تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۴۰۵۱۲۷
کبنا گزارش می‌دهد

550 میلیون اعتبار پژوهش چه گلی بر سر مردم کهگیلویه و بویراحمد می‌زند

۱
۰
550 میلیون اعتبار پژوهش چه گلی بر سر مردم کهگیلویه و بویراحمد می‌زند
کبنا ؛پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعة همه جانبه‌ی هر جامعه‌ای می‌باشد و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.
استان کهگیلویه و بویراحمد هر ساله به بهانه هفته پژوهش جلساتی را برگزار می‌کند، اما هیچگاه خروجی این جلسات و به ویژه نمایشگاه هفته پژوهش برای مردم روشن نشد، تا بحال دیده نشده است که با انجام یک کار پژوهشی در این استان درآمد مردم بالا رفته باشد و یا قیمت گوجه‌ای کاهش یافته، کار پژوهشی در این استان نه مسائل گرمسیری و سردسیری را ریشه کن کرده است و نه مشکل اشتغال جوانان و نه دردی را برطرف، تا به حال هم کسی نیامده از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اعتبارات پژوهش حساب کشی کرده باشد. که 470 میلیون سال 96، کجا رفت و با 550 میلیون سال 97 چه گلی را می‌خواهند بر سر مردم بزنند.
حسن نوروزی در نشست شورای پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد (روز چهارشنبه 14 آذرماه 97) که با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی و منابع آب، محیط زیست و توسعه پایدار، فضای کسب و کار، گردشگری، نظام درآمد هزینه، آمایش سرزمینی و نظام سکونت‌گاهی و اقتصاد دانش بنیان از جمله اولویت‌های پژوهشی این استان است.
وی عنوان کرد: سال گذشته 470 میلیون تومان برای پژوهش در این استان اعتبار تخصیص یافت که از این مبلغ 140 میلیون تومان توسط اداره کل ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، زندان و بهزیستی جذب نشد که باید مدیران این دستگاه‌ها پاسخگو باشند.
نوروزی از اختصاص 550 میلیون تومان اعتبار برای فعالیت پژوهشی در دستگاه‌های اجرایی این استان در سال 97 خبر داد و  افزود: 331 میلیون تومان سال گذشته دستگاه‌های اجرایی برای فعالیت‌های پژوهشی هزینه کردند.
وی تصریح کرد: 10 اردیبهشت ماه امسال در مکاتبه‌ای از دستگاه‌های اجرایی برای اعلام اولویت‌های پژوهشی مکاتبه کردیم تا از بین آنان مهمترین‌ها را با نظر اکثریت انتخاب کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال با هماهنگی دانشگاه یاسوج محورهای پژوهشی دارای اولویت استان را مشخص کردیم. 5 محور یا اولویت برتر را هر عضو هیئت علمی پیشنهاد دادند تا در کارگروه پژوهش و فناوری استان اولویت‌ها را مصوب کنیم.
سازمان‌های نظارتی با حساسیت بیشتری مانع انحراف اعتبارات پژوهشی شوند و در باره این اعتبارات سووال کنند که کجا می‌رود و چه می‌شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما

پورانصاری پژوهش سرای کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
متولی پژوهش در استان پژوهش سراها هستند که از این اعتبار هیچگونه دریافت نکردندوقتی پژوهش سراها که کارشناسان خبره در ان مشغول به کار هستندهیچگونه پولی نداشته باشند چگونه به دانش اموزان طرحی یا حمایتی کنند اقای نوروزی بیاد در پژوهش سراها ببیند چه طرحهای مهمی برای اندک هزینه ای راکد مانده وبعد برای تقسیم این اعتبارات چاره ای بیندیشد مگر ادارات وسازمانها کار پژوهشی انجام میدهند که اعتبار برای انها در نظر میگیرند
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1