تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۴۰۵۰۸۷
کبنا گزارش می‌دهد

شهردار و رئیس شورای لنده به تیپ و تاپ هم زدند / شریفی: در مقابل رانت و رشوه سکوت نمی‌کنم / مشهدی‌زاده: برای کارهای غیرقانونی تحت فشارم، این حرف‌ها را می‌زنند

۴
۰
شهردار و رئیس شورای لنده به تیپ و تاپ هم زدند / شریفی: در مقابل رانت و رشوه سکوت نمی‌کنم / مشهدی‌زاده: برای کارهای غیرقانونی تحت فشارم، این حرف‌ها را می‌زنند
کبنا ؛شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر لنده به تیپ و تاپ هم زدند. ماجرای از آنجا شروع شد که عزیزالله شریقی خبرنگاران را جمع کرد تا حرف‌هایش را بزند و بگوید و خبرنگاران بنویسند که در شهرداری لنده خبرهایی است، شریفی در جمع خبرنگاران پرده برخی مسائل را کنار زد و گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان عامه مردم در امر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای افزایش رفاه و خدمات عمومی در حوزه شهر و روستا می‌باشد.
وی افزود‌: حسن اعتماد مردم وظیفه ما را سنگین‌تر کرده و باید تلاشی در جهت دفاع از حقوق مردم در حوزه شهری و شهرنشینی صورت پذیرد تا پاسخ حسن اعتماد آنان را بدهیم.
رئیس شورای اسلامی شهر لنده در ادامه تصریح کرد: در طی یکسال و چهار ماهی که از حضورم در شورای شهر لنده می‌گذرد خون‌ دل‌های بسیاری از وجود رانت و رشوه در شورا و شهرداری خورده‌ام که تاب و تحملم را به سر برده است.
شریفی ادامه داد: من در گذشته فضای ایثار و گذشت را تجربه کردم و روحیاتم با این فضای آلوده همخوانی ندارد، من هیچگاه چنین فضایی را تحمل نمیکنم و مقابل آن خواهم ایستاد.
وی خاطرنشان کرد: در ابتدای حضورم در شورا با شهدا و همرزمان خود عهد بستم در مقابل رانت و رشوه و فساد سکوت نکنم.

رئیس شورای اسلامی شهر لنده با بیان اینکه دنبال مسائل شخصی و رانت نیستم بلکه با اقتدار حقوق مردم را مطالبه می‌کنم یادآور شد: مردم باید از آنچه در شورا و شهرداری می‌گذرد با خبر شوند،  ما در شورا تقسیم کار کردیم ولی دوستان در محل کار خود حاضر نمی‌شوند و من جور آنها را می‌کشم.
شریفی با بیان اینکه ما مردم را تنها برای انتخابات نمی‌خواهیم گفت: امروز باید پاسخ اعتماد مردم را با اقدامات به موقع و کارشناسی شده بدهیم، آنها توقع زیادی ندارند هر چند انتظار می‌رفت مردم کسانی که وقت برای خدمت به آنها را ندارند انتخاب نکنند.
وی با اشاره به اقدامات عمرانی شهرداری لنده افزود: این اقدامات صرف نظر از مفید بودن فاقد مصوبه شورا و در سامانه برنامه و بودجه استان ثبت نمی‌شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر لنده ادامه داد: پل محله بنیاد شهید از جمله پروژه‌هایی است که به اتفاق شهردار و معاون عمرانی قبل از احداث از آن بازدید کرده‌ایم و برآورد معاون عمرانی برای آن 18 میلیون تومان بود ولی با اعتبار ۴۵ میلیون تومان به پیمانکار واگذار شده هر چند پس از اتمام به بهانه استفاده کم از میلگرد در پایه‌ها ۲۵ میلیون پول به او داده شده است.
شریفی با بیان اینکه با آسفالت خیابان شهید مطهری و حتی کوچه پس کوچه های آن مخالف نبوده و نیستم گفت: اعتقاد راسخ دارم که در بحث واگذاری آن به پیمانکار و مقدمات لازم اعم از مناقصه و آزمایشات مربوطه باید اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی افزود: در بحث واگذاری پروژه‌های عمرانی اعتقاد داریم که پروژه‌هایی که به مناقصه گذاشته شوند و همه‌ی پیمانکارانی که مایلند و توانایی لازم را دارند در مناقصه شرکت کنند، اما آقای شهردار گفت شما مناقصه برگزار کنید و من  کار را به فلان پیمانکار واگذار می کنم!.
رئیس شورای اسلامی شهر لنده ادامه داد: من مسؤول امور عمرانی شهرداری لنده را عامل فساد اداری در شهرداری می‌دانم، او از پیمانکاران درخواست وجه می‌کند.
شریفی به رها شدن پروژه زیرسازی معابر شهرک فجر اشاره و گفت: پیمانکار زیرسازی خیابان‌های شهرک فجر کارش را با هماهنگی مسول امور عمرانی رها کرده و الان بیش از شش ماه است که مردم این شهرک با خیابان‌های خاکی و نامناسب دست و پنجه نرم می‌کنند تا  از من انتقام بگیرند و چندین مورد مکاتبه و پیگیری کردم اما نتیجه ای نگرفتم.
وی با بیان اینکه همه پیمانکاران باید از پیمان‌های شهرداری برخوردار شوند افزود: یکی از پیمانکاران مدعی است تا کنون بیش از یک میلیارد کار کرده، چرا دیگران از این نعمت نیز برخوردار نشوند؟!
شریفی در ادامه به بازنشستگی شهردار لنده اشاره و تأکید کرد: شهردار لنده بازنشسته و ظرف دوماه آینده تغییر خواهد کرد و ما از الان باید در فکر انتخاب شهردار جدید باشیم.
وی با بیان اینکه در مسائل و مشکلات مردم اعضای شورا با هم تفاهم دارند ادامه داد: شهردار لنده در کارهای عمرانی هم تجربه دارد و هم تخصص اما روال اداری در انجام پروژه‌ها رعایت نمی‌گردد.
 رئیس شورای اسلامی شهر لنده با بیان اینکه در راستای حل مشکلات مردم و مبارزه با تخلفات اداری و فساد اداری در شورا و شهرداری هرگز کوتاه نخواهم آمد حتی اگر در این راه زندان شوم گفت: در به کارگیری اپراتور کارخانه اسفالت شهرداری مصوبه شورای شهر نادیده گرفته شده است.
شریفی به توقف پروژه احداث فرهنگسرای لنده به خاطر مخالفت شهردار اشاره و یادآور شد: در بحث توقف عملیات ساخت و ساز فرهنگسرا هیچکدام از پنج عضو شورا نقشی نداشته و شهردار به تنهایی مخالفت می‌کرد.
وی افزود: در بحث اخذ عوارض از بیمارستان یا بستر درمانی لنده ؛ شورای شهر سه بار مصوبه کرده تا پروانه ساخت آن به صورت رایگان صادر گردد اما شهرداری با هر سه مصوبه مخالفت نموده است.
شریفی ادامه داد: ساخت و ساز پل ارتباطی دو شهرک فجر و شهید رجایی (علیرغم حساسیت آن) و محل احداث آن با شورای شهر هیچگونه هماهنگی لازم به عمل نیامده است.
وی بیان اینکه شورای شهر لنده برای همکاری با پلیس راهور شهرستان لنده هیچگاه مخالفتی نداشته و همواره آماده تعامل و همکاری با همه ادارات و نهادهاست ادامه داد: ساماندهی کانال سیل بند لنده جزء شعارهای انتخاباتی بنده بوده و تا کنون چندین مرحله با مهندس سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان و نماینده وی رایزنی داشته‌ام، زیرا اعتقاد راسخ دارم با سر پوش شدن این کانال هم مشکلات منازل حاشیه آن حل خواهد شد و هم می توان اقدام به تشکیل یک بازارچه و... روی آن کرد.

مشهدی‌زاده شهردار لنده با انتشار مطلبی به سخنان رئیس شورای شهر واکنش نشان داد و از نهادهای نظارتی خواهان رسیدگی موضوع شد.
 در روزهای اخیر رئیس شورای اسلامی شهر لنده در فضای مجازی و مطبوعات دست به افشاگری‌هایی پیرامون رشوه و فساد و عدم توجه به قوانین پروژه‌ها و بودجه‌های شهرداری زد که این عمل با واکنش شهردار لنده مواجهه شده است.
 مختار مشهدی‌زاده شهردار لنده در متنی که به دفتر خبرگزاری ارسال شده خطاب به  مردم و اعضاء شورای اسلامی شهر آورده است: همانگونه که مستحضرید اینجانب مختار مشهدی زاده با سابقه ۲۷ سال خدمت در جایگاه یک جهادگر طی انتخاب شورای اسلامی لنده به عنوان شهردار این شهر محروم و عقب نگه داشته شده مشغول خدمت شدم.
وی عنوان کرده است: اگر چه از همان ابتدا برخی دوستان دلسوز که از روحیات من اطلاع داشتند درخواست کردند که وارد این فضا نشوم لیکن به عشق خدمت به مردمی که لیاقت بهترین‌ها را داشتند و به قصد ایجاد تغییر در شرایط بحرانی شهرم به توصیه‌های این دوستان اعتنایی نکرده و پا در این راه نهادم.
در ادامه بیان شده است: مردم ادیب و با فرهنگ لنده شاهد هستند که از ابتدای شروع به کار بر حسب وظیفه به همراه سایر همکاران خدومم در شهرداری به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت و انجام مسئولیت‌های محوله هستیم و با وجود شرایط رکود اقتصادی و همچنین کمبود اعتبارات تحولات به وجود آمده برای همگان محسوس است و پروژه‌های عمران شهری مکرر در حال اجرا می‌باشد.
همچنین آورده است: خدا را شاهد می‌گیرم این جانب به عنوان یک رزمنده دفاع مقدس هنوز خود را در خط مقدم احساس می‌کنم و حتی در شرایط فعلی خدمت به مردم مستضعف شهرم را کمتر از ایجاد خا‌کریزهای عملیات والفجر ۸ نمی‌دانم.
در متن بیان شده است: متاسفانه مدتی است با گسترش فعالیت‌های عمرانی برخی از اعضاء شورای شهر و افراد سیاسی شناسنامه‌دار این جانب را تحت فشارهای مختلف قرار داده تا در واگذاری پروژه‌ها منافع نزدیکانشان را لحاظ نمایم و در کمال ناباوری این سهم‌خواهی‌ها را عادلانه عنوان می‌کنند، اخیرا هم در چندین نوبت شهرداری را برای به کارگیری غیرقانونی و خارج از ضابطه فرزندان دوستان و نزدیکانشان تحت فشار قرار می‌دهند. 
در ادامه خاطرنشان شده است: علیهذا به این دسته از اعضاء محترم شورای اسلامی شهر  اعلام می‌کنم منصب شهرداری شهر لنده برای اینجانب فقط به جهت اینکه فرصتی برای خدمت به مردم بوده دارای ارزش است و هر زمان که مصمم شدید جلسه‌ای منعقد کنید و شهردار جدیدی انتخاب کنید و نیازی نیست که افکار عمومی مردم مظلوم  منطقه را مشوش نمایید زیرا برای من فقط رضای خدا و عهدی که با دوستان شهیدم بسته‌ام مهم است. 
در پایان به اطلاع مردم شریف لنده می‌رسانم که رسماً از سازمان‌های نظارتی و امنیتی استان درخواست حسابرسی و بررسی دقیق شرایط فعلی و سابق شهرداری و شورای شهر لنده را کرده‌ام.
نام شما

آدرس ايميل شما

آینده نگر و واقع بین لنده ای
Iran, Islamic Republic of
معلوم بود عجب ! از همون روز اول مردم فهمیدند که چه بلائی سرشون اومد چقدر جالبه که انسان در تمام کارش صبر را پیشه کنه تا واقعیتها مشخص و مسجل بشه اما حیف و صدها حیف که انسان عبرت نمی گیره
ربی
Iran, Islamic Republic of
واقعا شریفی اثبات کرده پاکدست و به دور از رانت هست.
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
مهندس مشهدی زاده انسانی لایق مدیری توانمند و عاشق خدمت بی منت به مردم است
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
دو تاشونو اصلا و ابدا قبول ندارم و شایسته چنین پستها یی نیستند و خود را نفرین میکنم که رای دادم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1