تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۰۵۱۱۵
کبنا گزارش می‌دهد

بیمارستان تخصصی یاسوج معطل زمین؛ کودکانی که در شیراز، تهران و اهواز سردگردان‌اند و 5 میلیاردی که روی هواست

۱
۰
بیمارستان تخصصی یاسوج معطل زمین؛ کودکانی که در شیراز، تهران و اهواز سردگردان‌اند و 5 میلیاردی که روی هواست
کبنا ؛ بیمارستان تخصصی 32 تختخوابی برای کودکان با ناهنجاری های مادرزادی یاسوج 5 میلیارد تومان پول دارد و به دلیل نبود زمین، پول در حال برگشت است.
 
به گزارش کبنا، نشست کمیته بیماران خاص روز چهارشنبه، 14 آذر ماه به ریاست حجت‌الاسلام میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری برگزار شد، کهگیلویه و بویراحمد بیش از 1700 بیمار خاص دارد که این تعداد بیمار و خانواده آنان به دلیل نبود امکانات و بیمارستان تخصصی رنج و مشقت‌های زیادی را متحمل می شوند. ساخت بیمارستان تخصصی برای بیماران خاص (کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی) در استان کهگیلویه و بویراحمد معطل زمین است به طوریکه «فاضل عباسی» مدیرعامل مووسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی (محکم) در این خصوص می‌گوید: در صورت نبود زمین، اعتبار 5 میلیارد تومانی بیمارستان 32 تختخوابی تخصصی برای کودکان با ناهنجاریهای مادرزادی برگشت می‌خورد.
وی اظهارکرد: قرار است که این بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ساخته شود که در نشستی مقرر شده بود اداره‌کل منابع طبیعی و شورای شهر یاسوج برای اختصاص زمین همکاری کنند اما تاکنون این امر عملی نشده است.
مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی (محکم) کهگیلویه و بویراحمد همچنین با بیان اینکه جراحی اطفال در سطح استان نداریم، خاطرنشان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم که برای ایجاد جراحی اطفال در استان اقدامات لازم را انجام دهند.
عباسی با بیان اینکه موسسه محکم از اسفند ماه سال 95 در استان آغاز به کار کرد، تصریح کرد: تا کنون 1764 نفر بیمار با ناهنجاریهای مادرزادی در این موسسه پذیرش و نام نویسی شدند که از این تعداد 384 نفر در شهرهای تهران، شیراز و اهواز بستری و درمان شدند.
وی ادامه داد: در سال گذشته 460 میلیون تومان و از ابتدای سالجاری تاکنون 354 مییلون تومان هزینه درمانی و بستری این بیماران شده است.
عباسی اضافه کرد: در مجموع 35 نوع بیماری تحت پوشش این موسسه است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها بیماری‌های لب شکری، شکاف کام و بیماری‌های قلبی و مغزی است
همچنین حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کلینک بیماران خاص استان با همکاری خیرین سلامت در بیمارستان امام سجاد یاسوج ایجاد و راه اندازی می‌شود.
وی افزود: موسسات خیرین سلامت با همکاری فرمانداران در شهرهای گچساران و دهدشت ایجاد و راه اندازی می‌شود.
میرمحمدی با بیان اینکه در دهه 80 حدود 800 بیمار تالاسمی در سطح استان داشتیم، بیان کرد: با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و انجام یک سری اقدامات پیشگیرانه هم اکنون این تعداد به 335 بیمار کاهش یافت.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انجمن‌های بیماران خاص و صعب العلاج می‌توانند در جهت فرهنگ سازی و پیشگیری نقش بسزایی داشته باشند.
دکتر امان بخش قائدی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: 700 میلیون تومان در سال 95، یک میلیارد و 100 میلیون تومان در سال 96 و طی 6 ماهه امسال 750 میلیون تومان در زمینه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج استان تخفیف داده‌ایم اما بیشتر این تخفیفات به ما پرداخت نشده است.
 وی افزود: اکثر مردم این استان فقیر هستند و بیماران خاص از تمکن مالی و بضاعت پایینی برخوردارند که لازم است دستگاههای متولی و موسسات خیریه در این زمینه همکاری بیش از پیش داشته باشند.
 دکتر غلامعباس سبز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مرکز پزشکی هسته‌ای استان قرار بود با همکاری بانک پارسیان ایجاد و راه اندازی شود اما با وجود 100 میلیون تومان هزینه در حد ستون‌های ساختمان مانده و میث توانیم این مرکز را با همکاری مجمع خیرین سلامت به تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
 سالار جوکار، مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد  در این باره می‌گوید: کلنیک بیماران خاص استان با 500 متر زیر بنا ایجاد می‌شود، یک میلیارد تومان برای این کلنیک پیش بینی شده اما تا کنون اختصاص داده نشده است.
 وی افزود: مرکز بیماران خاص و همراه سرای بیمار در دهدشت و گچساران ایجاد و راه اندازی می‌شود.
 جوکار بیان کرد: هم اکنون بیماران نیازمند به مرکز پزشکی هسته‌ای جهت درمان خود به استانهای همجوار مراجعه می‌کنند.
 همچنین سینا سعیدی سوق، رابط پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان در سال 95 رتبه اول و در سال 96 رتبه دوم اهداء عضو کشور را نسبت به جمعیت کسب کرد.
 وی افزود: از ابتدای ساجاری تاکنون اعضای 17 بیمار مرگ مغزی استان با رضایت خانواده‌هایشان اهداء شد که از این بیماران 58 عضو برداشته و پیوند زده شد. همچنین 66 عضو نیز دریافت کرده‌ایم.
 استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود بیمارستان های تخصصی از جمله بیمارستان سوختگی، بیمارستان تخصصی برای کودکان با ناهنجاریهای مادرزادی و ... محروم است. همه این مسئله موجب شده تا یک بیمار کهگیلویه و بویراحمد برای پیوند عضو با دست به دامن استان فارس شود. از طرفی بیمارستان تخصصی 32 تختخوابی برای کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی برای شهر یاسوج تصویب شده و 5 میلیارد تومان برای آن گذاشته اند. اما زمینی برای ساخت آن تاکنون اختصاص نداده اند، که این مستلزم توجه ویژه مسوولان است و همت بیشتر آنان را می‌طلبد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Indonesia
کرو ایلامی و سبز و نوریان دوساله که بیمارستان همه چی از قبل آماده شده یاسوج را نمی تونن افتتاح کنن اونوقت شماها چه انتظارات بالایی ازشون دارید!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1