تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : ۴۰۵۰۷۶
گزارش/

تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی واگذار می‌شود

۱
۰
کبنا ؛به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (دوشنبه 12 آذرماه) و به دنبال برگزاری نشست شورای  اقتصاد مقاومتی جلسه بررسی راهکارهای  استفاده از  پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج به میزبانی آبفای استان برگزار شد.
 در این جلسه که با حضور مدیران عامل  دستگاه‌های متولی حوزه آب استان، شهردار یاسوج، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج، کارشناسان شرکت شهرک های صنعتی و استانداری برگزار شد، اعضای جلسه راهکارهای پیشنهادی خود را برای  استفاده مطلوب از پساب  تصفیه خانه فاضلاب شهر  یاسوج را ارائه دادند.
 سیدعلی لدنی‌نژاد با اشاره  اینکه این نشست به منظور عملیاتی کردن  انتقال و بهره‌بردرای از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر  یاسوج تشکیل شده است، اظهار کرد: در جلسات گذشته روی کلیات موضوع و  استفاده باز پساب تصمیماتی خوبی اتخاذ شده که باید به سمت اجرایی کردن هرچه سریع تر این تصمیمات حرکت کنیم.
 *آمادگی آبفای شهری برای واگذاری تصفیه خانه های فاضلاب به بخش خصوصی
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اسان کهگیلویه و بویراحمد افزود: شرکت آبفای استان از  سال‌های گذشته تاکنون بارها آمادگی خود را برای واگذاری تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای استان در حوزه نگهداری و بهره برداری را اعلام کرده است اظهار مرد: تاکنون چندین فراخوان در این زمینه از  سوی آب  و فاضلاب استان انجام گرفته است.
 رئیس شورای صنعت آب و برق استان عنوان کرد: پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر  یاسوج کیفیت و و استانداردهای لازم برخوردار است.
لدنی نژاد از شهرداری  یاسوج، شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان  متقاضیان بهره برداری از پساب خروجی تصفیه خانه یاسوج نام برد و گفت: بخش خصوص نیز می تواند به عنوان حلقه واسط   در زمینه بهره برداری از  از تصفیه خانه فاضلاب ورورد پیدا کند.
  در ادامه نیز  نستهن مقدم با اشاره به ضرورت بهره برداری از پساب تصفیه خانه‌ها ا اظهار کرد: در شریط کنونی و بروز کم آبی این ضرورت بیش از پیش احساس می شود.
 شهردار یاسوج افزود: باید در مورد کیفیت پساب دقت شود که مخاطرات زیست محیطی نداشته باشد.
 وی تصیح کرد: استفاده از مشاوران و کارشناسان ذیصلاح می تواند در این زمینه ورورد پیدا کنند.
 فیض الله پاسره نیز عنوان کرد: باید تلاش کنیم که منابعی مانند پساب تصفیه خانه هرچه بیشتر بهره برداری کنیم.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: استفاده مجدد  از آبهای تجدید پذیر نقش بسزایی در کاهش اثرات خشکسالی دارد.
 وی یادآور شد: استفاده از منابع سرشاری مانند پساب  تصفیه خانه ها باید نهادینه شود و در این بین دستگاه ای اجرایی باید  بیشتر ورود پیدا کنند.
 جبار کیانی نیز در ادامه این نشست با اعلام آمادگی ورورد بخش خصوصی برای بهره‌برداری از پساب تصفیه خانه فاضلاب اظهار کرد: بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد آمادگی دارد که از روش های نوین در این زمینه استفاده کند.
 رئیس اتاق بازرگانی یاسوج یادآور شد: کیفی سازی  و بهره بردای مطلوب از پساب تصفیه خانه فاضلاب با ورود بخش خصوصی  بهتر محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای تحقق هرچه بهتر این طرح باید مطالعات دقیق کارشناسی صورت گیرد، تصریح کرد: فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت رسانه ها نیز در این زمینه موثر خواهد بود.
 در پایان نیز رسول فرهادی با بیان اینکه مطالعات کیفی دشت های استان برای انتقال آب  تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای استان پیشرف 60 درصدی داشته است، تصریح کرد: مطالعات کیفی پساب تصفیه خانه های فاضلاب نیز  بیش از 90 درصد پیشرفت داشته است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه  و بویراحمد افزود: در این مطالعات میزان تولید پساب تصفیه خانه شهرهای استان مشخص شده است   و براساس اولویت و ضرورت شهرداری ها، شهرک های صنعتی و جهاد کشاورزی می توانند بهره برداری لازم را داشته باشند.
 فرهادی با بیان اینکه پساب تصفیه خانه فاضلاب از جمله شهر  یاسوج کیفیت لازم برای فضای سبز را دارا است، عنوان کرد: با توجه به افزایش برداشت  از رود بشار برای کشاورزی و شرب، شهردرای یاسوج باید به سمت استفاده از پساب تصفیه خانه حرکت کند.
 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه  و بویراحمد بای بیان اینکه موضوع تخصیص خروجی تصفیه خانه فاضلاب یاسوج برای آبیاری فضای سبز و یا هر مصرف دیگر  منوط به اخذ مجوز از مدیریت منابع کشور است تصریح کرد:  در این زمینه  نیز باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سیدبانک ملت
Iran, Islamic Republic of
مهندس سیدعلی لدنی نژادمدیرکل عزیزوکاردان ومردمی وپیگیرحل مشکلات مردم استان...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1