تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب : ۴۰۵۱۵۸
در خطبه‌های نماز جمعه 16 آذر کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

از انتقاد به معصومه ابتکار تا نبود نظارت کافی، هشدار به گرانی بنزین، اتفاقات چرام و روز دانشجو

۰
از انتقاد به معصومه ابتکار تا نبود نظارت کافی، هشدار به گرانی بنزین، اتفاقات چرام و روز دانشجو
کبنا ؛ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های این هفته 16 آذرماه به موضوعات مختلفی اشاره کردند.
امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت‌های مختلف هفته اظهار کرد ۱۶ آذر روز دانشجو نامگذاری شده و در پی کودتای ننگین ۲۸ مرداد سال ۳۲ و بازگشت دوباره شاه فراری و گذشت چهار ماه از این کودتا انحرافات زیادی شروع شد که بازگشت استعمار و از بین رفتن صنعت ملی نفت از این اتفاقات بود.

وی گفت: وقتی قرار شد نیکسون در همان سال وارد کشور شود جنبش دانشجویی برای عزت کشور به حرکت درآمد و اعتراضات باعث شد که تعدادی از دانشجویان را به پای رییس جمهور آمریکا قربانی کنند چرا که دانشجویان مخالف وابستگی و از بین رفتن عزت کشور بودند که از شاخص‌های جنبش واقعی دانشجویی مقابله با آمریکاست اما می‌بینیم که جریانات آمریکایی داخل و خارجی کشور کلیت جنبش دانشجویی را به نفع جریان غربگرا مصادره می‌کنند.
وی با بیان اینکه که جنبش دانشجویی باید مراقب باشد تا از انحرافات جلوگیری شود اظهار کرد: کلید سازندگی کشور بنا به فرموده امام و رهبری در دست دانشجوی انقلابی و با بصیرت است.
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه اگر قرار است مسؤولی از مسؤولان کشوری به این استان بیاید لااقل به مناطق محروم استان برود یادآور شد: انتظار مردم این است حال که مدیران کشوری به این استان می آیند مسئولان ایشان را به
مناطق محروم می بردند تا درد و رنج و محرومیت زنان استان را متوجه می شد، ای کاش خانم ابتکار را به سیلاب و کلوار می بردید، ای کاش ایشان را به دیشموک و قلعه رئیسی می آوردید تا درد و رنج و محرومیت همراه با نجابت و تلاش آنان را برای بدست آوردن  لقمه نان و مایحتاج زندگی خویش در کنار همسر فداکار او را متوجه می شدند.

حجت‌الاسلام سید نورالله افشار امام جمعه چرام در خطبه های این هفته بیان کرد: یکی از محاسن برجسته نظام ما با زحمات نیروهای نظامی و انتظامی مساله امنیت است در حالی که بعضی کشورهای اطراف از این ویژگی برخوردار نیستند.صلواتی با بیان اینکه مگر استان جای تفریح و آموزش نان محلی پزی است بیان کرد: مگر درد و مشکل استان و ادارات پوشیدن یا نپوشیدن لباس محلی است؟ مگر اینها درد مردم راحل می کند؟ این برنامه ها باعث می شود مردم احساس کنند مسئولان و مدیران از درد و رنج آنان بی خبرند و این باعث ناامیدی دلسردی آنان می شود.
حجت الاسلام افشار افزود: اتفاقی در چندین ماه قبل اتفاق افتاد قطعا قانون و قضات محترم بررسی دقیق میکنند تا حقی تضییع نشود اما برای مردم محترم که اظهار گلایه کردند قابل پذیرش نیست که بخواهیم اسلحه بدست بگیریم و انتقام از بی‌گناهی بگیریم، جای شرم دارد وقتی خانمی بگوید من احساس امنیت نمی‌کنم، با چنین قضایایی شورای تامین، دادستان محترم به شدت برخورد کنند جلوی هرج و مرج را بگیرند.

امام جمعه چرام گفت: خوب عده ای که می گویند مقابله به مثل کنیم چه بگوییم توقع
مردم را امیدوارم جواب دهید.
وی گفت: نظام ما مقتدر است ریگی که مورد حمایت سیا و موساد است را دستگیر می‌کنند چرا اجازه داده میشود در شهر ناامنی به وجود بیاید.
امام جمعه موقت گچساران هم گفت: مسئله دیگر رسیدگی به مشکلات مردم است و متاسفانه هر چه جلوتر می رویم مردم منتظرند که اقدامی شود، کاری صورت گیرد و جلوی مشکلات و گرانی‌ها گرفته شود اما باز هر روز شاهد این همه مشکلات هستیم.
وی افزود: می شنویم که مردم باید خ
ودشان را برای کارت سوخت آماده کنند که اگر بنا شود که سوخت باز هم گران شود دوباره همه چیز گران خواهد شد، اینقدر فشار به گرده ملت نیاورید، چقدر ملت تحمل داشته باشد ، تحمل هم حدی دارد و واقعا جای نگرانی است.

صفایی افزود: نان گران می شود و هزینه‌های بهداشت و درمان هم گران می شود و از آن طرف هم تشویق می کنند دختران و پسران را به خانه بخت بفرستید در حالی که قدرت خرید حتی یک حلقه ساده را ندارند، خدا را قسم می دهیم که به این مسئولین بیداری عنایت کند و کسانی که به این ملت خیانت می کنند اگر قابل هدایت هستند که هدایت شوند و ....
وحدانی‌فر امام جمعه کبگیان هم  با تشکر از زحمات ریاست و پرسنل نهاد کمیته امداد در بخش در راستای تحت پوشش در آوردن افراد بیکار و بی بضاعت گفت: از زحمات آقای دوستی و پرسنل زحمتکش کمیته امداد در بخش تجلیل و تقدیر می‌کنم  که در این چند هفته از 7 صبح تا 9 شب بی توجه به استراحت صرفا برای جوابدهی و خدمات‌ر
سانی به محرومین تلاش کردند تا به اقدام جهادی و دلسوزانه جناب فتاح ریاست کمیته امداد کشور عمل کرده باشند.

علی وحدانی فر تصریح کرد: این اقدام شایسته و جهادگونه مهندس فتاح ریاست محترم کمیته امداد کشور حقیقتا مرز تفاوت بین مدیر انقلابی و غیر انقلابی را مشخص کرد، تا همگان در وضعیت کنونی تفاوت بین مدیر انقلابی با اندیشه جهادی با مدیر غیر انقلابی را بدانند.
امام جمعه پاتاوه در بخشی از سخنان خود به لایحه و قانون کنار گذاشتن بازنشستگان از مسؤولیت‌ها توسط نمایندگان مجلس و نسبت دادن آن به رهبر انقلاب اشاره و اظهار کرد: بعض از افراد به رهبر انقلاب نسبت داده‌اند که ره
بری با کنار گذاشتن بازنشستگان مخالف است که این سخنان صحیح نیست همانطوری که معظم له فرمودند این قانون، قانون خوبی است و راه را برای جوانان و رسیدن آنها به حوزه‌های مدیریتی باز می‌کند.

وی گفت: نمایندگان مجلس قانون را طوری وضع  و اصلاح کنند تا مجبور نشوند برای بکارگیری افرادی که من نمی‌شناسم به اجازه رهبری متوسل بشوند.
چراغی در قسمت دیگری از صحبت های خود به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: روز 16 آذر روز عدالتخواهی و استکبارستیزی است.

هوشیاری به موقع ماموران انتظامی چابهار در مقابله با تروریست‌ها
امام جمعه سی سخت گفت: ماموران انتظامی چابهار با هوشیاری وبیداری مقابل تروریست‌ها ایستادگی کردند.
http://yasouj.iribnews.ir/files/fa/news/1397/9/16/2920476_556.jpg
امام جمعه سی سخت در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر گفت: بیداری و هوشیاری به موقع ماموران انتظامی چابهار در مقابله با ورود تروریست‌ها به مرکز فرماندهی انتظامی این شهر امر شجاعانه‌ای بود که در صورت ورود این جنایتکاران شاهد اتفاقی بسیار دردناک‌تر می‌بودیم.
حجت الاسلام مصباح نژاد افزود: بندر چابهار یکی از مراکز مهم کشور است ودشمن می‌خواهد عرصه جنگ اقتصادی را وارد منطقه امنیتی کند.
خطیب نماز جمعه سی سخت گفت: منطقه چاربهار منطقه‌ای اقتصادی است که محل فروش نفت ما به کشور هند و وجود سرمایه گذاران کشور هند در این منطقه است.
وی گفت: به یاری خداوند و با رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و با هوشیاری مردم انقلابی ایران اسلامی، اکنون به مانع بزرگی برای دستیابی استکبار جهانی به اهداف شوم خود در منطقه تبدیل شده‌ایم.
امام جمعه سی سخت با بیان اینکه مسئولان با اقدامی انقلابی عدالت را به جامعه بازگردانند ادامه داد: این روزها کشور در شرایط بسیار حساسی به سر می‌برد که باید با هوشیاری و تدبیر این مراحل را پشت سر گذاشت و تسلیم بدخواهان و دشمنان نشد.
وی همچنین با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: تشکل‌های دانشجویی با حفظ استقلال و با عقلانیت سیاسی نباید به دستاویز گروه و جناح خاصی تبدیل شوند.
 
هراس دشمن از توان موشکی ایران اسلامی
امام جمعه دیشموک: توان موشکی ایران اسلامی لرزه بر اندام دشمنان انداخته است.
http://yasouj.iribnews.ir/files/fa/news/1397/9/16/2920406_112.png
امام جمعه دیشموک در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر گفت: توان موشکی هر کشور، عامل بازدارنده و تضمین کننده امنیت، آن جامعه است؛ و توان موشکی کشور عزیزمان زبانزد عام و خاص است.
حجت الاسلام راوند با اشاره به اینکه این قدرت بازدارنده لرزه بر اندام دشمنان از جمله آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی می‌اندازد افزود: دولتمردان آمریکا توان موشکی کشور را بهانه‌ای برای تهمت زدن و اینکه ایران به دنبال ساخت کلاهک هسته‌ای و موشک‌های با کلاهک هسته‌ای است تلقی می‌کنند، در صورتی که آنان بودند که از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تخطی کرده و یک طرفه از برجام خارج شدند و به هیچ کدام از تعهداتشان پایبند نبوده و برجام را نقض کردند.
خطیب نماز جمعه دیشموک به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مسائل اقتصادی اشاره کرد وگفت: معظم له در سال‌های اخیر بر حمایت از اقتصاد داخلی و حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.
وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان، دستگاه‌های دولتی بیشترین میزان مصرف کالا را در داخل کشور دارند لذا زیبنده است که متولیان امر به جای استفاده از کالاهای خارجی از کالای با کیفیت داخلی استفاده کنند.
حجت الاسلام راوند در رابطه با اجلاس سراسری نماز و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی هم گفت: اهتمام ویژه به بحث نماز نیاز ضروری جامعه اسلامی است.
امام جمعه دیشموک با اشاره به اینکه ۱۶ آذر روز دانشجویان استقلال طلب و ضد آمریکاست اضافه کرد: این روز برگ زرینی در سابقه جنبش دانشجویی کشور است که ۶۵ سال از آن حرکت دانشجویان متعهد و انقلابی می‌گذرد.
حجت الاسلام راوند گفت: نظام اسلامی در طول ۴۰ سال حیات خود، مخالفتش را با حرکت‌های سازش کارانه و ذلیلانه مقابل آمریکا نشان داد که چنین امری باعث بیداری کشورهای دنیا شد.
 
۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی دانشجویان
 امام جمعه موقت دهدشت گفت: ۱۶ آذرماه نماد و نشان انقلابی و استکبار ستیز بودن دانشجویان است.
 خطیب موقت جمعه دهدشت در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به 16 آذرماه روز دانشجو اشاره کرد و گفت: در روز 16 آذر ماه سال 1332 ۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی دانشجویاندانشجویان انقلابی، مومن و استکبار ستیز دانشگاه تهران به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا تظاهرات کردند که به دستور شاه تعدادی از دانشجویان دستگیر و سه نفر از آنان نیز به شهادت رسیدند که برای حفظ یاد آن شهدا، این روز را روز دانشجو نامگذاری کردند.
http://yasouj.iribnews.ir/files/fa/news/1397/9/16/2920382_911.jpg
حجت الاسلام سید عبدالمطلب تقوی افزود: این روز به نام دانشجو نامگذاری شده تا دانشجویان همیشه در صحنه باشند و از دین، انقلاب و مکتب اسلام در برابر استکبار جهانی محافظت کنند.
وی گفت: امروزه باید دانشگاه‌ها را ساخت، تا انسانهای متخصص، متعهد انقلابی و دلسوز را تربیت و تحویل این جامعه داد.
حجت الاسلام تقوی در بخش دیگری از سخنانش به سالروز شهادت سومین شهید محراب، آیت الله دستغیب شیرازی اشاره کرد و ادامه داد: دشمنان این انقلاب در عرصه‌های مختلف همواره سعی بر ضربه زدن به ارکان نظام را داشته و دارند که مردم ایران اسلامی همیشه با پشتیبانی از انقلاب و آرمانهای شهدایشان پاسخگوی آنان هستند.
 
مبارزه با سلطه استکبار هدف قیام ۱۶ آذر
 
امام جمعه باشت گفت: اهداف قیام دانشجویی روز ۱۶ آذر محور حرکات دانشجویی در مبارزه با استکبار است.
http://yasouj.iribnews.ir/files/fa/news/1397/9/16/2920307_139.jpg
امام جمعه باشت در خطبه‌های نماز جمعه عبادی-سیاسی امروز این شهر گفت: در روز 16 آذر 1332 دانشجویان در اعتراض به سفر نیکسون معاون رئیس جمهورآمریکا به ایران توسط گارد شاهنشاهی در داخل دانشگاه به گلوله بسته شدند که در این حادثه سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند. مبارزه با سلطه استکبار هدف قیام ۱۶ آذر
حجه الاسلام عبودی افزود: دانشجویان مواظب باشند و بدانند که چرا دانشجویان قیام کردند که این موضوع محور حرکت دانشجویان در مبارزه با استکبار است.
خطیب جمعه باشت با بیان اینکه مطالبه گری و نقد حق دانشجویان است ادامه داد: دانشجویان به عنوان قشر عالم ودانشگاهی با هر گرایش سیاسی باید با نقد منصفانه مسئولان و دولتمردان را برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب همراهی و کمک کنند.
حجه الاسلام عبودی درجمع نمازگزاران باشت خطاب به مسئولان ودولتمردان گفت: باید اجازه دهید دانشجویان بافضای باز واختیار وآرامش نظربدهند و همه چیز راسیاسی نکنید همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمود" باید دانشجو سیاسی باشد، ولی ماقبول نداریم که کسی سیاست زده باشد. "
عبودی با اشاره به برگزاری اجلاسیه نمازدرسمنان و پیام رهبری به این اجلاسیه تاکید کرد:، به فرموده رهبری نماز گل سرسبد همه عبادات و موجب آرامش، ستون دین و افزایش رزق و روزی است باید در تمام جامعه، مدارس، ادارات ونهادها در این خصوص کار کرد.
خطیب جمعه باشت با قدردانی از صداوسیما برای پوشش اخبار و مشکلات این منطقه گفت: از نبود نظارت کافی در اجرای طرح‌های شهرستان از جمله پل ده بزرگ به سمت پیچاب که یکسال پس از افتتاح در بارندگی اخیر تخریب شد و جاده ترانزیتی شلالدان به سمت گچساران که هنوز به مرحله افتتاح نرسیده در حال شکاف برداشتن است بنده و مردم بسیار گله مند هستیم و مسئولان ذیربط باید جوابگو باشند. مبارزه با سلطه استکبار هدف قیام ۱۶ آذر
وی ادامه داد: از دستگاه قضایی، دادگستری و دادستان به عنوان مدعی العموم درخواست داریم با کسانی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند از مدیر، پیمانکار وناظر برخورد شود.
گفتنی است حجة الاسلام پناهی مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، حجة الاسلام موسوی مدیر حوزه علمیه استان ومعاونان وی از میهمانان نماز جمعه این هفته شهر باشت بودند.
 
بی اعتمادی دانشجویان ایران اسلامی به آمریکا
 امام جمعه لنده گفت: دانشجویان ایران اسلامی ۶۵ سال پیش به بی اعتمادی آمریکا پی بردند، ولی امروز عده‌ای دل به نجات امریکا بسته‌اند.
 امام جمعه لنده در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره روز دانشجو گفت: شانزدهم آذرماه در تقویم کشور ما به نام روز دانشجو نامگذاری شده به یاد ۳ دانشجوی شهیدی که در سال ۳۲ به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران معترض بودند.
حجت الاسلام محمودی اصل افزود: یاد خاطره دانشجویان و شهدای دیگری که در سال‌های بعد به خاطر دفاع از ارزش‌های دینی و انقلابی به شهادت رسیدند باید گرامی داشته شود.
خطیب نماز جمعه لنده گفت: باید اقدامات موثر و مناسبی برای مطالبات این قشر تأثیرگذار در جامعه اسلامی و تعالی و پیشرفت کشور انجام شود.
حجت الاسلام محمودی اصل با اشاره به ضرورت مدیریت جهادی و نظارت بیشتر بر کشور ادامه داد: آمریکا همواره به دنبال رویایی نظامی و تبلیغاتی و فرهنگی با ملت ایران و نظام ایران بوده، اما همواره با اقتدار و عزت ملت ایران روبه رو شده است.
وی افزود: امروز ایران در منطقه و در دنیا حرف برای گفتن دارد که همین مسئله خودش نشان دهنده پیروزی است.
امام جمعه لنده با محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار اضافه کرد: دشمنان هرگز دست از دشمنی با ما بر نخواهد داشت، ولی لازم است مراقبت بیشتری صورت گیرد.
خطیب نمازجمعه لنده گفت: هدف دشمن ضربه زدن به سرمایه گذاری در منطقه چابهار است که میلیاردها تومان در آنجا سرمایه گذاری شده که لازم است مسئولان در این زمینه بیشتر مراقبت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1