تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۴۰۵۰۹۱
کبنا گزارش می‌دهد

اعتراض «حاج عدل» به گران شدن نان؛ مصوبه را لغو کنید / ستاد تنظیم بازار بر اساس کدام شاخص نان را گران کرد

۸
۰
اعتراض «حاج عدل» به گران شدن نان؛ مصوبه را لغو کنید / ستاد تنظیم بازار بر اساس کدام شاخص نان را گران کرد
کبنا ؛قیمت نان در استان کهگیلویه و بویراحمد به تصمیم ستاد تنظیم بازار گران شد، اغلب مردم استان درآمد پایینی دارند و تنها شاید 4 درصد آنان قدرت بالای خرید داشته باشند. اینکه ستاد تنظیم بازار بر اساس کدام شاخص‌ها و کدام جیب پر از پول چنین تصمیمی گرفته است، الله اعلم. آیا این را باید مدنظر قرار داد که این استان به لحاظ بیکاری و نبود بازار توانمند اقتصادی از درآمد بالایی برخوردار نیست و نمی‌توان با نگاهی که همه کشور دیده می‌شود، این استان را هم دید.
داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از افزایش قیمت نان خبر داد و گفت: قیمت نان لواش از ۱۲۰ تومان به ۱۸۰ تومان رسید.
دیودیده اظهار داشت: از سال 93 تاکنون افزایش قیمت آرد نداشتیم که امروز بر اساس یک تصمیم گیری استانی برای یک دوره سه ماهه به صورت آزمایشی افزایش قیمت لحاظ شده است.
وی با بیان اینکه قیمت نان بربری با 600 گرم وزن 700 تومان تعیین شده است، عنوان کرد: قیمت نان تافتون با وزن 220 گرم و نان سنگک با 600 گرم وزن به ترتیب 220 و 700 تومان است.
دیودیده ابراز کرد: این افزایش قیمت پس از آنالیز قیمت و بررسی کارشناسان صنعت، معدن و تجارت در کارگروه آرد و نان استان تصویب شده است.
وی با تاکید بر اینکه با کم فروشان برخورد می کنیم، افزود: روزانه وزن چانه ها رصد و باید کیفیت نان افزایش یابد.
عدل هاشمی‌پور نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده نیز با نامه‌ای خطاب به استاندار گرانی نان را در استان مورد توجه و انتقاد قرار داد. این در حالی است که هیچگاه غلام‌محمد زارعی و غلامرضا تاجگردون دو نماینده استان به هیچ کدام از مسائل استان به غیر از مسائل سیاسی اینگونه ورود نکرده اند. هر چند شاید عده‌ای بعداً به هاشمی خورده بگیرند که به جای گیر دادن به نان به فکر پروژه‌های بزرگ باشد، اما نباید این حقیقت را فراموش کرد که قوت اصلی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد نان است.
هاشمی‌پور خطاب به استاندار نوشت؛ به استحضار می‌رساند پس از مصوبه اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان مبنی بر افزایش قیمت نان،تماس‌های متعدد مردمی در اعتراض و اظهار نگرانی آن‌ها دریافت شده است.
در همین رابطه خاطر شریف جنابعالی،مدیرکل صمت،کارشناسان،ناظران و سایر نهادهای مرتبط و اجرایی را به ذکر نکاتی چند معطوف می‌دارم.
امید است با نگرش مثبت و دقت نظر،مورد ارزیابی قرار گرفته و تلاش شود تا خروجی جلسات ادارات در جهت رضایت و خدمت به مردم باشند.
نیک مستحضرید که امروزه تحریم‌های اقتصادی و مشکلات معیشتی،طبقات متوسط،بی‌بضاعت و دهک‌های پایین جامعه به لحاظ درآمدی را با مشکلات جدی مواجه کرده است.
مردمی که در تمامی صحنه‌های لازم،دین خود را به نظام،انقلاب و رهبری معظم ادا نموده‌اند و همواره پایبندی،وفاداری و حمایت قاطعانه و همه جانبه خویش را اعلام می‌دارند،الحق که این مردم فهیم و نجیب،شایسته احترام و خدمتگزاری بیش از پیش بوده و وظیفه همه مسؤولان رفع مشکلات آنهاست.
از آنجایی که نان در سفره مردم جایگاه خاصی دارد،بهبود کیفیت آن به شدت مورد انتظار بوده به گونه‌ای که انجام این مهم،حتی از نظر نانوایی و متصدیان آن،بر افزایش قیمت نان ارجحیت دارد.لذا امید است برنامه‌ریزی عملی در این مسیر شتاب بیشتری گیرد.
مردم بعضا از پایین بودن کیفیت نان،ضعف نظارت بر نانوایی‌ها و به روز نبودن دستگاه‌های پخت،اعتراض دارند و از طرفی نانوایی‌ها هم بعضا از پایین بودن کیفیت آرد و افزایش افزودنی‌ها و کمبود ارائه خدمات گلایه‌مند هستند.
لذا تقاضا دارم دستور فرمائید تا ضمن لغو مصوبه افزایش قیمت نان،به سایر موارد اعتراضی و ذکر شده، رسیدگی و نسبت به جلب رضایت مردم و نانوایی‌ها،برنامه‌ریزی اصولی و اقدامات لازم به عمل آید.
یاسین علویان رئیس صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه،گفت: تا زمان اعلام کتبی مصوبه افزایش قیمت نان،هیچ واحد خبازی حق ندارد نان را گران کند و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.
علویان با اشاره به افزایش قیمت نان در کارگروه آرد و نان استان،اظهار داشت:تا زمان اعلام مکتوب قیمت نان،هرگونه افزایش قیمت در شهرستان ممنوع است.
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه،افزود: هیچ گونه افزایش قیمتی تاکنون به شهرستان اعلام نشده و واحدهای خبازی حق ندارند خودسرانه قیمت نان را افزایش دهند.
علویان، از مردم خواست هرگونه افزایش قیمت نان را به بازرسان این اداره گزارش دهند تا با واحد صنفی متخلف برخورد شود.
وی، تصریح کرد: در کارگروه آرد و نان استان قیمت‌های جدید برای نان مصوب شده اما تا این لحظه به شهرستان ابلاغ نشده است و تا زمان اعلام مکتوب قیمت‌ها افزایش پیدا نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

واقع بین باشید
Romania
درود بر شرف ایشون من همیشه مخالف ایشون بود اما صد رحمت به شیری که خورده!. فقط دنبال منم منم کردن برا اطرافیانش هست! هم تو این عالم نیست!
جواب کنبا
United States
کبنا نظرات مردم ویرایش میکنی و میذاری بجای پاک کردن حداقل کم سلیقه انجام نده و چنتا ....... بذارید بجای کلمات
جمله دوم مخاطبش دو نماینده دیگر استان بودن!
Iran, Islamic Republic of
کجایی کلا نیستی
رضا پویان
Iran, Islamic Republic of
سلام.قیمت نان اگه واقعی باشه میتونه به نفع مصرف کننده و واحد خبازی باشه.چون واحد نانوایی بدلیل تورم موجود در بازار و افزایش هزینه های تولید نان(گاز.برق.حقوق و بیمه کارگر.و...) مجبوره بخاطر پوشش هزینه های جاری از وزن چونه کم کنه . که باعث تولید نان بی کیفیت خواهد شد. و مصرف این نان مشکلات گوارشی(سرطان) را در پی خواهد داشت. و اختلاف قیمت واقعی و فعلی به جیب دکترها و هزینه های جانبی درمان خواهد شد.به نظرمن قیمت واقعی نان بطور غیر مستقیم در تامین سلامتی مصرف کننده نقش دارد.
مندنی
Iran, Islamic Republic of
احسن بر حاج عدل واقعا مسولین استانی به مردم خیلی بی توجه هستند چکار کرده اید برای معیشت که حالا نان گران میکنید چرا مردم درک نمیکنید مسولین بی درد و مرفه میدانید با اینکارتان هزار برابر فشار اقتصادی بر مردم ضعیف وارد نموده اید حاج عدل خوت یکاری بکن داد بزن والا مردم بیچاره اند
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد ما نفهمیدیم نماینده مجریست یا قانونگذار ؟!
دایی
Iran, Islamic Republic of
ای بابا حرف تو که هیچ جا. کسی گوش نمیده
همشهری
Iran, Islamic Republic of
والا جون خوت راس ایگو
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1