلاب اسلامی و توجه ویژه نظام به مناطق محروم است.
نماینده شهرداران استان بیان کرد: پیش از انقلاب 4 شهر در استان وجود داشت که هیچکدام امکانات شهرنشینی نداشتند اما امروز 17 شهر در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه اگرچه رشد جمعیت در حوزه زیرساخت ها نیاز به اقدامات بیشتری است، بیان داشت: همه پیشرفت های شهر یاسوج از برکت انقلاب اسلامی بوده است.
  نستهن مقدم در بخش دیگری از سخنان  خود با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در شهر یاسوج و میزان پیشرفت پروژه‌های مهم از جمله پل چهارم بشار و 45 متری شهر اظهار کرد: نگاه ما به ساخت پروژه‌های عمرانی در شهر یاسوج عوارضی نیست.
شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شهر یاسوج امروز با داشتن 250 هزار جمعیت یک کلان‌شهر است که باید مسوولان در زمینه اعتبارات به این شهر نگاه ویژه داشته باشند.
این مسؤول به مشکلاتی که در شهر به دلیل عقب‌ماندگی در طرح تفضیلی وجود دارد اظهار کرد: مدیرت شهری به همین دلیل در کارها عقب ماند و باید با سرعت این عقب‌ماندگی جبران شود چرا که برای مثال 25 درصد از معابر شهر یاسوج و به عبارتی یک میلیون و 600 هزار متر مربع از معابر شهر خاکی است.
وی یکی از پروژه‌های مهم شهری در یاسوج را پل چهارم بشار برشمرد و گفت: این پل از سال 94 کار آن شروع شده است و در کم کردن بار ترافیک شهری نقش مهمی خواهد داشت که از سازه‌های خوب ساخته شده و برآورد ما این است که 90 درصد از کار انجام شده و تنها کارهای تکمیلی از جمله دیوارههای حائل مانده و ساختمان پل تمام شده و از روز شنبه تیرهای بتنی و فلزی نصب می‌شود که 40 درصد از تیرهای فلزی انتقال داده شده است.
مقدم گفت: در ادامه بحث 1.5 کیلومتر جاده دسترسی به سمت سروک را خواهیم داشت که کار از منابع داخلی آغاز شده است و با معارضان و مالکان مذاکره کرده‌ایم.
وی به پروژه مهم دیگر شهر یاسوج که 28 سال معطل مانده اشاره کرد و گفت: چهل و پنج متری که 5 کیلومتر طول دارد از جاده مهریان آغاز می‌شود و از بنسنجان و دولت آباد و زیرتل می گذرد و اگر این کار زودتر و در سال‌های قبل آغاز می‌شد هم نارضایتی مردمی کمتر بود و هم هزینه کمتری برای ساخت داشت.
وی اعتمادسازی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در این پروژه دانست و گفت: اکنون که با شما صحبت می‌کنیم بحث تملک 70 درصد از این پروژه به اتمام رسیده است و در سه فاز کاری انجام می شود و قطعه اول از جاده اصفهان تا بلوار کشاورز است که در هفته آینده کار جدول‌گذاری آن انجام می‌شود.
این مسؤول گفت: در همین مسیر پروژه پل پنجم بشار و آماده‌سازی 750 متر جاده از محل شهرک جوشکاران تا پل مختار را داریم که جدول‌گذاری آن شروع شده و پل موقت آن ساخته شده و در 22 بهمن امسال افتتاح می‌شود.
وی افزود: این پروژه برای شهرداری 32 میلیارد تومان هزینه دارد و هزینه ساخت پل چهارم بشار 24 میلیارد تومان است که در تیرماه 98 به بهره‌برداری می‌رسد.

 
گام شهرداری یاسوج برای ایجاد شهر سبز
مقدم بیان کرد: شهرداری زیرساخت لازم برای در زمینه فضای سبز را دارد که نیاز به اصلاح مهندسی و علمی دارد.

مقدم با تاکید بر اینکه آب با ارزشترین کالاست که استفاده درست از این کالا در فضای سبز شهر بسیار با اهمیت است، ادامه داد: استفاده صحیح از منابع آبی در فضای سبز می تواند باعث افزایش بهره وری در فضای سبز گردد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از موارد ضروری در حوزه فضای سبز شهری آموزش کارگران و ناظران است که در این حوزه نیز مرکز تحقیقات کشاورزی می تواند این به شهرداری کمک کند.
شهردار یاسوج بیان کرد: شهرداری و مرکز تحقیقات کشاورزی می توانند در قالب تفاهم نامه ای برای اصلاح و بهبود فضای سبز شهری اقدام کنند.
اعلام آمادگی مرکز تحقیقات کشاورزی برای همکاری با شهرداری یاسوج
رئیس مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: این مرکز آمادگی دارد تا در زمینه های مختلف با شهرداری یاسوج همکاری کند.
کاووس کشاورز با تقدیر از نگاه علمی شهردار یاسوج به مقوله فضای سبز بیان داشت: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی تجربیات بسیار خوبی در زمینه توسعه و اصلاح فضای سبز در استان دارد.
وی با اشاره به برخی تجربیات خوب مرکز تحقیقات کشاورزی استان در زمینه اصلاح وضعیت فضای سبز بیان داشت: تحقیقات و یافته های علمی نباید در کتابخانه ها خاک بخورد و باید مورد استفاده قرار گیرد تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

نگین تاجی: استفاده از دیدگاههای علمی گامی در جهت توسعه شهری
در این نشست همچنین عضو شورای شهر یاسوج گفت: یکی از ارکانهای اصلی در ارتقاء سطح خدمات رسانی شهرداری ها به شهروندان، مبحث آموزش نیروهای خدمات رسان می باشد و با آموزش این نیروها در جهت ارتقا سطح خدمات، بالطبع منظر ذهنی و منظر عینی یک شهر به نحو مطلوب در اذهان، شکل خواهد گرفت.
فرشاد نگین تاجی با بیان این مطلب گفت: یکی از برنامه های همکاری شهرداری با مرکز تحقیقات کشاورزی استان، آموزش نیروهای سازمان پارکها و فضای سبز در استفاده از نوع گیاهان و گونه های درختی که منطبق بر اقلیم شهر یاسوج است.
نگین تاجی ابراز کرد: با هماهنگی مرکز تحقیقات، نگهداری بهینه ی فضاهای سبز، آبیاری استاندارد گونه های گیاهی، نوع مواد کودی مورد مصرف درختچه ها و گیاهان در پارک ها، گیاهان تزیینی و ...در جهت رسیدن به یک منظر مناسب شهری در قالب تفاهم نامه فی مابین می تواند راهگشا باشد.
وی ابراز امیدواری کرد: با ورود دیدگاههای علمی و نظریه های کارشناسی و استفاده از تکنولوژی و فن آوری های نوین و آموزش های تخصصی و علمی در طراحی و شکل گیری و نگهداری فضاهای سبز پارک ها در سطح شهر یاسوج، گامی بلند در جهت توسعه ی شهر یاسوج برداشته شود.
دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست ابراز کرد: تفاهم نامه مشترک شهرداری و مرکز تحقیقات کشاورزی استان باید تخصصی باشد.
اکبری تبار: تفاهم نامه شهرداری و مرکز تحقیقات کشاورزی منظر شهر را تغییر خواهد داد
علی اکبری تبار ابراز داشت: با تشکیل کمیته راهبردی متشکل از کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی، سازمان فضای سبز شهرداری و شورای اسلامی شهر تولیدات گیاهی مورد استفاده در فضای سبز شهر یاسوج کیفی تر خواهد شد.
وی گفت در قالب این تفاهم نامه علاوه بر آموزش نیروها، اصلاح و حفظ فضای سبز با نظارت بر تولیدات گیاهی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
اکبری تبار عنوان کرد: قطعا با اجرایی شدن این تفاهم نامه شاهد تغییر در منظر و سیمای شهر یاسوج در حوزه فضای سبز خواهیم بود.
**فاز جدید ترمیم و لکه گیری خیابان های شهر یاسوج آغاز شد/ تخریب معابر از سوی دستگاه خدمات رسان
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری یاسوج گفت: مرحله جدید عملیات لکه گیری و ترمیم معابر شهر یاسوج آغاز شده است.
 محسن رضایی با اعلام این خبر بیان داشت: پس از بارندگی های اخیر 2 اکیپ از نیروهای عملیاتی شهرداری یاسوج در نقاط مختلف شهر به عملیات لکه گیری معابر و خیابان ها مشغول هستند.
رضایی تاکید کرد: طی عملیات هفته جاری قریب به یکهزار نقطه در معابر مختلف شهر یاسوج ترمیم و لکه گیری شده است و این عملیات تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.
مشکل قیر فعلا مرتفع شده است
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری یاسوج بیان کرد: مدتی بخاطر شرایط خاصی که در کشور وجود داشت با مشکل تامین قیر مواجه بودیم که با پیگیری های مکرر بالاخره توانستیم مقداری از قیر مورد نیاز را تامین کنیم و خوشبختانه این مشکل تا حدودی مرتفع شده است.
محسن رضایی ابراز داشت: برای آسفالت و روکش معابر نیز مناقصات از سوی شهرداری یاسوج برگزار شده است و در این حوزه نیز مجددا فعالیت خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: عمر معابر شهر یاسوج بالاست و فرسودگی های خیابان ها از سال های گذشته تاکنون یک معضل بوده که نیاز به توجه مسئولان استانی در زمینه تامین اعتبار دارد.
تخریب معابر شهر یاسوج از سوی دستگاه خدمات رسان
رضایی ادامه داد: بخش قابل توجهی از خرابی مربوط به شهرداری نیست و در حوزه کاری دستگاههای خدمات رسان است که باید نسبت به ترمیم آن اقدام کنند.
وی تصریح کرد: بر اساس گزارش های رسمی بیش از 85 درصد از کنده کاری ها و چاله های خیابان های شهر یاسوج متعلق به دستگاه های خدمات رسان است.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری تاکید کرد: علیرغم اینکه بخش زیادی از این خرابی ها در حوزه کار شهرداری نیست اما شهرداری یاسوج برای رفاه حال شهروندان نسبت به ترمیم خرابی ها اقدام می کند.
محسن رضایی در پایان گفت: در یکسال گذشته بیش از 20 هزار مورد لکه گیری و 100 هزار متر مربع آسفالت در شهر یاسوج صورت گرفته است.
 
تقویت فعالیت های پژوهشی شهر یاسوج از سوی شهرداری/ تجهیز نمایشگاه دائمی شهر یاسوج
 شهردار یاسوج از هدفگذاری تجهیز زیرساختی نمایشگاه دائمی شهر یاسوج در راستای برگزاری هفته پژوهش خبر داد.
 مقدم افزود: محل نمایشگاه متناسب با شرایط تجهیز خواهد شد و پوشش تجهیزات گرمایشی نیز داده می شود.
مقدم با بیان اینکه پیوند صنعت و دانشگاه وتوسعه پژوهش دارای اهمیت است، ابراز داشت: شهرداری نیز در راستای تحقق اهداف پژوهشی همکاری لازم را عملیاتی می کند.
وی افزود: همچنین فضای بیلبوردی شهرداری یاسوج برای هفته پژوهش پوشش تبلیغاتی می دهد.
شهردار یاسوج با بیان اینکه شهرداری یاسوج در بین ۴۵ شهرداری کشور تنها شهرداری بود که مطالعات پدافند غیر عامل را به دانشگاه داده است، اظهار کرد: شهرداری یاسوج در حوزه تعاملات پژوهشی هدفگذاری های مختلفی انجام داده است.
شهر یاسوج به استقبال نوروز می رود
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یاسوج از آغاز طرح استقبال از بهار خبر داد.
 فرشاد صادقی با اعلام این خبر گفت: با توجه به فرصت سه ماهه تا شروع عید باستانی نوروز و گردشگر پذیر بودن شهر یاسوج، اقدامات زیباسازی برای این شهر از هم اکنون شروع شده است.
صادقی افزود: ترمیم چمن، گلکاری و طراحی و نصب المان های نوروزی در شهر یاسوج شروع شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در پارک های ولایت و غدیر در حال اجراست و پس از آن چمن سایر پارک ها و بلوارها ترمیم و احیا خواهد شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز گفت: دو گلدان با طراحی مشک و ملار که نشان از زندگی عشایری منطقه دارد نیز نصب شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1