کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایلامی خبر داد

راه‌اندازی اتوبوس سلامت در کهگیلویه و بویراحمد

17 آذر 1397 ساعت 17:53

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تدوین سند اجتماعی شدن سلامت استان خبر داد و گفت: پیگیر راه اندازی اتوبوس سلامت برای کنترل سلامت در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران هستیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تدوین سند اجتماعی شدن سلامت استان خبر داد و گفت: پیگیر راه اندازی اتوبوس سلامت برای کنترل سلامت در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران هستیم.
اورنگ ایلامی اظهار داشت: اجتماعی کردن سلامت یک استراتژی برای تحقق شعار همگانی سلامت بوده و بدون شک پوشش همگانی و دسترسی تمام مردم به خدمات سلامت تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست.
وی از راه اندازی مجمع خانه مشارکت مردم در سلامت در تمامی شهرستان‌ها خبر داد و افزود: راه اندازی کانون‌های سلامت محلات در شهرستان‌ها و روستاها، استفاده سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با سلامت برای تامین سلامت مردم استان از جمله جراحان و متخصصان موسسه مرهم در گچساران و موسسه محکم در یاسوج از جمله اقدامات انجام شده در راستای اجتماعی کردن سلامت است.
ایلامی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با مجمع خیرین سلامت برای ساخت مراکز درمانی و موسسه نور برای درمان بیماران سرطانی، ادامه داد: سند اجتماعی شدن سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با هدف بررسی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت تدوین شده و باید مورد تایید نهایی وزارت بهداشت قرار بگیرد.
وی با اشاره به استفاده از تیم دندانپزشکی سیار برای درمان در روستاهای استان، بیان کرد: هدفمندتر شدن و تقویت شورای سلامت و امنیت غذایی در استان و تمام شهرستان‌ها در این راستان اجرایی شده است.
ایلامی خاطرنشان کرد: ساخت مراکز درمانی و بهداشتی در استان با جذب خیرین سلامت از جمله مرکز بهداشتی منصور خانی کاکان،  بوستان باشت و همراه سرای بیمارستان امام سجاد(ع) و تدارک ساخت کلینیک تخصصی بیماران خاص شهید بهشتی در یاسوج نیز برای اجتماعی کردن سلامت بوده است.
وی تصریح کرد: پیگیری برای برگزاری مجمع استانی اجتماعی شدن سلامت، همایش خیرین سلامت ملی در تهران با همکاری شهرداری تهران در دی یا بهمن ماه امسال، ساخت سرای سازمان‌های مردم نهاد و خرید اتوبوس سلامت محلات برای بویراحمد گچساران و کهگیلویه از برنامه‌های در دستور کار است.
ایلامی با اشاره به اینکه مقدمات لازم از طریق استانداری و مدیریت بحران برای خرید این اتوبوس‌ها انجام شده است، گفت: اتوبوس سلامت محلات به تمامی امکانات، پزشک و ماما مجهز بوده و در محلات به مردم خدمات لازم از جمله درمان و انجام تست‌های مختلف را انجام می‌دهند.
وی ابراز کرد: تقویت آموزش سلامت در راستای خودمراقبتی، خانواده مراقبتی و تامین سلامت کارکنان و جامعه و همچنین نظام‌مند و نهادینه کردن مددکاری اجتماعی از برنامه‌های پیش بینی شده برای آینده است.


کد مطلب: 405178

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/405178/راه-اندازی-اتوبوس-سلامت-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1