تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۴۰۵۱۷۸
ایلامی خبر داد

راه‌اندازی اتوبوس سلامت در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تدوین سند اجتماعی شدن سلامت استان خبر داد و گفت: پیگیر راه اندازی اتوبوس سلامت برای کنترل سلامت در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران هستیم.
اورنگ ایلامی اظهار داشت: اجتماعی کردن سلامت یک استراتژی برای تحقق شعار همگانی سلامت بوده و بدون شک پوشش همگانی و دسترسی تمام مردم به خدمات سلامت تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست.
وی از راه اندازی مجمع خانه مشارکت مردم در سلامت در تمامی شهرستان‌ها خبر داد و افزود: راه اندازی کانون‌های سلامت محلات در شهرستان‌ها و روستاها، استفاده سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با سلامت برای تامین سلامت مردم استان از جمله جراحان و متخصصان موسسه مرهم در گچساران و موسسه محکم در یاسوج از جمله اقدامات انجام شده در راستای اجتماعی کردن سلامت است.
ایلامی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با مجمع خیرین سلامت برای ساخت مراکز درمانی و موسسه نور برای درمان بیماران سرطانی، ادامه داد: سند اجتماعی شدن سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با هدف بررسی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت تدوین شده و باید مورد تایید نهایی وزارت بهداشت قرار بگیرد.
وی با اشاره به استفاده از تیم دندانپزشکی سیار برای درمان در روستاهای استان، بیان کرد: هدفمندتر شدن و تقویت شورای سلامت و امنیت غذایی در استان و تمام شهرستان‌ها در این راستان اجرایی شده است.
ایلامی خاطرنشان کرد: ساخت مراکز درمانی و بهداشتی در استان با جذب خیرین سلامت از جمله مرکز بهداشتی منصور خانی کاکان،  بوستان باشت و همراه سرای بیمارستان امام سجاد(ع) و تدارک ساخت کلینیک تخصصی بیماران خاص شهید بهشتی در یاسوج نیز برای اجتماعی کردن سلامت بوده است.
وی تصریح کرد: پیگیری برای برگزاری مجمع استانی اجتماعی شدن سلامت، همایش خیرین سلامت ملی در تهران با همکاری شهرداری تهران در دی یا بهمن ماه امسال، ساخت سرای سازمان‌های مردم نهاد و خرید اتوبوس سلامت محلات برای بویراحمد گچساران و کهگیلویه از برنامه‌های در دستور کار است.
ایلامی با اشاره به اینکه مقدمات لازم از طریق استانداری و مدیریت بحران برای خرید این اتوبوس‌ها انجام شده است، گفت: اتوبوس سلامت محلات به تمامی امکانات، پزشک و ماما مجهز بوده و در محلات به مردم خدمات لازم از جمله درمان و انجام تست‌های مختلف را انجام می‌دهند.
وی ابراز کرد: تقویت آموزش سلامت در راستای خودمراقبتی، خانواده مراقبتی و تامین سلامت کارکنان و جامعه و همچنین نظام‌مند و نهادینه کردن مددکاری اجتماعی از برنامه‌های پیش بینی شده برای آینده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1