تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۴۰۵۱۱۷
کبنا گزارش می‌دهد

اسب «پژوهش» در کهگیلویه و بویراحمد از نفس افتاد/ میلیون‌ها پولی که هیچ سودی برای استان ندارد

۵
۰
اسب «پژوهش» در کهگیلویه و بویراحمد از نفس افتاد/ میلیون‌ها پولی که هیچ سودی برای استان ندارد
کبنا ؛پژوهش، موتور محرک پیشرفت و توسعه هر جامعه محسوب می‌شود که عوامل سخت‌افزاری، عوامل نرم‌افزاری و نیروی انسانی در توسعه پژوهش دخالت دارند، اما امر پژوهش در استان کهگیلویه و بویراحمد چندان جدی گرفته نمی‌شود و فعالیت‌های لازم برای شناسایی اهمیت پژوهش به‌خوبی انجام‌نشده است.
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست هفته پژوهش که با حضور مدیران استانی برگزار شد، خطاب به رئیس اتاق بازرگانی یاسوج که گفته بود «شرکت نمایشگاهی متولی برگزاری نمایشگاه‌ها است»، گفت: همان شرکت نمایشگاه‌ها برای برگزاری نمایشگاه گل و گیاه کمبود جا و مکان داشت و نامناسب بود، حالا از عهده برپایی نمایشگاه پژوهش برمی‌آید؟
احمدی افزود: آقای «مقدم» شهردار یاسوج در نشست قبلی هفته پژوهش حضور داشتند و در حضور جمع هم گفتند که ما در برپایی نمایشگاه پژوهش هزینه‌ای نمی‌گیریم، حالا نمی‌دانم آقای شهردار زیر قول خود زده است؟
استاندار خطاب به «احمد عریان» رئیس دانشگاه یاسوج که گفته بود «چون آقای استاندار ریاست هفته پژوهش را بر عهده دارد و به خاطر جایگاه ایشان تمام جلسات هفته پژوهش در استانداری برگزار می‌شود و برای هماهنگی در فرمانداری بویراحمد نشست برگزار خواهد شد.» گفت: در نشست‌هایی که برای هفته پژوهش در استانداری برگزار کردیم مقرر شد که مدت 15 روز این مسائل هزینه‌ها، سیستم گرمایشی و مکان نمایشگاه مشخص شود و برنامه نهایی شده را در این نشست اعلام کنید، اما ما الآن بعد از 15 روز نشست برگزار کردیم و حالا می‌گویید که «آیا شهرداری سیستم گرمایشی می‌آورد یا نمی‌آورد؟ بحث‌های ترافیکی و آمبولانس ضروری هست یا نه محل برگزاری مصلی باشد یا نه آیا هزینه بگیرد یا نگیرد، شهرداری حمایت می‌کند یا نمی‌کند» این‌ها را باید از قبل حل‌وفصل می‌کردید، ما از دانشگاه‌ها توقعات بیشتری داشتیم.
واقعاً این مسائل در شأن این جلسات و توقعات ما نیست، انتظار داشتم که دانشگاه یاسوج در این نشست اعلام کند که بحث مکان، سیستم گرمایشی و سرمایشی، مشارکت، هزینه‌ها و غیره مشخص‌شده است، جای این توضیحات دکوراسیون و غرفه در این نشست نیست! مگر بحث دلبخواهی است که کسی بخواهد بیاید یا نیاید تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که در حوزه پژوهش اقدام کنند.
احمدی خطاب به «مدیر برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش» گفت: شما که هنوز و هنوز هم مکان مشخصی برای برپایی نمایشگاه ندارید و با هیچ نهادی مکان را قطعی نکردید چطور می‌دانید که هزینه این نمایشگاه چقدر می‌شود؟ این هزینه‌ها بر مبنای چه چیزی درآوردید؟ شما هنوز سؤال می‌کنید که مکان در مصلی باشد یا شهرداری!
احمدی خطاب به رئیس دانشگاه یاسوج که گفته بود «نمایشگاه را در شهرداری برگزار کنیم و کلیه مسئولیت‌ها را به اتاق بازرگانی یاسوج بسپاریم»، گفت: ما از دانشگاه یاسوج توقع بیشتری داریم، مقرر شد که شما جمع‌بندی کنید و در این نشست تصحیف کنیم، الآن 2 روز مانده به برگزاری نمایشگاه ما توپ را به زمین اتاق بازرگانی بیندازیم درست نیست و مسئول و مدیریت هفته پژوهش با دانشگاه یاسوج است، استانداری و دستگاه‌های اجرایی توقع داشتیم که دانشگاهی که می‌گوییم برای توسعه استان کمک کند آن‌وقت یک نمایشگاهی که این‌همه دستگاه‌های اجرایی را دعوت کردیم و من استاندار وقت بگذارم و جلسه آخر توپ را در زمین اتاق بازرگانی بیندازید! حقیقتاً ما را مأیوس می‌کند و ما انتظارمان بر این بود که همه‌چیز نهادینه‌شده است.
اشکالی ندارد به یک سال پیش برمی‌گردیم آقای «کیانی» ما یک سال هر کاری کردیم نتوانستیم شما بعد از این جلسه شروع کنید و نمایشگاه را برای ما برپا کنید.
شهردار یاسوج اجازه‌اش دست فرد دیگری است، شهردار در این نشست می‌آید و چیزی می‌گوید و اجازه‌اش دست دیگری است و زیر حرفش میزند و شما روی حرف شهرداری‌ها حساب باز نکن، شهردار آمده در این فضا چیزی گفته و در جای دیگر گفته‌اند که کی گفته تو چنین حرفی بزنید.
احمدی به رئیس دانشگاه یاسوج گفت: هرجایی می‌خواهید بروید از منابع طبیعی جا برای شما بگیریم، اگر واقعاً هم می‌دانید که این شهر ظرفیت اینکه نمایشگاه در آن برگزار نشود ما هم اصراری نداریم.
در بدترین حالت این است که شهرداری 25 میلیون تومان از ما استانداری هزینه بگیرد، ایرادی ندارد من پروژه 4 میلیاردی را همین الآن 2 میلیارد تومان کم می‌کنم.
وقتی با شهرداری توافق کردید و مکان به شما نداد با ستاد بحران استانداری هماهنگ می‌کردید و چادر در اختیارتان می‌گذاشتیم، مدیر باید سناریوسازی کند نه اینکه بیاید اینجا و بگوید شهرداری مکان نداد.
حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در نشست هقته پژوهش نیز گفت: سال گذشته قرار بود که هر دستگاهی که در نمایشگاه غرفه برگزار می‌کند بودجه پژوهش را از سوی  همان دستگاه تعریف و پرداخت کند، سال گذشته 40 میلیون تومان طی دو مرحله برای هفته پژوهش به استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شد و استانداری باید پیگیری می‌کردند که امروز ذی‌حساب نگویید بازپرداخت و معوقات پژوهش معلوم نیست.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در نشست هفته پژوهش نیز گفت: وقتی می‌خواهید نمایشگاهی را برپا کنید موضوع ترافیکی و امنیت را از شهرستان بویراحمد هماهنگ شود، اینکه یک استان در استانداری بیاید و درگیر یک مکان و محل نمایشگاهی شود درست نیست و این موارد در شهرستان‌ها باید انجام و جمع‌بندی شود و موضوعات مهم‌تر در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست نیز گفت: اتاق بازرگانی یاسوج متولی نمایشگاهی دارد، لذا از شرکت نمایشگاهی برای برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش دعوت می‌کردید و ما هم برای پژوهش سینه‌چاک می‌کنیم، شرکت نمایشگاهی یک سری توانمندی‌هایی دارد و علاوه بر این ساماندهی شرکت نمایشگاهی و بخش خصوصی در کنار دولت است، ما سهامدار شرکت نمایشگاهی هستیم.
برای برگزاری رویدادی که در توسعه استان نقش دارد، رسالت شرکت نمایشگاهی این است و اساساً شرکت نمایشگاهی وظیفه‌اش این است که این اقدامات را انجام دهد، اگر شرکت نمایشگاهی پای‌کار بیاید خیلی می‌تواند کمک کند.
اتاق بازرگانی پیمانکار و غرفه آرایی دارد و می‌تواند بخشی از هزینه‌های هفته پژوهش را تقبل کند و باید پیمانکار اتاق بازرگانی باید تمامی اقدامات نمایشگاه را انجام دهد.
اساساً این سازوکار اشتباهی است، شما وقتی به شرکت نمایشگاهی تکلیف کنید و تحول نمایشگاهی دارد که صفر تا صد این شرکت نمایشگاهی انجام می‌دهد و اصلاً لازم نیست که این نشست‌ها برگزار شود، برگزاری نمایشگاه رسالت ما است، ما مشاور آقای استاندار و مشاور 3 قوه هستیم.
اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست هفته پژوهش نیز گفت: تبلیغات اطلاع‌رسانی بر عهده علوم پزشکی یاسوج است، 2 برنامه زنده تلویزیونی نیم‌ساعته و یک برنامه ضبط‌شده که با صداوسیما مرکز استان هماهنگ کردیم مجموعاً 21 میلیون تومان هزینه می‌شود و نشست خبری، راه‌اندازی غرفه خبر، مصاحبه با پژوهشگران منتخب، طراحی و پوستر، کلیپ نمایش و طراحی اینفوگرافیک که 9 میلیون تومان هزینه خواهد شد.
بنا بر این گزارش، همواره یکی از موضوعاتی که موردنقد قرارگرفته است، عدم کار پژوهشی در این استان است به‌طوری مثال؛ اگر دانشگاهیان ما پژوهشی در رابطه با فرسوده‌شدن پروژه‌های عمرانی انجام می‌دادند، اکنون شاهد تلنبار شدن این‌همه پروژه نیمه‌کاره و رهاشده نبودیم، اسب «پژوهش» در این استان به دلیل ناهموار بودن مسیر درست فعالیت‌های پژوهشی و دخیل شدن عواملی همچون بی‌توجهی بعضی مدیران به مقوله پژوهش و واگذاری برخی پژوهش‌ها بین افراد خاص، از نفس افتاده است، وقتی بودجه پژوهش بین اولویت سنجی بین نورچشمی‌ها توزیع می‌‌شود، یعنی در توزیع اعتبارات پژوهشی اتفاقات نادرستی رخ‌داده است.
به گزارش کبنا، هزینه برپایی نمایشگاه هفته پژوهش امسال بیش از 180 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اینم از عریان که میگفتید قراره شق القمر کنه
ضربه گیر
Iran, Islamic Republic of
اقای استاندار یادت می اید سال گذشته همین موقع علی رغم امادگی کامل دانشگاه یاسوج به واسطه اطرافیانت و معاونانت به رحیمی گیر دادی حالا ببین کی باید کجا باشه
معلم
Romania
به پژوهش اهمیت دهید ،ریشه ی همه ی طرح ها ی صنعتی درغرب و اصولا واکاوی اسیب ها وبحرانهای اجتماعی بوسیله ی پژوهش اشکار می شود
همکار بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
جناب کیانی به جای سفرهای بی حاصل و هزینه بردار خارجی یع سالن در شان پژوهش استان احداث کنید.
نمیخواد با زبان لری تو کنفرانس بین المللی صحبت کنید.
تشکر
Iran, Islamic Republic of
پول پژوهش را در کشور متمرکز کنند و صرفا به نخبگان کشور در رشته های مختلف بدهند تا تحول ایجاد شود نه اینکه هر اداره ای را مبلغی دهند آخرش هم تمام طرح ها کپی و پیست از آب در میاد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1