تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۰۵۰۸۵
تحرکات و فعالیت‌های انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد:

 ضرورت پوست اندازی اصلاح طلبان و ظهور چهره‌های جدید و کاریزما در بویراحمد

۳۸
۱
 ضرورت پوست اندازی اصلاح طلبان و ظهور چهره‌های جدید و کاریزما در بویراحمد
کبنا ؛ ضرورت پوست اندازی جریان اصلاح طلبی در ایران آخرین توصیه سعید حجاریان به این جریان است. توصیه ای که شامل کلیت این جریان از تهران تا یاسوج می‌شود. دقت و تامل در حوادث و اتفاقاتی که از 1384 آغاز شد و در 88 به اوج رسید اولویت این ضرورت را افزون می‌کند. بازی قدرت و حوادثی که خارج از ارده برای این جریان و رهبران آن پیش امد نه تنها آرمان‌ها را به حاشیه برد که در همان رقابت سیاسی دچار تشتت و تن دادن به ائتلاف‌هایی شدند که در این اواخر برخی از تئوریسین‌های اصلاح طلب این کارها را اشتباه خواندند و از ضرورت تامل و اصلاح درون جریانی سخن گفتند.
در شهرستان بویراحمد و دنا رد صلاحیت باقر موسوی در انتخابات مجلس هفتم شورای اسلامی پایان حضور مستقل آنان در مجلس شورای اسلامی بوده است. بعد از آن نه تنها نماینده اصلاح طلبی از بویراحمد به مجلس نرفته است که یک گزینه قوی اصلاح طلب و حتی میانه نیز فرصت حضور در کارزار انتخابات را پیدا نکرده است.
محمد بهرامی و نزدیکان وی البته این گزاره را قبول ندارند آن‌ها بهرامی را یک اصلاح طلب می‌دانند که بخشی از نیروهای اصلاح طلب از وی حمایت نکردند و همین عدم حمایت سبب شکست سنگین بهرامی شد.
با این اوصاف منتقدین بهرامی و به رغم حمایت شورای عالی اصلاح طلبان و معرفی وی در لیست امید در دوره قبلی انتخابات معتقدند بهرامی یک اصلاح طلب اصیل نیست و در گذشته و حداقل در یک دوره از ستار هدایتخواه حمایت کرده است بنابراین نه تنها بین او و غلام محمد زارعی تفاوتی وجود ندارد که با توجه به انعطاف زارعی او گزینه بهتری برای حضور در مجلس است. نگاهی به عملکرد و مواضع زارعی در مجلس نیز موئد بخشی از همین توجیه است. با این اوصاف بهرامی کماکان خود را یک اصلاح طلب می‌داند و بعد از دریافت حکم ریاست ستاد محمدرضا عارف در شهرستان بویراحمد در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 خود را به محمد رضا عارف نزدیک کرد ولی بعد از گذشت پنج سال و نیم از چنین رابطه ای هیچ مسئولیتی نصیب بهرامی نشده است و در این اواخر تلاش‌هایی برای حضور در شهرداری تهران داشت که با رفتن افشانی نیز همه چیز برای بهرامی به پایان رسید.
در چهار دوره‌ی قبلی که زارع در انتخابات حاضر بوده است علاوه بر رای مردمی که بخش زیادی از آن متعلق به پایگاه جریان اصلاح طلبی بوده است بخش زیادی از چهره‌ها و رهبران سنتی و حتی جوان این جریان نیز در کنار زارع بوده‌اند که در طول این 16 سال بر این جمع اضافه و گاهی کاسته شده است. رابطه زارع و اصلاح طلبان در انتخابات آینده به متغیرهای زیادی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها سرنوشت حضور چهره‌های این طیف در رقابت نهایی انتخابات است.
یقیناً اگر چهره موجهی از این جریان تایید شود بخش رسمی و اکثریت آن‌ها در پشت سر این نامزد قرار خواهند گرفت ولی اگر کسی تایید نشود حضور انها در گرو تصمیمات کشوری است و در نهایت نیز یا از کسی حمایت نخواهند کرد و یا به صورت روابط دوستی و قومی در پشت سر نامزدها توزیع خواهند شد.
اصلاح طلبان شق دوم احتمالات بالا را دوست ندارد و آن‌ها امیدوارند در نهایت بتوانند با یک گزینه قوی در صحنه حاضر شوند. اینکه این گزینه قوی چه کسی خواهد بود ابداً مشخص نیست. تخریب‌ها و فشارهای از بالا تا پایین و شکل گیری انتظارات بالا تا کنون مانع از بیان موضع رسمی از سوی مدعیان شده است و تنها در افکار عمومی و با توجه به برخی کنش‌ها صحبت از حضور قوام فروزان در صحنه است. با این وجود فضای خاصی در استقبال از فروزان شکل نگرفته است خود او نیز به نظر می‌رسد کماکان در تردید به سر می‌برد. حضور فروزان به عدم حضور بهرامی نیز بستگی دارد بین بهرامی و فروزان علاوه بر اشتراکات سیاسی هم پوشانی قومی و منطقه ای وجود دارد. بعد از گمانه زنی‌ها مبنی بر حضور فروزان گفته می‌شود بهرامی نیز اعلام کرده است وی قصد کنار رفتن از صحنه انتخابات را ندارد. حتی اگر فروزان بیاید و تنها اصلاح طلب انتخابات باشد حمایت اصلاح طلبان از وی و ضریب موفقیت او چندان مشخص نیست و در گرو عوامل زیادی از جمله حمایت و همراهی رهبران جریان اصلاحات در بویراحمد است.
صحبت از رهبری اصلاحات در بویراحمد شد که در این مورد نیز باید گفت بعد از رفتارهای باقر موسوی در انتخابات قبلی برخی معتقدند او دیگر رهبر کامل و جامعی در جریان اصلاحات شهرستان نیست و با توجه به اینکه به رای شورای عالی اصلاح طلبان تمکین نکرد و نه تنها از بهرامی حمایتی نداشت که صریحاً علیه وی موضع گرفت طیف نزدیک به بهرامی از وی دلخور هستند حمایت رضا عسکری و جمع دیگری از اصلاح طلبان از بهرامی به تشدید این زوایه بندی نیز کمک کرد. پس بدون تعارف باید گفت اصلاح طلبان بویراحمد انسجام سال‌های دور و اقتدار خود در دوران باقر موسوی را ندارند. قطعاً فقدان رهبری آسیب زا خواهد بود و حتی اگر یک نگاه فرا انتخاباتی داشته باشیم عمق این فقدان یشتر به چشم خواهد آمد. وضعیتی که هم اینک نیز در شهرستان و استان برای جریان اصلاحات حکمفرماست و با وجودی که این جریان مدعی پیروزی و حمایت از روحانی در انتخابات است اما چند دستگی و عدم انسجام میان آن‌ها سبب شد هیچ توجه درخوری از سوی استاندار به آن‌ها نشود و این نمایندگان و برخی تک چهره‌ها باشند که بتوانند تصمیم گیرنده نهایی باشند.
 بحران رهبری به منزله عبور از رهبران قدیمی و نبود نیروی توانمند در این طیف در شهرستان‌های بویراحمد و دنا نیست بلکه بر عکس این طیف پر از نیروهای قدرتمند و صاحب نفوذ است که برخی از آن‌ها به جهت عملکرد موفق در مسئولیت‌های ملی خود از کاریزمای بالایی نیز برخوردار هستند و این چهره‌های جدید می‌توانند در کنار قدیمی‌ها به انسجام و موفقیت جریان اصلاحات در شهرستان بویراحمد کمک کنند.
حضور پناه، وکیلی، ضیاء هاشمی و غریب پور در مسئولیت‌های مهم و کنش سیاسی و اجتماعی سبب مطرح شدن بیش از گذشته انها شده است چرا که این چهره‌ها از گذشته در سپهر سیاسی شهرستان حضور داشته‌اند. با این اوصاف حضور در این مسئولیت‌ها به معنی عملکرد قابل قبول همه آن‌ها آن‌ها نیست.
ضیاء هاشمی ابداً حضور موفقی در خبرگزاری «ایرنا» نداشته است و بعد از عملکرد ضعیف در این سازمان و هم چنین یک حکم در استان مورد غضب و حمله شدید رسانه‌ها قرار گرفته است، از سوی دیگر وی هرگز نخواسته است خود را به اصلاح طلبان نزدیک کند و هیچ موضعی در این زمینه نداشته است و بیشتر متمایل بر ارایه یک رفتار میانه بوده است و همین هم سبب شده است اصلاح طلبان با وجود همه رزومه بالای مدیریتی که هاشمی دارد هیچ گاه در تصمیم گیری‌هایشان به وی توجهی نداشته باشند.
ارتباط غلام رضا پناه و اصلاح طلبان شکل دیگری دارد. پناه هرگز یک چهره محبوب برای اصلاح طلبان نبوده است وی اگر چه از گذشته در این فضا حضور داشته است ولی به دلایل مختلف نتوانسته است خود را به عنوان یک چهره موجه نشان دهد. پناه در دوران مدیریت خود نیز نتوانسته است برای خود اعتبارزایی سیاسی داشته باشد. وی اخیراً نیز به عنوان یکی از اعضای شورای سیاستگذاری حزب قدرتمند کارگزارن سازندگی انتخاب شد.
خداداد غریب پور اما چهره موفقی بوده است. نه در بویراحمد و دنا که در کل استان و نه تنها در طیف اصلاحات که در بین همه جریان‌ها از وی و منش و عملکردش در مسئولیت‌های اقتصادی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به نیکی یاد می‌شود و افکار عمومی با نگاهی مثبت به او نگاه می‌کنند. غریب پور همچنین با درایت و تیزبینی به حمایت از چهره‌های مطرح و جوان اصلاح طلب پرداخت و مسئولیت‌های بالایی نیز برای این چهره‌ها ترتیب داد.
رابطه رسانه‌ها و غریب پور نیز یک رابطه دو سویه بوده است، هم رسانه‌ها توجهی ویژه ای به وی و عملکردش داشته‌اند و هم غریب پور تعامل خوبی با رسانه‌ها داشته است و از روابط عمومی بالایی برخوردار است.
غریب پور پیش از این دولت نیز یک چهره شناخته شده و محبوب محسوب می‌شد دوران موفق حضور در فرمانداری بویراحمد آنهم در اوج جوانی به همراه تعاملات بالا با مردم سبب شده بود وی در افکار عمومی از جایگاه بالایی برخوردار باشد.
محمدعلی وکیلی نیز اگر چه نماینده تهران است ولی نگاه و بخشی از توجهش بر استان کهگیلویه و بویراحمد است. وی اگر چه به اندازه غریب پور موفق به حمایت از نیروهای سیاسی استان نشده است ولی سعی کرده است، حتی المقدور از برخی نیروهای استان حمایت کند. وکیلی اگر هم برنامه ای برای بویراحمد و دنا داشته است حداقل به واسطه شرایط فعلی فعلاً ترجیح می‌دهد سکوت کند.
این چهره‌های ملی بدون شک یک سرمایه برای جریان اصلاحات و کلیت نیروی انسانی استان محسوب می‌شوند. اما انچه که اصلاح طلبان باید بر روی آن تمرکز کنند حل بحران رهبری در این جریان است. آن‌ها معتقد به تصمیم گیری شورایی هستند ولی این موضوع نیاز آن‌ها را در نزاع‌های درون جریانی به چهره‌های کاریزما و صاحب نفوذ کم نمی‌کند.
یکی از مشکلات جریان‌های سیاسی در ایران و به ویژه استان تمرکز زیاد بر مقوله انتخابات است آن‌ها در انتخابات فعال می‌شوند و بعد از آن سریع کنار می‌روند این در حالی است به دلیل فقدان کارهای حزبی و جریانی در همان ایام انتخابات نیز با بحران همدلی و اجماع و تصمیم مشترک مواجه می‌شوند در حالی که اگر انها به حداقل قواعد کارهای حزبی هم رو بیاورند اولاً که در همان انتخابات می‌توانند کارنامه خوبی داشته باشند و ثانیاً در قبل و بعد از انتخابات نیز قدرتمندانه در سپهر سیاسی استان و کشور حضور داشته باشند.
محدود کردن دید فعالین سیاسی به انتخابات آینده مجلس جز یاس وناامیدی و پراکندگی برای نیروها نتیجه ای نخواهد داشت. آن‌ها باید قبل از پیدا کردن یک نیرو به فکر اصلاح وضعیت پراکنده خود باشند. اصلاح این وضعیت نیز ارتباط مستقیمی با حضور نیروهای قوی و موجه دارد و چنین نیروهایی پتانسیل اجماع و اقناع را با خود دارند نیروهایی که اگر چه ممکن است موانعی خارج از اراده خود و جریان در پیش داشته باشند ولی یقیناً اگر وارد عرصه شوند بار زیادی از این معضلات را بر دوش خواهند کشید.
کسانی همچون خداد غریب پور و برخی چهره‌های دیگر با توجه به عملکرد خود قطعاً از این ظرفیت برخوردار هستند. اینکه غریب پور و یا سایر چهره‌های ملی در انتخابات آینده خواهند آمد یا خیر بر کسی روشن نیست ولی برخی از آن‌ها می‌توانند نقش رهبری (لیدر) موثر و قابل پذیرش در کنار سایر بزرگان و قدیمی ترهای این جریان برای اصلاح طلبان بازی کنند.
 ظرفیت حضور این چهره‌ها در تهران ممکن است عامل یک خطر بزرگ تر باشد که آنهم عدم حضور این چهره‌ها در تصمیم گیری‌های درون شهرستانی باشد و آن‌ها یا به جهت تعدد فعالیت و یا احساسی که از عدم پذیرش در استان دارند قید هر نوع دخالت در شهرستان را بزنند و باز هم شاهد شکل دیگری از نزاع‌ها و چند دستگی‌ها در دوره‌های گذشته باشیم.
خطر دیگری که نه تنها جریان اصلاحات را تهدید می‌کند بلکه جریان اصولگرای رسمی نیز از آن بی نصیب نیست حضور چهره‌های مطلقاً قومی در انتخابات است. چهره‌هایی که ممکن است خود و گذشته‌شان در یک جریان خاص قابل تعریف باشند ولی شعار و حضورشان کامل قومی و متکی بر رای قومی است و در دوره گذشته نیز شاهد شکل شدیدی از این موضوع بودیم تا جایی که رهبران جریان اصولگرا دلیل اصلی شکست نامزد خود را حضور یک چهره قومی در انتخابات می‌دانند. این چهره‌ها معمولاً شعار سیاسی نمی‌دهند و طرفدارشان نیز تاکید دارند که برای ما اصلاح طلب و اصولگرا مهم نیست.
امیدواری و خوش بینی مردم و برخی از سیاسیون برای تایید انتخابات استانی بی دلیل نیست و چنین شکلی از انتخابات را باید پایانی برای فعالیت چهره‌های قومی دانست در چنین فضایی است که چهره‌های واقعاً ملی در دو جریان می‌توانند فعالیت کنند چهره‌هایی چون موحد، هدایتخواه، تاجگردون، غریب پور...
بیش از یک سال دیگر تا انتخابات مجلس مانده است متغیرهای تاثیر گذار بر انتخابات زیاد هستند و اتفاقات نیز قابل پیش بینی نیستند اما در اینکه جریان اصلاحات در ایران و به ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به یک بازسازی و اصلاح انتقاداتی دارد تردیدی وجود ندارد.
 نمایندگی مجلس در ایران نقطه اوج فعالیت سیاسی محسوب می‌شود که اگر این گونه نبود هم اینک تک چهره‌هایی در همین استان هستند و یا بوده‌اند که بسیار فعال بوده‌اند، به مردم و جوانان کمک کرده‌اند و در عین حال به اصول کار سیاسی و جریانی نیز پایبند بوده‌اند ولی انگار تا نماینده مجلس نشوند کارشان ناقص است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر
Iran, Islamic Republic of
فقط غریب پور...فقط غریب پور...فقط غریب پور.
فقط غریب پور...فقط غریب پور...فقط غریب پور.
فقط غریب پور...فقط غریب پور...فقط غریب پور.
مجید
Iran, Islamic Republic of
که خته کشتی
غریب پورش کیه د
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
فقط فروزان
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
فقط فروزان
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
تنها اصلاح طلب واقعی بعد از سید باقر موسوی قوام فروزان
دوست
Iran, Islamic Republic of
فعالیت نامزدهای انتخاباتی یازدهم مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه بویراحمد ودنا درحال شکل گیری است. این دوره ازانتخابات قطعا پیروز انتخابات یا روشنفکر یا هدایتخواه از جریان اصولگرایی است چرا که سید باقر با حمایت از زارعی برگ برنده اصلاحات را سوزاند وقطعا پناه وغریب پور نیز از فیلتر شورای نگهبان عبور نخواهند کرد وسید ضیا هاشمی نیز چندان رغبتی برای ورود بدین حوزه ندارد اما آنچه که بیش از هر چیزی روشن است این است که برنده انتخابات در بویراحمد قطعا از جریان اصولگرایی است ومحمد علی وکیلی درصورت ورود به حوزه بویراحمد با شکستی سخت مواجه خواهد شد.
رحمان
Iran, Islamic Republic of
پیش بینی انتخابات درصورت استانی شدن در حوزه گچساران وباشت تاج گردون - در حوزه بویراحمد ودنا ستار هدایت خواه - در حوزه کهگیلویه محمد موحد شک نکنین مستر آداموس بهم گفته در ضمیرم که تاکنون خطا نرفته.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
تنها شخصیتی که مقبولیت کلی بین اصلاح طلبان دارد قوام فروزان است بدون شک ایشان پایگاه اجتماعی بالایی دارد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
وکیلی پیش از 2 هزار رای نمیاره.چون جایگاهی نداره وخوشنام نیست.وکیلی شناسنامه اصول گرایی داره فقط دنوکیلی در این چند سال ف.وکیلی در دولت احمدی نژاد کنار آنها بود وامروز چرخش کرده
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
حاج زارعی بین طایفه خودش دیگه جایگاه نداره.زارعی تمام شد برای همیشه...فقط وکیلی
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
قوام فروزان می تواند باعث اجماع اصلاح طلبان شود...ما ایشان را باور داریم ویقین داریم شایسته ترین گزینه است.بدون شک معادلات را بهم خواهدریخت.قوام فروزان فاقد خطای سیاسی است..قوام فروزان تنها کسی است که بویراحمد را نجات خواهد داد
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
غریب پور نخواهد امد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوستان فکر میکنند با یکبار داشتن پست سازمانی در پایتخت که اصلا ب درد بچه های استان نخوردند و عملکردشان نیز در حوزه کاریشان ضعیف بوده می توانند خلا را باحضور خود در انتخابات پر نمایند . در حالی که اشتباه فکر کردند. مگر هاشمی در زمان تصدی خود در وزارت علوم دست کدام یک از هم استانیهای خود را گرفت بجز دامادشان را ..... و یا...... بنظرم خودش را تخریب نکنده و در همان تهران بماند بهتر هست .. از من گفتن بود
بویراحمدی ناب
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
برخود لازم می بینم در پاسخ به این مطلب،مواردی را متذکر شوم:
1- طبق تجربه چندین ساله در استان تقسیم بندی اصولگرایی واصلاح طلبی منفعتی برای توده مردم نداشته است جز برای امثال نگارنده مقاله ،جناب غریب پور ،جناب پناه و... ومحرومیت استان در ابعاد مختلف شاهدی بر این موضوع است.اگه اصلاح طلبی اصولگرایی نفعی برای مردم داشت الان وضعیت زیلایی،لوداب،مارگون و... اینطوری نبود
2- آقای غریب پور در دوران فرمانداری چه گلی بر سر بویراحمد زدند که ما ندیدیمفالان بویراحمد اینجوریه خدا میدونه قبلناش چجوری بوده.
3-اگر گزینه ای از طرف جریان اطلاح طلبی بخواهد به عنوان کاندیدا در نتخابات آتی قد علم کند مهندس پناه شاخصه های روشن تری دارند.
4-در خصوص اینکه آرای قومی باعث شکست اصولگرایان شد باید عرض کنم چنین نیست وتا لحظه آخر آقای هدایتخواه قصد کاندیداتوری نداشته اند واین بر همگان واضح ومبرهن است.وهمین حضور ایشان باعث ضربه شدیدی بر پیکره بویراحمد ودنا در سه سال اخیر شده است اگر ایشان نمی آمدند دکتر روشنفکر برنده انتخابات بودند و قوم گرایی وتبیعض در بویراحمد ودنا. بویراحمد رخ نمیداد.
5- دکتر روشنفکر با وجود شخصیتی مردمی ،نفوذ بالایی بین همه احزاب سیاسی،اقشار مردم در استان دارند وبه حول قوه الهی خطری بزرگ برا شماها خواهد بود
6-دلیل واضحی در خصوص رد موضوع تاثیر قوم گرایی کاندید خاص بر انتخابات که باعث شکست اصولگرایان گردید این است که تعداد زیادی از مردم ایل وتبار آقای روشنفکر به آقایان هدایتخواه ،زارع ،بهرامی و... رای دادند واین در حالی است که حتی یک نفر از اقوام وایل وتبار اقایان زارع ،هدایتخواه وبهرامی به دکتر روشنفکر رای ندادند.پس قوم گرایی و ناسیونالیستی در بین سایر کاندیدا بود که حتی یک رای به دکتر روشنفکر ندادند.
کبنای عزیز از اینکه منتشر میکنید سپاسگزارم
هستم
Iran, Islamic Republic of
وکیلی شانس آورده که در لیست امید بوده و به یمن لیست امید رای آورد و وجه ای در استان ندارد . فقط آوزه
جوان اصول گرا
Iran, Islamic Republic of
به قول استادم دکتر هدایت خواه وکیلی اصول گرایان در جریان اصلاح طلبی است...وکیلی سیاسیت را اشتباه گرفته است.ایشان هیچ شانسی ندارد اگر لیست امیدی باشد وکیلی در آن لیست قرار نخواهد گرفت.
جهان آباد
Iran, Islamic Republic of
کاملا مشخص ایت نگارندهذاین مطلب دنبال شغلی در گروه توسعه ملی می باشد.رپرتاژ آقای غریب دور را به اسم تحلیل ننویسید لطفا
Iran, Islamic Republic of
با توجه به چالش های جدی در حوزه انتخابیه بویراحمد و عملکرد ضعیف نماینده فعلی ضرورت دارد بزرگان جریان چاره اندیشی جدی برای اجماع حول نیروی های سیاسی صاحب نفوذ در تهران باشند.هیچ گزینه ای به تنهایی موفق به حل معضلات فعلی نخواهد بود بنابراین تنها راه حل اجماع جریان در استان و پایتخت و معرفی گزینه واحد هست باتوجه به شرایط فعلی نیرو ها حاج فروزان و مهندس غریب پور بتهرین گزینه میباشد.
United States
هدفت فقط غریب پور بود. از اول میگفتی دیگه بقیه رو الکی تخریب نمیکردی! پناه کارنامه موفقی دارد. ضیا هاشمی و بهرامی هم گذشته قابل دفاعی دارند. اما کاندید بعدی بویراحمد اقای رجایی معاون دادگستری فارس هستند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
دکتر غریب پور از پتانسیل بالای مدیریتی برخوردار است. و تنها گزینه ای که در حال حاضر می تواند گره از کار فروبسته بویراحمد بگشاید قطعا کسی نیست جز خداداد غریب پور
Iran, Islamic Republic of
خیلی از اینا تو استان 5000 رای ندارن تو تهران رفتن به مجلس ...............اینا را برد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فردی که همه جریانها بطور نسبی ازش راضی باشد نمی تواند نماد یک جریان یا حزب در استان باشد این افراد خارج از استان قبل از اینکه بفکر استان باشند از مسئولیت های قبلی بعنوان یک سکو و بیشتر تأمین منافع خود و اطرافیانشان استفاده می کنند افرادی که میخواهند نماد یک جریان سیاسی باشند بایستی از همین افراد نخبه گمنام باسواد استان باشند که عمرشان را صرف خدمت بی ریا درون این استان کرده اند میانه روی و محافظه کاری و راضی بودن جریان ها از افراد چیزی بجز تلاش برای بقای مدیریتی در همه دوره ها نمی باشد.
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که تو معرفی کردی هیچکدوم اصلاح طلب نیستن .
بویراحمدسرفراز
Iran, Islamic Republic of
به کوری چشم شما انشاءالله دکترروشنفکر این باربا آرای بسیاربالا راهی بهارستان خواهدشد وروسیاهیش برای شما خواهدبودبا این تحلیل آبکیتون
استاددانشگاه
Iran, Islamic Republic of
چندگرفتین ازغریب پورواین متن ابتدایی وتحلیل بی سرته رازدین قراره تو شرکتش آبدارچی بشین
بویراحمد
Romania
مدیر کل محترم دادگستری استان

جناب اقای مزارعی

تقاضا داریم دستورفرمایید تا رییس سازمان برنامه وبودجه جناب دکتر نوروزی بخاطر استخدام و به کارگرفتن سی نفر نیرو در ان سازمان رسیدگی نمایند.جمعی از جوانان بیکار این استان
کهگیلویه بزرگ وبویراحمدودنای سرفراز
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا استانی بشه دکترروشنفکرهم کهگیلویه بزرگ پشت سرش هست هم بویراحمدوهم دنای سرفراز...
چقدرترس وحراس ازدکترروشنفکردارین که این چنین لرزه براندامتون افتاده ...
بله اصالت وقوم وقبیله داره دکترروشنفکرتا چشمتون . اصالت وقومیت وتاریخی به اندازه . که .رسیده اید وهمین نسل وقوم وقبیله بوده که بویراحمدرا با تفنگ واسب ومردان کهرسوارونامی وسلحشوروشجاعش به مرکزاستان تبدیل کرد وبویراحمدرادرتاریخ اعصارماندگارکردند...
اصالت فراموش شدنی نیست....
کبنا مردی کامنتارا بزار
Iran, Islamic Republic of
این همه جرف زدی ک بگی غریب پور ... غریب پور کجا بود ک الان یادش اومده اصلاحاتی هم تو استان وجود داره. این دفه برهمه اشکار میشه ک صدتا باقر بیاد صدتا ستار بیاد پیروز نهایی مهدی روشنفکر هست.اصلاح طلب دیگ تموم شد.من خودم ب عنوان جوان اصلاخ طلب تیر منش دکتر روشنفکر را ترجیح میدم ب اصلاخ طلب و اصولکرایی ک بین مردم نیستن یه دفه سرو کلشون پیدا میشه اونم ولسه انتخاباات.و بدونید غریب پور ک هیچی خود باقرم دیگ قبول ندارم به عشق حاج مهدی.
Iran, Islamic Republic of
با این تحلیل ها راه به جایی نمی برید،شکست رو باید بپذیری
Iran, Islamic Republic of
بزارید تا کردید تمام بشه بعد
مجتهد
Iran, Islamic Republic of
ضیا هاشمی کجاش اصلاح طلبه............
او یار غار هدایتخواه بود که برای معاونت دانشجویی وزیر معرفیش کرد و زورش نرسید. در دولت اقای روحانی(دولت فرصت طلبان) نیز سید ضیا هاشمی با توجه به اینکه هیئت علمی دانشگاه تهران بود و سید محمد حسن ابوترابی نیز زمانی نماینده رهبری در این دانشگاه بود با هم ارتباط داشتند. ابوترابی که ان روز بر مسند معاونت مجلس بود و ارتباط بسیار بالای دوستانه ای با فرجی دانا داشت ضیا هاشمی را به معاونت فرهنگی پیشنهاد داد و پذیرفته شد. ضیا هاشمی که از کانال اصولگرایان ساپورت شد و امروز اصلاح طلب شد.
بعدا بیشتر روشنگری میشود
مجتهد
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
فقط منفعت طلبی. مردم برای سیاست معنی دارد امروز هرکس بدنبال کسب قدرت به جهت حفظ منافع شخصی خود و فامیلش میباشد باز صد رحمت به اصلاح واصولگرا های قدیمی
شهروند
Bulgaria
آفرین،تحلیل شیکی بود
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان به تاریخ پیوست
کهگلو
Iran, Islamic Republic of
چرا این روزا همش از چیزایی که در غریبپور نیست کفته میشود //والا 20 ساله با غریبپور بودیم جز قوم پرستی و از نام سی باقر. بودن چیزی ندیدیم //


به امید پیروزی تامرادی چرا که طیفها را کنار بگذاریم وقت و نوبت ایل سترگ تامرادیست
اصلاح طلب قدیم
Iran, Islamic Republic of
منم با نظر آقای مجتهد موافقم .عده ای فامیل گرا شدن اصلاحطلب
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اگر معیار را اصلاح طلبی بدانیم گزینه احسن جناب فروزان می باشد اگر دانای بدانم بهترین گزینه فروزان می باشد ، اگر به اولین مصاحبه ی ایشون در همین سایت وزین رجوع بفرمایید متوجه عرایض حقیر می گردید چون که با نگاهی تیزبین به تحلیل مباحث پرداخته است ، فلذا حاج قوام فروزان بهترین گزینه جهت برون رفت اصلاحات از انزوا می باشد .
Romania
تنها چهره جديد و با كاريزما كه شايستگي نمايندگي اطلاح طلبان رو داراست رجايي نسب هستش
هم خوش بيان هم با نفوذ هم كاردان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1