تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : ۴۰۵۱۶۰
فاضلاب و زباله‌های بیمارستانی چه بلای سر مردم می‌آورد

خطر در کمین سلامت مردم یاسوج / حرفی که در حد شعار باقی ماند

۱
۰
عکس تزئینی می‌باشد
عکس تزئینی می‌باشد
کبنا ؛ورود فاضلاب بیمارستان‌ها و واحدهای صنعتی به عرصه‌های طبیعی و رها شدن زباله‌های بیمارستانی و صنعتی مرگ تدریجی منابع طبیعی را رقم می‌زند. سال‌ها است که فاضلاب بیمارستان امام سجاد (ع) وارد رود بشار یاسوج می‌شود و متأسفانه مسوولان هم چاره‌ای نمی‌اندیشند. موضوعی که علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در باره آن می‌گوید: در حال حاضر ورود پساب فاضلاب به رودخانه بشار، سلامت مردم را تهدید می‌کند لذا آب و فاضلاب شهری طرح مطالعاتی یاسوج را به نتیجه برساند بعد به سراغ طرح‌های گچساران و دهدشت برود.
فاضلاب مراکز درمانی یکی از انواع آلوده فاضلاب‌ها بوده که تماس آن با مردم، آبزیان و جانوران مخاطره آفرین بوده، به طور مثال بیش از 23 سال است که فاضلاب بیمارستان امام سجاد (ع) وارد رود بشار یاسوج می‌شود و این منابع خدادادی را آلوده کرده و در حال مرگ قرار داده و جلسات بدون نتیجه مسوولان نیز نتوانسته است کاری برای این رود کند.
محسن جعفری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه حفاظت از زمین با مراقبت از خاک آغاز می‌شود، گفت: زباله‌ها، شوینده‌ها، آلودگی کشاورزی و آلودگی نفتی از عوامل آلوده کننده خاک‌اند.
محسن جعفری نژاد تولیدات سموم برای توسعه صنعتی را از عوامل آلوده شدن خاک بیان کرد و افزود: آلودگی خاک ناشی از استفاده نامناسب از سموم، روش‌های نامناسب کشاوررزی و استفاده از کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی است که به مرور باعث آلوده شدن خاک می‌شوند.
وی در ادامه به بخش دیگری از عوامل آلوده کننده خاک اشاره کرد و گفت: رها سازی فاضلاب‌های صنعتی و خانگی به درون خاک در کنار سایر عوامل موجب شده کیفیت خاک به پایین‌ترین حد خود برسدکه در نهایت شاهد ایجاد بیماری‌های فراوان برای چرخه استفاده کننده از محصولات فرآوری شده با خاک‌های آلوده باشیم.
جعفری نژاد به خطرات پسماندها در آلوده کردن خاک هم اشاره کرد وافزود: یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین زباله‌های شهری، زباله‌های بیمارستانی است که آب‌های زیرزمینی را آلوده می‌کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: خاک، پیکره‌ای طبیعی و پویا است که بر اثر فرایندها و عوامل خاکساز تشکیل شده و دربرگیرنده مواد معدنی و آلی است که پوسته خارجی زمین را می‌پوشاند و گیاهان قادر به روییدن در آن هستند و پوشش‌های آبرفتی و سنگی سطح زمین نیز در بر می‌گیرد.
سید علی لدنی‌نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد نیز  در این خصوص می‌گوید: قرار بود 24 میلیارد ریال اعتبار برای اتصال فاضلاب بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج به شبکه فاضلاب اختصاص دهند که این موضوع تنها در حد شعار باقی مانده است.
لدنی نژاد افزود: در صورت تامین اعتبار لازم در کمترین زمان ممکن مشکل فاضلاب بیمارستان یاسوج برطرف شده و در این زمینه مشکلی نداریم.
وی عنوان کرد: فاضلاب عفونی این بیمارستان نیازمند تصفیه داخلی در بیمارستان بوده و بعد از اینکه پارامترهای این فاضلاب به فاضلاب خانگی نزدیک شد می‌تواند به شبکه فاضلاب شهری منتقل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اگاه
Iran, Islamic Republic of
آقای لدنی شمافاضلاب خانگی شهرراتصفیه کن فاضلاب بیمارستان پیشکش
بوی فاضلاب تاکیلومترها آزاردهنده است.
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1