تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۴۰۵۲۱۴
کنایه رئیسی به روحانی؛

خدا رحم کرد، من رئیس‌جمهور نشدم که دلار 5 هزار تومان شود!

۵
۱
خدا رحم کرد، من رئیس‌جمهور نشدم که دلار 5 هزار تومان شود!
کبنا ؛حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی عصر روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ۱۶ آذر را روز مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی برشمرد و گفت: ماهیت جنبش دانشجویی عدالتخواهی است.
وی با ‌اشاره به اینکه اصلاح‌گری همواره در نگاه جنبش دانشجویی است و اگر نقصی ببیند همواره از در نقادی در می‌آید، اظهار داشت: این خصلت دانشجویان است که اگر نقصی ببینند، برنتابند و عکس‌العمل داشته باشند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مسئولان بدانند اگر ما یک جا کوتاه بیاییم، دشمن دست بر نمی‌دارد و عقب‌نشینی نمی‌کند، ما باید یک کنشگر فعال باشیم. تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که پرسیده بود «فکر می‌کنید اگر رئیس‌جمهور می‌شدید، وضع کشور بهتر از این بود؟» خاطرنشان کرد: خدا رحم کرد که من رئیس‌جمهور نشدم که دلار 5 هزار تومان شود!
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه ما دانشجوی سیاسی را کسی می‌دانیم که جامعه را بشناسد و وظیفه خود را در قبال آن ایفا کند، گفت: ما شهدا را به عنوان روشنفکر واقعی می‌شناسیم نه کسانی که کشور را به سمت وابستگی می‌برند.
وی اظهار داشت: آستان قدس دو سال است که مالیات می‌دهد، مالیات را از یقه سفیدها بگیرید؛ اگر ما بودیم تولید مسکن را متوقف نمی‌کردیم و سامانه هوشمند بنزین نیز تعطیل نمی‌شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال دیگری، بیان داشت: آقای قالیباف نمی‌خواست کاندیدا شود و گفت که آمادگی دارم به شما کمک کنم، اما من گفتم مانع حضور هیچکس نخواهم شد. آقای جلیلی هم گفت اگر شما بیایید، من دیگر نمی‌آیم.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: آقای قالیباف اظهار داشت پس من کاندیدا می‌شوم و بعد نگاه می‌کنیم به سنجش آرا و بعد نظرسنجی مناظره سوم، طبق وعده‌شان کنار رفتند. البته من به هیچکس از کاندیداها نگفتم که شما نیایید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال دیگری درباره اطلاعش از مشکلات مردم، گفت: من در سمت‌های قضایی با مردم ارتباط داشتم و همین الان هم در کسوت خادمی حضرت رضا(ع) در میان مردم هستم و از مشکلات مطلعم. این مشکلات راه‌حل دارد، هرجا مدیر لایقی بوده مشکلات کاهش یافته است و با وجود آنکه برای پول و بودجه نقش قائلم، اما نقش مدیریت را ۷۰ درصد می‌دانم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه در عرض دو سال رقبات وقفی ما ۱۰ برابر شده است، افزود: باغات، شش‌های شهر هستند؛ برج‌سازی کاری ندارد، ما باغ‌ها را به جای برج‌سازی به مجموعه‌هایی قابل استفاده برای بانوان تبدیل کردیم. باغی در غرب تهران داریم که مجوز ۵۰ طبقه هم به آن می‌دادند اما من جلوی قطع درختان ۶۰۰ ساله را گرفتم و آن را تبدیل به مجموعه تفریحی می‌کردم.
وی تصریح کرد: آیا این درست است که همه خطوط امنیتی نظام شکسته شود که رای عده‌ای را جذب کنند؟ چرا با این کار خواستند رای ضدانقلاب را بگیرند؟ تفاوت من با رقیبم این است که ما به استقلال کشور معتقدیم اما او آب خوردن را هم به بیگانه متصل می‌کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما معتقدیم باید با همه دنیا ارتباط داشت، اما چرا باید پای کنوانسیونی را امضا کنیم که خود بانیان، آن را امضا نکرده‌اند؟
تولیت آستان قدس رضوی در پاسخ به سؤالی درباره جمنا بیان داشت: جمنا یک تشکلی از علاقه‌مندان انقلاب بود با هدف انسجام این گروه‌ها، البته کارشان ‌اشکالاتی داشت، اولا دایره شمولیت آن کوچک بود و جوان‌گرایی آنها هم کم بود. حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه جمنا باید یک بازنگری به کارهایش بکند، ادامه داد: آمدن من به میدان نتیجه جمنا نبود و تا اسفند ۹۵ هم تصمیم نداشتم کاندیدا شوم، اما دعوت جریانات مرا به تکلیف وا داشت، الان هم اگر برگردم به آن روز همان تصمیم را می‌گیرم امروز هیچ فعالیت انتخاباتی ندارم. چرا که مسئله امروز ما انتخابات نیست، بلکه گفتمان امام و رهبری و کارآمدی نظام است‌.

روزنامه ابتکار در این باره نوشت؛ انتقادات از سوی رقیب انتخاباتی روحانی همچنان ادامه دارد. گویا سید ابراهیم رئیسی قرار نیست فضای انتخاباتی 96 را فراموش کند او چه در جلسات زودهنگام انتخاباتی خود و چه در دیدار با دانشجویان همیشه به دولت روحانی تاخته است. نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1396 و رقیب اصلی روحانی حالا که نزدیک یک سال است دوباره جلسات انتخاباتی خود را از سر گرفته است، می‌گوید «خدا رحم کرد که ما رئیس‌جمهوری نشدیم که دلار بشود پنج هزار تومان.» این عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اگر برای برون‌رفت کشور از مشکلات کنونی راهکاری دارد چرا ارائه نمی‌دهد. کشور تا کی باید در فضای رقابتی انتخاباتی باشد که یک سال از آن گذشته است. اگر هر کدام از نامزدهای پیشین ریاست‌جمهوری برای برون‌رفت کشور از مشکلات کنونی راهکاری دارند ملت تشنه خدمت آنهاست. مگر فقط باید رئیس‌جمهوری بود تا قدمی برای مشکلات برداشته شود.
سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر روز گذشته به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی در جمع دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کرد. این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با کنوانسیون‌هایی که پیش روی ملت می‌گذارند می‌خواهند خودتحریمی برای خود ایجاد کنیم، گفت: یقین داریم که با صبوری و هوشیاری جامعه، مردم ما در برابر این توطئه جدید پیروز می‌شوند. امروز وظیفه همه مسئولان و لایه‌های کشور است که به داشته‌های خود و به نیروی انسانی متراکم و به جوانان اعتماد کنیم و بدانیم راهکار برون رفت از این مشکلات اعتماد به نفس و اعتماد به خداست. در واقع برخی از مشکلات محصول بی‌تدبیری‌ها است.
محسن غرویان، مدرس حوزهٔ علمیهٔ قم در رابطه با سخنان روز گذشته تولیت آستان قدس در مورد عملکرد دولت و انتقادات همیشگی وی به روحانی به جای ارائه راهکار در گفت‌وگو با «ابتکار» گفت: «فضای کشور ما بیش از حد فضای رقابتی شده است. این جناح‌بندی‌های سیاسی و گروهی هدف اصلی خودش را فراموش کرده است. هدف اصلی فعالیت گروه و حزب سیاسی باید مصالح مردم باشد. اگر چیزی غیر از این باشد از دو حالت خارج نیست ما یا هدف اصلی را فراموش کرده‌ایم یا همچنان درگیر عنوان سیاسی و تحزب شده‌ایم. به نظر می‌رسد تحزب برای گروهی هدف شده است در حالی که تحزب وسیله است. »
این استاد حوزه در ادامه افزود: «ما باید بتوانیم رقابت‌های زمان انتخابات را فراموش کنیم و در کنار یکدیگر باشیم. این آموزه‌ای اخلاقی است که ما متاسفانه کمتر شاهد آن هستیم. نکته دیگری که باید در نظر داشت، این است که شرایط سیاسی و اقتصادی کشورها همیشه متغیر است حوادثی در عالم سیاسی و اقتصاد دنیا اتفاق می‌افتد که باعث می‌شود نابسامانی‌هایی پدید آید. اینجاست که ما باید این نکته را در نظر بگیریم که همیشه دولت‌ها در ایجاد برخی وضعیت‌ها مقصر نیستند. دولت منتخب ملت است پس در این صورت باید بگوییم ملت در انتخاب خود اشتباه کرده است که این حوادث پدید آمده است. باید توجه داشت که زمانی که یک ملت دولتی را انتخاب می‌کند از آن به بعد دیگر باید همه مسئولان دولت را پشتیبانی کنند و در حل مشکلات کشور راهکار ارائه شود.»
تلاش کنیم کشور دوباره به فضای رقابتی برنگردد
محسن غرویان خاطرنشان کرد: «یکی از شعارهای همیشگی ما این است که رقابت بعد از انتخابات باید تبدیل به رفاقت شود. اما آن چیزی که ما در عمل مشاهده می‌کنیم غیر از این است. آقای ابراهیم رئیسی از خدمتگذاران نظام هستند. ما از این افراد انتظار داریم در شرایط بحرانی که برای کشور به وجود آمده است و همه درگیر آن هستند به جای انتقاد در جهت منافع ملی همکاری کنند. ما باید تلاش کنیم که کشور را دوباره به فضای انتخابات و رقابت‌های قبلی برنگردانیم. مسئولان کشور زمانی که با هم رفیق باشند مردم نیز هم محبت‏شان بیشتر می‌شود. شرایط کنونی جامعه ایجاب می‌کند که سخنرانی‌ها و انتقادات اکنون بیشتر رفاقتی باشد تا رقابتی و همدلی در آن مشاهده شود. »

 

توضیحات رئیسی درباره اعدام های  سال 67
سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی که میهمان دانشگاه شهید بهشتی بود، به طنز از اینکه رئیس جمهوری نشده است، ابراز خوشحالی کرد! وی که در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، نتیجه را به حسن روحانی واگذار کرده بود، مدعی تخلفات گسترده در انتخابات شد و  با بیان اینکه «به گفته شورای نگهبان، انتخابات گذشته یکی از پرتخلف‌ترین انتخابات‌ بود»، گفت: من 600 گزارش از تخلف انتخاباتی داشته‌ام. در آن مقطع بسیاری از بخشداری‌ها، فرمانداری، استانداری‌ها و وزارتخانه‌ها به ستاد انتخاباتی تبدیل شده بود، من به نظر شورای نگهبان پایبند بودم اما این نظر را داشتم که باید به تخلفات رسیدگی شود، چون نباید مجموعه دولت مستقر به یک ستاد انتخاباتی تبدیل شود. در حال حاضر تمام توجه من مربوط با انجام وظایفم در آستان قدس است  و فعالیت‌های من سمت و سوی انتخاباتی ندارد، اما برای تضمین سلامت انتخابات پیگیر شکایات هستم. به گزارش ایسنا، وی همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر شما رئیس جمهوری می‌شدید وضعیت کشور بهتر بود، گفت: خدا رحم کرد که رئیس جمهوری نشدم که دلار 5 هزار تومان شود! رئیسی همچنین درباره مالیات آستان قدس تصریح کرد: آستان قدس مالیات ارزش افزوده و مالیات تکلیفی می‌پردازد، اما مالیات را هم باید از یقه‌سفیدها گرفت که فرار مالیاتی می‌کنند. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا از مشکلات مردم آگاهی دارید، گفت: در حرم رضوی با مردم دیدار و از مشکلات مردم آگاهی دارم. نقش مدیریتی در حل مشکلات تا 70 درصد است.  در ادامه دانشجویان از رئیسی خواستند درباره احکامی که در دهه 60 صادر شد، توضیح دهد. رئیسی در پاسخ  گفت: اقدام امام(ره) منطبق بر موازین شرعی و قانونی بود.
این مقام پیشین قضایی ادامه داد: در سال ۶۷  افرادی از منافقین پرونده آنها مورد رسیدگی قرار گرفته بود و دادگاه حکم داده بود و دیوان عالی کشور نیز تأیید کرده بود، ولی فوراً نیاز نبود که حکم‌شان اجرا شود، مثل همین الان که بعضی پرونده‌های قاچاق حکم صادر و تأیید شده اما نسبت به بعضی دیگر شدت کمتری دارد اجرا نمی‌شود. وی افزود: امام خمینی گفتند آنها که حکم‌شان تأیید شده ولی اجرای آن به دلایلی به تأخیر افتاده، هیأت‌هایی بنشینند و بررسی کنند که آیا شرایط اجرای حکم وجود دارد یا نه ؟ فقط برای کسانی که جرم و حکم‌شان قطعی شده بود. رئیسی گفت: من به دفتر نشر آثار امام (ره) گفتم مبانی فقهی حکم امام را توضیح دهند. برخورد امام در جریان نفاق، برای همیشه کشور را از لوث منافقین پاک کرد اما برخی برای آنکه هدف برایشان، وسیله را توجیه می‌کند، نسبت به من و امام و انقلاب تسویه کردند، در حالی که من هیچ کدام از آن سه سمت تصریح شده را در حکم امام نداشتم. رئیسی درباره کناره‌گیری قالیباف از انتخابات گفت: ایشان ابتدا قصد حضور در انتخابات را نداشت اما چون سابقه حضور در انتخابات را داشت، ما گفتیم که از حضور هیچ‌کس جلوگیری نمی‌کنیم.
جلسه‌ای با آقای جلیلی داشتیم که گفت اگر شما بیایید، من نمی‌آیم. آقای قالیباف هم گفت من به انتخابات می‌آیم و تا آخرین مناظره حضور خواهم‌ داشت، بعد به نظر‌سنجی‌ها نگاه می‌کنیم، اگر رأی من پایین‌تر بود، کنار می‌روم. من به هیچ کدام از کاندیداها نگفتم شما نیایید تا من بیایم. آقای قالیباف بعد از مناظره سوم کنار رفت.
وی افزود: البته دوستان ستاد درباره کنار رفتن ایشان حرف داشتند و‌ می‌گفتند، نگذارید ایشان کنار برود. حتی آقای میرسلیم هم قبل از انتخابات تماس گرفت و گفت، برخی می‌گویند به نفع شما کنار بر‌وم که من گفتم آنچه صلاح می‌دانید، عمل کنید و ایشان هم کنار نرفت.
شرایط قالیباف  برای مذاکره با خارجی ها
محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین تهران که در انتخابات اخیر به نفع سید ابراهیم رئیسی کناره‌گیری کرد، دیروز به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل میهمان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود؛ وی با طرح این پرسش که ریشه اصلی بحران اقتصادی امروز چیست، اظهار کرد: مشکل به قدرت دوستی و ماندن در قدرت به هر قیمتی آن هم در شرایطی که ضعف مدیریتی به گوش همه رسیده است، بازمی‌گردد. تا زمانی که مسئولان به جای سخن گفتن با اقشار مردم، بنشینند و با بیگانه مذاکره کنند، مشکلی از مشکلات اقتصادی کشور حل نمی‌شود. ما اگر می‌خواهیم روزی مذاکره‌ای هم بکنیم ابتدا باید قدرت ملی‌مان را افزایش دهیم، نه اینکه با ضعف اقتصادی در پی مذاکره باشیم.
جلیلی: اروپایی ها  می خواهند برجام را با هزینه ایران حفظ می کنند
سعید جلیلی هم  به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در سالن فردوسی دانشکده ادبیات حاضر شد. او با اشاره به خروج امریکا از برجام مدعی شد: امروز اروپا حاضر نیست که بگوید در حالی که در مذاکرات برجام حضور داشته و در بطن ماجرا بوده، امریکا دارد اشتباه می‌کند. حاضر نیستند چنین حرفی را بزنند. فقط می‌گویند ما متأسفیم. تویی که متأسف هستی چگونه عمل کرده‌ای؟ اروپایی‌ها سه ساعت بعد از خروج امریکا از برجام همان حرف‌های امریکا را در اطلاعیه‌ای به شکل دیگری مطرح کردند. وی افزود: آنان می‌گویند برجام باید حفظ شود اما فقط هزینه‌اش را ایران بدهد. نه، این چیزی نیست که مورد قبول ما باشد، این خوابی که اروپایی‌ها برای برجام دیده‌اند که آن را با هزینه از جیب ملت ایران حفظ کنند، تعبیر نخواهد شد.

ایران نوشت: حسن روحانی رئیس‌جمهوری  چند روز قبل از روز دانشجو این روز را در میان دانشجویان سمنان گرامی‌داشت و در بخشی از سخنانش گفته بود «چه زمانی ما چنین فضایی داشتیم که دانشجوی عزیز ما با آزادی کامل و با لحن دلخواه خود دولت را نقد کند. نقد حتماً حق شماست و نقد دلسوزانه و درست به نفع آینده کشور خواهد بود.» در روزهای اخیر و به بهانه روز دانشجو این تنها دانشجویان نبودند که نقدهای خود  به دولت را شفاف و بدون لکنت‌زبان بیان کردند بلکه مشهورترین منتقدان روحانی و از جمله رقبای انتخاباتی او هم از تریبون دانشگاه دولت را آماج نقدهای خود کردند، در حقیقت ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت روز دانشجو در حکم تریبون آزادی برای منتقدان و رقبای دولت شده است. چنانکه سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی سه نامزد ناکام انتخابات‌ ریاست جمهوری در دو دوره گذشته، دیروز میهمان دانشگاه‌های تهران بودند تا به مناسبت «روز دانشجو» نقطه نظرات خود را درباره فضای دانشگاهی و شرایط کشور ایراد کنند؛ سخنانی که قطعاً بدون اشاره پیدا و پنهان به رقابت‌های انتخاباتی و آنچه در خلال آن گذشت، نبود. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
Iran, Islamic Republic of
از گذاشتن علامت تعجب در انتهای تیتر خبرتون و انتخاب چنین عکسی از رئیسی فاش میکنه درونتون چه خبر بوده
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اخ تا قیومت سی ازادی بیان کبنانیوز پَ سیچه نظر قبلی مو تایید نکردی
شفافیت هم که گذاشتی کنار
قبلا معلوم بود چند نظر تایید و چند نظر تایید نشدند که کدشو برداشتی از قالب وبسایتت
فری
Iran, Islamic Republic of
س.
Iran, Islamic Republic of
هزار بار خدا را شکر که تو قبول نشدی میخواست چهار سال روحانی .ماکرد با ترفند هشت سال هم تو میخواستی .ا بر سر ملت کنی حالا ۴ سال کم شد باز هم خوبی اگر ملت سر عقل بیایند دیگه به امثال شما رای ندهند پس مردم به شماها رای نخواهند داد به احمدی نژاد به قالیباف به لاریجانی به محسن رضایی به غرزی به قاسم سلیمانی به هاشمی تبا به مشایی به میرحسین موسوی به معین به هرکسی رای بدن به شماها نباید رای داد چون شما درد فقر ومحرومیت وبدبختی ملت را درد نمی کتید شما لای پر قو میخوابید تا به حال گرسنگی نکشیده اید
Iran, Islamic Republic of
خدا رحم کرد "ما" رییس جمهور نشدیم "تا" دلار 5 هزار تومان شود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1