کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

550 میلیون اعتبار پژوهش چه گلی بر سر مردم کهگیلویه و بویراحمد می‌زند

15 آذر 1397 ساعت 0:51

کار پژوهشی در این استان نه مسائل گرمسیری و سردسیری را ریشه کن کرده است و نه مشکل اشتغال جوانان و نه دردی را برطرف، تا به حال هم کسی نیامده از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعتبارات پژوهش حساب کشی کرده باشد. که 470 میلیون سال 96، کجا رفت و با 550 میلیون سال 97 چه گلی را می‌خواهند بر سر مردم بزنند.


پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعة همه جانبه‌ی هر جامعه‌ای می‌باشد و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.
استان کهگیلویه و بویراحمد هر ساله به بهانه هفته پژوهش جلساتی را برگزار می‌کند، اما هیچگاه خروجی این جلسات و به ویژه نمایشگاه هفته پژوهش برای مردم روشن نشد، تا بحال دیده نشده است که با انجام یک کار پژوهشی در این استان درآمد مردم بالا رفته باشد و یا قیمت گوجه‌ای کاهش یافته، کار پژوهشی در این استان نه مسائل گرمسیری و سردسیری را ریشه کن کرده است و نه مشکل اشتغال جوانان و نه دردی را برطرف، تا به حال هم کسی نیامده از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعتبارات پژوهش حساب کشی کرده باشد. که 470 میلیون سال 96، کجا رفت و با 550 میلیون سال 97 چه گلی را می‌خواهند بر سر مردم بزنند.
حسن نوروزی در نشست شورای پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد (روز چهارشنبه 14 آذرماه 97) که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی و منابع آب، محیط زیست و توسعه پایدار، فضای کسب و کار، گردشگری، نظام درآمد هزینه، آمایش سرزمینی و نظام سکونت‌گاهی و اقتصاد دانش بنیان از جمله اولویت‌های پژوهشی این استان است.
وی عنوان کرد: سال گذشته 470 میلیون تومان برای پژوهش در این استان اعتبار تخصیص یافت که از این مبلغ 140 میلیون تومان توسط اداره کل ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، زندان و بهزیستی جذب نشد که باید مدیران این دستگاه‌ها پاسخگو باشند.
نوروزی از اختصاص 550 میلیون تومان اعتبار برای فعالیت پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی این استان در سال 97 خبر داد و  افزود: 331 میلیون تومان سال گذشته دستگاه‌های اجرایی برای فعالیت‌های پژوهشی هزینه کردند.
وی تصریح کرد: 10 اردیبهشت ماه امسال در مکاتبه‌ای از دستگاه‌های اجرایی برای اعلام اولویت‌های پژوهشی مکاتبه کردیم تا از بین آنان مهمترین‌ها را با نظر اکثریت انتخاب کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال با هماهنگی دانشگاه یاسوج محورهای پژوهشی دارای اولویت استان را مشخص کردیم. 5 محور یا اولویت برتر را هر عضو هیئت علمی پیشنهاد دادند تا در کارگروه پژوهش و فناوری استان اولویت‌ها را مصوب کنیم.
سازمان‌های نظارتی با حساسیت بیشتری مانع انحراف اعتبارات پژوهشی شوند و در باره این اعتبارات سووال کنند که کجا می‌رود و چه می‌شود؟


کد مطلب: 405127

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/405127/550-میلیون-اعتبار-پژوهش-گلی-سر-مردم-کهگیلویه-بویراحمد-می-زند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1