تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب : ۴۰۵۱۸۳
در جلسه علنی شورای شهر دهدشت با حضور فرماندار مطرح شد

«فرماندار کهگیلویه»:هم فکری در خدمت رسانی به «سمغان» ضروری است/ «محقق»: «نیکبخت» پشتیبان «سپاه»/ از کمربندی سوم چه خبر؟!

۴
۰
«فرماندار کهگیلویه»:هم فکری در خدمت رسانی به «سمغان» ضروری است/ «محقق»: «نیکبخت» پشتیبان «سپاه»/ از کمربندی سوم چه خبر؟!
کبنا ؛جلسه علنی شورای شهر دهدشت با حضور فرماندار کهگیلویه،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه،رئیس راه و شهرسازی کهگیلویه،شهردار دهدشت،معاون عمرانی شهردار و اعضای شورای شهر برگزار شد.
در این جلسه که در خصوص تعیین تکلیف تغییر کاربری زمینی که در طرح تفضیلی فضای سبز است و تحویل آن به سپاه پاسداران برای احداث درمانگاه در دهدشت برگزار شده بود،شهردار و اعضای شورای شهر معتقد بودند تنها مرجعی که می تواند فضای سبز را تغییر کاربری دهد کمیسیون ماده 5 است که تا کمیسیون ماده 5 تایید نکند هیچ کسی نمی تواند در این زمین کار کند و این تغییر کاربری تا کنون در کمیسیون ماده 5 مطرح نشده است.
فرماندار کهگیلویه پشتیبان بسیج و سپاه است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در این جلسه اظهار کرد:در سال 95 زمانی که سردار بوعلی در استان حضور داشتند رایزنی هایی با مرکز خدمات در مانی بسیجیان در سطح کشور مبنی بر راه اندازی یک کلینیک درمانگاهی در شهرها و مراکز شهرستان ها با هزینه کامل خدمات درمانی بسیجیان مشروط به اینکه زمین را سپاه پاسداران تهیه کند و از طریق استانداری ها پیگیر باشند،داشتند.
حمزه محقق زاده با اشاره به اینکه این طرح در برخی استان ها اجرا شد ولی در استان محرم ما به دلیل عدم پیگیری ها در سنوات قبل این طرح اجرا نشد،عنوان کرد:که با آمدن سردار بوعلی به استان این طرح اجرایی و زنده شد،جلساتی در سطح استان با معاونین وقت استانداری نیک اقبالی و محمدی و خادمی استاندار داشتند و مصوب شد که معاون امور عمرانی استاندار نامه ای به فرمانداران شهرستان ها در خصوص تامین و تحویل زمین جهت احداث بهداری و درمانگاه در اختیار واحد بهداری سپاه پاسداران قراردهند.
محقق زاده ادامه داد:مجددا در تاریخ 3 آذرماه 95 در شهرستان نیز جلسه ای با حضور فرمانده بسیج وقت شهرستان برومند زاده و فرماندار سابق پوزش ،تخشا شهردار وقت و شرافتمند مدیر راه و شهرسازی شهر سازی وقت به منظور واگذاری یک قطعه زمین در کمربندی دو.م حد فاصل آموزش و پرورش و شاهد ایجاد شود که شهردارهم موافقت نمود.
وی با اشاره به اینکه جلسه ای در شورای شهر نیز در این خصوص برگزار شد و مورد موافقت قرار گرفت،افزود:هیاتی از مرکز خدمات درمانی بسیجیان کشور به استان آمدند و در شهرستان ها بر اساس مشخصه هایی زمین ها را تایید کردند و در دهدشت نیز از بین چند مکان پیشنهادی این زمین را مناسب دانستند .
محقق زاده نبود هیچ گونه مرکز درمانی در این محدوده و همچنین جمعیت بالا را ار دلایل انتخاب هیئت بازرس دانست و گفت: با تمام احترامی که برای عزیزان قائل هستم،از فرماندار که در همه برنامه ها پشتیبان بسیج و سپاه و مجموعه ادارات هستند و بسیار قانونی عمل می کنند ،همچنین شورا و شهردا انتظار داریم برای احداث این درمانگاه همکاری کنند.
شتاب زدگی در اقدامات شورا و شهرداری دهدشت
فرماندار کهگیلویه نیز ضمن قدردانی از حساسیت اعضای شورای شهر و شهردار در امورات شهری و شهر سازی اظهار کرد:احساس می کنم این حساسیت ها کمی شتاب زده و با عجله است که توصیه می کنم کمی با صعه صدر و هم فکری و تعامل با بقیه ادارات و سازمان ها نسبت به امور شهر و شهرداری بپردازند چرا که شتاب زدگی نتیجه خوبی نخواهد داشت.
جعفر نیکبخت همچنین شورا و شهردا را به داشتن وحدت و هم دلی متقابل و همچنین با سایر ادارات توصیه کرد و گفت:قطعا با تعاملی که برقرار می شود مشکلات سریع تر حل می شود و از ظرفیت بقیه ادارات و سازمان ها نیز می توانید استفاده کنید.
نیکبخت بهره بردن از نظرات مشاوران و شهرسازان را ضروری دانست و بیان کرد:پیشتر به شهردار نیز توصیه کردم، برای تغییر مبلمان شهری از نظرات مشاوران و شهرسازان بهره بگیرد و برای حل مشکلات برنامه زمان بندی داشته باشد،ابتدا نیازهای اصلی تر و ضروری تر را حل کنید چرا که با شتاب زدگی و عجله قطعا نتیجه خوبی نخواهید گرفت!
نماینده عالی دولت در کهگیلویه احداث درمانگاه برای خدمت رسانی به مردم و نیروهای سپاه را لازم و ضروری دانست و بیان کرد: ولی مکان انتخابی خیلی مناسب ساخت درمانگاه نیست چرا که هم مبلمان شهری را به هم می ریزد هم در مسیری پرتردد است که با احداث درمانگاه و حضور مراجعه کنندگان تردد در این مسیر بیشتر و سخت می شود که مشکلاتی به دنبال دارد.
فرماندار کهگیلویه شکل هندسی زمین برای احداث درمانگاه و پیش بینی خدمت رسانی آزمایشگاه،سونوگرافی و...را نیز مناسب نداست و افزود: نیاز به فضایی بزرگ و مسطح دارید که هم مبلمان شهری به هم نریزد و هم درمانگاه احداث شود لذا مجددا باید با تعامل،مکان یابی درست صورت گیرد.
از فرماندار راضی هستیم/شهرداری بیش از هر چیز نیاز به تزریق بودجه دارد 
رئیس شورای شهر جمشیدی با اشاره به توصیه فرماندار مبنی بر هم دل بودن اعضای شورا و شهردار اظهار کرد:خوشبختانه اعضای شورا با شهردار ثابت کردند هم دل هستند و گذشته را بررسی کردند از ان در س گرفته اند و چراغ راه آینده کرده اند که امیدواریم مسیر به همین صورت طی شود
جمشیدی عنوان کرد:دوستان ما به قدری دانا هستند که در زمان سخنگو بودن من یکبار در کار من دخالت نکردند و در مدت کاری خود به عنوان سخنگوی شورا فکر نکنم به نمایندگی از اعضای شورای شهر پاسخی داده باشم که عجول بودن در کاررا نشان دهد که البته شاید جایی تنها در دفاع از حق مردم تند رفته باشیم که نباید پای همه کارها گذاشت!
وی گفت:اگرچه نیاز به مشاور هست و مشاور نیز انتحاب شده است در خصوص شهر سازی،ولی بیشتر باید به دنبال تزریق بودجه به شهرداری باشیم چرا که تا زمانی که بودجه نداشته باشیم مبلمان شهری تغییر نمی کند!
جمشیدی همچنین خطاب به فرماندار بیان کرد: ما از رفتار شما راضی هستیم و انتظار داریم در ادامه مسیر کمک کار ما باشید واگر جایی خلا داریم به عنوان بزرگتر ما،خلاها را پوشش دهید و در بحث بودجه نگاه به شهرداری یک نگاه ویژه باشد چرا که دوستان ما در شورا و شهرداری ثابت کردند که پای کار هستند.
 جامعه بدون نقد پیشرفت نمی کند!
نیکبخت خطاب به جمشیدی گفت:می دانم بودجه ندارید،بدهکار هستید و مشکلات زیاد است ولی نیاز به زمان بندی و اولویت بندی دارید چرا که با شتاب زدگی و عجله داشتن مشکلات را نمی توان حل کرد.وجامعه بی انتقاد نیز جامعه ای بی روح است که هرگز رنگ پیشرفت را نخواهد دید!
مصوبات شورای قبل قانونی نیست!
موسوی معاون عمرانی شهردار دهدشت نیز در این جلسه اظهار کرد:مرجع قانونی تغییر کاربری زمین کمیسیون ماده 5 است و مالک زمین شورای قبل نیست که بتواند آن را واگذار کند،وقتی مالک اصلی زمین پیشنهاد دهنده نبود کمیسیون ماده 5 پیشنهاد شورای شهر را نپذیرفت که مجددا سپاه از طریق مالک اصلی زمین یعنی راه و شهرسازی اقدام کرد و نامه را به کمیسیون ماده 5 فرستاد ولی دیگر هیچ وقت این موضوع در کمیسیون ماده 5 مطرح نشد که در واقع تمامی مصوبات قبلی شورای شهر هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد.
موسوی احداث درمانگاه را نیاز ضروری مردم و شهر دانست و افزود:دو سمت کمربندی دوم با عرض 34 متر از چها راه بالاتر از آتش نشانی تا تقاطع جاده سوق ،فضای سبز است و شهرداری و راه شهرسازی به مردم مجوز داده است تا درب منزل خود را روی فضای سبز بازکنند.
وی گفت: احداث درمانگاه در این مکان هم مبلمان شهری را به هم می ریزد و هم شکل هندسی زمین مناسب احداث درمانگاه نیست.
مخالف احداث درمانگاه سپاه نیستیم
شهردار دهدشت اظهار کرد:مخالف اجرای پروژه نیستیم چون منافع آن برای مردم ولی احداث درمانگاه در این مکان مبلمان شهری به هم می ریزد.
احداث درمانگاه ضروری است
تارم رئیس راه و شهرسازی نیز احداث درمانگاه را مناسب خواند وگفت:دو زمین یکی در مسکن مهر و دیگری اطراف دانشگاه آزاد می توانیم در اختیار سپاه قرار دهیم.
مراحل قانونی در خصوص تغییر کاربری انجام نشده است
سخنگوی شورای شهر اظهار کرد: شبکه بهداشت ساخت و ساز داشته است و مشکلات ما چیز دیگری و نبود متخصصان است و نداشتن درمانگاه تنها مشکل نیست!
بالوایه به عنوان نماینده شورای شهر در کمیسیون ماده 5 عنوان کرد: باید شهرداری مکاتبه کند با استان و کارشناسان بازدید کنند و صورت وضعیت مصوب شود و به کمیسیون ماده 5 برود که این روند در خصوص این زمین طی نشده است!
وی گفت:شهرداری مالک زمین است واز مردم هزینه ای بیشتری برای پروانه ساخت به دلیل نزدیکی به فضای سبز در این مکان گرفته است نمی شود در این مکان تغییر کاربری داد.
محقق نیز فرصت خواست تا پیگیری هایی انجام دهد و نتیجه را به فرماندار اعلام کند و سپس مکان یابی را آغاز کنند.
 سمغان همچنان بلاتکلیف/از کمربندی سوم چه خبر
آران پور عضو شورای شهر نیز در این جلسه به کمر بندی سوم اشاره کرد که فرماندار در پاسخ گفت:قرار بر این بود که شهرداری مستندات را تحویل ما بدهد تا از طریق استان پیگیر باشیم ولی هنوز تحویل نداده است و از همین الان آماده هستم ولی باید مستندات را تهیه و تحویل دهید تا بر اساس آن ها بتوان پیگیری کرد.
آران پوردر ادامه گفت:بارها بلاتکلیفی سمغان را در شورا مطرح کردیم که سمغان یک روستایی است که صحاب ندارد شورا و شهرداری،فرمانداری و نماینده به فکرحل مشکلات سمغان نیست.
وی افزود:نماینده وظیفه دارد خدماتی به سمغان که جز حوزه انتخابی او است ارائه دهد،تا کنون به دلیل بلاتکلیفی یک ریال در سمغان هزینه نشده است،تنها بازدید از سمغان نتیجه نمی دهد!
سخن سنج عضو دیگر شورای شهر نیز بخشداری و فرمانداری را موظف به خدمت رسانی به سمغان کرد حال چه سمغان شهر باشد یا روستا!
بالوایه سخن گوی شورای شهر نیزدر خصوص سمغان گفت:بنیاد مسکن و آبفار برای ارائه خدمات به سمغان از آن ها پول دریافت می کند ولی این هزینه ها را صرف چه می کند؟!
شهردار نیزجلسات استانی را یاد آور شد و گفت:استاندار،مدیر کل بنیاد مسکن را موظف به خدمت رسانی به سمغان تا زمان تعیین تکلیف سمغان کرد.
حل مشکلات سمغان هم فکری می خواهد
فرماندار کهگیلویه در خصوص سمغان اظهار کرد:تا کنون دوبار از سمغان بازدید داشتم،همین امروزنیز طی مکاتبه ای ،بخشدار مرکزی را موظف به توجه ویژه به سمغان کردم.
نیکبخت بلاتکلیفی سمغان میان شهر و روستا را مشکل دانست و گفت: اگر شهر باشد که شهرداری باید خدمات دهد ولی اگر روستا باشد ما باید خدمات دهیم.
وی در پایان مطرح کرد:برای حل مشکلات سمغان نیاز به هم فکری داریم لذا وقت بگذارید تا جلسه ای تا هفته آینده با حضور بخشدار مرکزی، رئیس بنیاد مسکن ،آبفار ،شورا و شهردار و فرماندار جهت هم فکری در خصوص خدمت رسانی به سمغان برگزار شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شورای شهر که به فکر مردم سمغان هستند
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شورای شهر که به فکر مردم سمغان هستند
صامتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب مهندس موسوی پرتلاش ، خوش قکر و خوش اخلاق ؛ زحمات و تلاش های ایشان در طول تصدی معاونت عمرانی شایسته ی تقدیر و سپاسگزاری هستند.
صامتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب مهندس موسوی پرتلاش ، خوش قکر و خوش اخلاق ؛ زحمات و تلاش های ایشان در طول تصدی معاونت عمرانی شایسته ی تقدیر و سپاسگزاری هستند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1