تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۴۰۵۲۱۵
سرپرست اداره میراث فرهگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باشت خبر داد

صدور حکم سودجویان حفاری غیرمجاز در باشت

۰
صدور حکم سودجویان حفاری غیرمجاز در باشت
کبنا ؛سرپرست اداره میراث فرهگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باشت گفت: حکم متخلفانی که اقدام به حفاری غیرمجاز در شهرستان باشت کرده بودند صادر شد.
"صادق ماندنی زاده افزود: ۲ نفر از سودجویانی که به قصد یافتن گنج به حفاری غیرمجاز در یکی از مناطق تاریخی این شهرستان اقدام کردند به جریمه مالی، ضبط دستگاه فلزیاب و آلات حفاری محکوم شدند.
وی با بیان اینکه این افراد در بهار امسال دستگیر شدند اظهارکرد: یک متخلف دیگر هم در نزدیکی روستای آبدهگاه این شهرستان دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.
سرپرست اداره میراث فرهگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان باشت با اشاره به اینکه فرد سودجو در گشت زنی‌های نیرو‌های حفاظتی شناسایی و دستگیرشده است، خاطرنشان کرد: از این فرد یک دستگاه فلز یاب کشف وضبط شده است .
ماندنی زاده تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تحرکات مشکوک سودجویان اعم از تخریب، تصرف، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی موارد را به مسئولان اداره میراث فرهنگی این شهرستان اطلاع دهند .
وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ اثر تاریخی در شهرستان باشت در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است اضافه کرد: پل تاریخی پریم، دوگور دوپا، چهار صفه خان احمد و اشکفت شاه از مهمترین آثار تاریخی به ثبت رسیده این شهرستان در فهرست آثار ملی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1