تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۴۰۵۱۱۲
رهبر معظم انقلاب:

قانون منع به کارگیری بازنشستگان حلقه مدیریتی را باز می‌کند / ماجرای معذرت‌خواهی رهبر انقلاب از شاگرد

۰
قانون منع به کارگیری بازنشستگان حلقه مدیریتی را باز می‌کند / ماجرای معذرت‌خواهی رهبر انقلاب از شاگرد
کبنا ؛حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، صبح دیروز سه‌شنبه  در ابتدای درس خارج فقه با اشاره به سؤال روز یک شنبه یکی از طلاب از ایشان درباره‌ قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و انتساب بازگرداندن بعضی بازنشستگان به اجازه‌ رهبر انقلاب، توضیحاتی درخصوص این قانون و همچنین اجاز‌ه‌های صادرشده برای به‌کارگیری بعضی افراد بازنشسته در مشاغل بیان کردند. به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان در ابتدای درس خارج فقه گفتند: دیروز یکی از آقایان بعد از درس تشریف آوردند جلو -بعد از درس که می‌بینید همین‌طور یُسرعونِ إلینا- (خنده‌ِ‌ معظم‌له و حضار ) و با اوقات تلخی تمام گفتند که این بازنشسته‌هایی که طبق قانون باید برکنار بشوند، این ها را برمی گردانند و این را به پای شما می نویسند، یعنی به پای من. [البته] این محبت است، این نشان‌دهنده‌  این است که این برادرمان نسبت به این که یک چیزی را به ما نسبت می دهند که ایشان نمی‌پسندد، ناراحت است. منتها اشکالش این بود که سر من داد می کشید. (خنده‌ِ‌ معظم‌له و حضار ) من هم به ایشان یک قدری تند گفتم آقا! چرا داد می کشید؟! به‌هرحال ما خواستیم از ایشان هم معذرت‌خواهی کنیم.طلبه: من معذرت می خواهم. ببخشید. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای: خیلی خب، ما هم از شما معذرت می خواهیم.
به این قانون احتیاج داشتیم
این قانون بازنشستگان، یک قانون بسیار خوبی است. این از آن قوانینی است که ما به آن احتیاج داشتیم، جایش هم خالی بود. این قانون در واقع حلقه‌ بسته‌ مدیریتی را که گاهی اوقات در بعضی از جاها سال های سال طول می کشد، این حلقه‌ مدیریتی بسته را باز می کند، می شکند، راه را برای جوان ها می گشاید که بتوانند خودشان را برسانند به مراکز مدیریتی. بنابراین اصل قانون، قانون خوبی است منتها اطلاق قانون، اطلاق درستی نیست یعنی این که هر بازنشسته‌ای باید به کار گرفته نشود، این اطلاق درست نیست. چون بعضی از افراد هستند بله، مثلاً 30 سال هم خدمت کرده‌اند، بازنشسته هم شده‌اند، فرض کنید که 20ساله بوده، 18ساله بوده استخدام شده، حالا هم یک مردی 48 ‌ساله، 50 ساله است، وقت کارش است و تجربه‌ خوبی هم پیدا کرده، جایگزین هم ندارد؛ این است دیگر؛ قانون این را هم شامل می شود؛ اما شمول قانون نسبت به این‌جور آدم هایی که کم‌وبیش پیدا می شوند، ممکن است زیاد هم نباشند، درست نیست. خب حالا [آن] مسئول، آن مدیر چه کار کند برخلاف قانون؟ این جا به فکر ولایت فقیه می‌افتند که بالاخره ولی فقیه اجازه بدهد.
اگر به آن مدیر اعتماد داشته باشیم قبول می کنیم.
ایشان ادامه دادند: می‌آیند از ما سؤال می کنند، ما هم مواردی را، بنده این هایی را که [نسبت به آن ها] می‌آیند سؤال می کنند که نمی‌شناسم، مگر بعضی معدودشان را؛ ممکن است دو نفر، سه نفرشان را بشناسیم؛ معدودی از آن ها را می‌شناسیم، آن هایی را هم که نمی‌شناسیم، اگر به آن مدیر اعتماد داشته باشیم قبول می کنیم. مسئله این است وَالّا اصل این قانون، قانون خوبی است، باید هم اجرا بشود و بهترش هم همین است که خود نمایندگان محترم مجلس قانون را جوری ترتیب بدهند و اصلاح کنند که دیگر این اشکالات پیش نیاید، مجبور نشوند که به اجازه‌ رهبری متوسل بشوند.
دستور لاریجانی برای تدوین طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان
در پی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم اصلاح  قانون منع به کارگیری بازنشستگان، رئیس مرکز پژوهش های مجلس از دستور دکتر لاریجانی به این مرکز برای تدوین طرح اصلاح این قانون خبر داد. کاظم جلالی، با بیان این که در پی فرمایش های امروز مقام معظم رهبری در درس خارج فقه درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان، دکتر لاریجانی ملاحظات معظم له برای اصلاح قانون را به بنده به عنوان رئیس مرکز پژوهش های مجلس اعلام کردند، به خبرگزاری خانه ملت گفت: بر این اساس مقرر شد با همکاری جمعی از نمایندگان، کارشناسان، پژوهشگران و معاون قوانین مجلس طرحی را برای اصلاح قانون مطابق با نظر مقام معظم رهبری تدوین و آماده کنیم.وی با بیان این که از معظم له برای اظهار محبت نسبت به اصل قانون تشکر و سپاس گزاری می کنیم، افزود: ایشان قانون را امری لازم و ضروری جهت این که جوانان و نیروهای تازه نفس جدید وارد عرصه مدیریتی کشور شوند دانستند ضمن این که ایشان فرمودند این قانون باید به طور کامل اجرا شود و نباید معطل بماند و تاکنون نیز به خوبی اجرا شده است.جلالی  ادامه داد: بنابراین ما بررسی نکات و ملاحظاتی را که مقام معظم رهبری داشتند هر چه سریع تر در دستور کار گروه کارشناسی قرار می دهیم و ان شاء ا... آن را به مجلس و کمیسیون تخصصی ارائه خواهیم کرد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1